na ruim een week gewerkt te hebben bij mijn nieuwe werk zei mijn uitzendburo dat ik het op mijn werk moest vertellen. Ik heb dit gedaan., Ze vonden het erg leuk voor me maar helaas moesten ze me dan ontslaan omdat ze dan niks aan me hebben in de periode waarvoor ik eigenlijk ben aangenomen in januari, februari en maart komend jaar omdat ik dan verlof heb. Ze vonden het erg jammer omdat ze me een leuke meid vonden. Maar ja, zwanger hebben ze niks aan me dus mocht ik gaan en dan komt nu de grote vraag.. wat moet ik nu.. Pff weer ander werk zoeken.. maar ja, waar nemen ze nou nog een zwangere aan..
ik dacht dat ze zwangere vrouwen niet mochten ontslaan. ik weet niet of dit ook zo werkt via een uitzendbureau ik zou het toch even nakijken als ik jou was. en natuurlijk alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan....
Waarom moest je het nu al vertellen van het uitzendbureau? Want daar ben je helemaal niet verplicht toe! En natuurlijk kan je nu nog zoeken naar ander werk, je kan nog maanden werken voor je met verlof gaat. In ieder geval sterkte en succes! Groetjes Daphne
Je bent idd niet verplicht om het te vertellen, wel jammer zeg.. ga anders naar het CWI toe. Die kun nen je wel evrder heplen
Volgens mij mag dat idd niet, maar ja, wat doe je ertegen???? Het prijst ze nog dat ze het zo eerlijk vertellen. Ze hadden ook een leuk verhaaltje kunnen verzinnen, toch?
Als je via het uitzendbureau werkt mag ieder moment het contract worden opgezegd. Ook als je zwanger bent. Je hebt namelijk geen contract voor bepaalde tijd en ook niet voor onbepaalde tijd.
Ik zou ook naar het CWI gaan als ik jou was, dan krijg je een uitkering als je geen baan kan vinden! Succes
tja dat is balen meid...raar in ieder geval wel dat je het van het uitzendbureau nu al moest vertellen, want dat ben je helemaal niet verplicht.... maar goed daar is verder niets aan te doen, het siert ze in ieder geval dat ze eerlijk tegen je zijn geweest maar je kunt niks ander dan toch weer proberen ander werk te zoeken, en gewoon voorlopig je mond te houden, en zowieso naar het cwi gaan om te kijken of je recht hebt op een bijstandsuitkering of een ww uitkering, ik weet niet wat je werkverleden is maar als je verder altijd gewerkt hebt heb je recht op een ww uitkering... succes meid
Je hoeft het zo vroeg echt niet te vertellen, snap niet dat je dat advies hebt gekregen van het uitzendbureau.. die weten ook wel beter! Via een uitzendbureau heb je geen vaste aanstelling, en kunnen ze je zelf zonder reden ontslaan.. vind het in zoverre netjes dat ze je toch nog een reden van je ontslag hebben gegeven.. Ze hadden net zo goed niks kunnen zeggen.. of een vage smoes van: je functioneerd niet.. Als je nog geen 9 maanden achtereen gewerkt hebt, heb je geen recht op een uitkering.. (is nu 9 maanden toch, eerder was het 6..) Alleen tijdens de verlof weken kun je een vergoeding krijgen, daarna krijg je niks meer.. Tenzei je man/vriend niet voldoende verdient.. dan krijg je een aanvulling.. Een uitkering gaat niet zo makkelijk meer tegenwoordig.. Groetjes Kalush
je moet voorafgaand aan de periode dat je werkloos bent, van de 36 weken ervoor minimaal 26 weken gewerkt hebben wil je recht hebben op een ww uitkering....een bijstandsuitkering krijg je niet als samenwonende dus enkel wanneer je voldoet aan de 26 uit 36 wkn eis heb je via het uwv recht op een ww uitkering...