Ik moet even mijn verhaal kwijt! Mijn zoontje wordt vrijdag 2 en dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar omdat wij uit elkaar zijn was het sowieso al een heel gedoe. Ik had zoiets we kunnen het toch gewoon samen vieren. Maar dat kon blijkbaar niet, want dan zouden alle cadeau's die zijn familie/vrienden kochten bij mij staan en die hadden ze niet voor mij gekocht.. Dus de verjaardag moest apart. Hij moet het helemaal zelf weten, maar ik vind het nogal veel zo voor mijn zoontje 2x sinterklaas. Dan kerstmis en dan nog 2x zijn verjaardag en dat alles in 6 weken tijd maar ok. Ik zit ook helemaal niet zo op de familie van mijn ex-vriend te wachten dus ben ergens ook wel blij dat ze hier morgen niet allemaal zitten. Mijn ex-vriend zelf wilde wel graag komen en ik heb gezegd dat ik het prima vind als hij even langskomt. Nu wil hij hem meenemen om even iets te gaan doen, maar ik doe de hele dag verjaardag en heb dat ook gezegd, maar omdat onze communicatie rampzalig is weet ik zeker dat hij dat stuk dan net niet gehoord heeft en dat we dan ruzie krijgen omdat hij hem niet mee kan nemen omdat er ook andere visite is. Als er níemand anders is vind ik het prima dat ze eventjes gaan wandelen ofzo want ik word knettergek als ik hier met hem zit. Het zit namelijk zo dat hij altijd alles weet te verpesten. Ik heb voor mijn zoontje een houten garage gekocht voor zijn verjaardag. Spreek ik mijn ex-vriend gisteren en hebben we het over de verjaardagscadeautjes. Ik zeg dus een garage, oh die kreeg hij daar ook. Ik zeg oh leuk. Vraagt hij een kleine garage? Ik zeg nee best wel groot. Oh van shell die krijgt hij hier. Ik zeg nee een houten, oh een kleine garage dus? Ik zeg nogmaals, best groot. Hoeveel verdiepingen vraagt hij, ik zeg 3. Oh hier 5.. En toen was het gesprek voorbij. En dat doet hij dus iedere keer. Met de sinterklaascadeautjes ook, daar is alles groter en beter. Mijn zoontje had een puzzel in zijn schoen gehad en daar was een pinnetje af (had ik 2e hands gekocht) hij vond hem helemaal prachtig. Zegt mijn ex-vriend tegen hem toen hij hem kwam halen, oh maar hij is kapot. En zo zijn er dus veel meer dingen, maar nu heb ik dus helemaal geen zin meer in het feit dat hij vrijdag komt. Hij weet mijn stemming dan helemaal te verpesten. En ben nu gewoon verdrietig dat dit dus altijd zo zal gaan. Net alsof het een competitie is wie de grootste cadeau's kan kopen ofzo.
Balen zeg! Ik vind de redenering dat de cadeau`s niet bij jou mogen staan omdat ze ze niet gekocht hebben voor jou wel raar. Jij gaat daar toch niet mee zitten spelen. Zijn jullie allang uit elkaar of nog maar net? Wel een beetje flauw van hem om hetzelfde te kopen, maar dan net iets beter/mooier/groter/duurder dan jij. Pfff lijkt wel op de competitie tussen de opa`s en oma`s van beide kanten dat je hier ook regelmatig leest. Sterkte hoor! Ik snap wel dat papa ook iets wilt doen met zoonlief op zijn verjaardag, maar ook dat jij dat niet zo handig vindt met visite.
Wat een sh*t situatie. De cadeau's die zijn familie koopt mogen niet bij jou staan want ze zijn niet voor jou gekocht.... NEE voor je zoon, die daar dan fijn mee kan spelen! Altijd maar meer en groter... begrijp dat je daar moe van wordt! Mijn mening: Hij wilde jullie zoon zijn verjaardag toch niet SAMEN (in 1x) vieren..... Nou dan gaat hij lekker wat met zijn zoon doen op de dag dat HIJ het viert. Vrijdag is het feestje bij jou thuis en dus op jouw manier. Dan kan hij niet even wat met zijn zoon gaan doen omdat HIJ dat wil. Jij hebt familie/vrienden uitgenodigd voor het feestje van jullie zoon en dan is je zoon er niet (nee die is even met pappa mee).... Nee, dat zou ik niet laten gebeuren!
Ja echt mijn zoontje komt bij zijn vader echt om in het speelgoed. Nu moet ik zeggen dat ik meer dan de helft van het speelgoed ook absoluut niet in huis zou willen hebben. Ik koop liever iets kleiners wat kwalitatief goed is dan een super groot iets. Ik vond het ook belachelijk dat het blijkbaar door de cadeautjes niet samen gevierd kan worden, maar het gaat blijkbaar om het plezier van de gever en niet om het plezier dat mijn zoontje met het speelgoed zou kunnen hebben. En het is niet eens om het nu dat ik het zo akelig vind maar meer omdat dit altijd zo zal blijven die competitie (ok eenzijdig maar toch) Zijn ouders hebben dat ook heel sterk, als we iets van hen kregen moest dat altijd honderd keer gezegd worden en dat moest iedereen ook weten. Terwijl mijn ouders heel veel gaven/geven en daar niet over praten. Ik twijfel nu alleen wel of ik iets moet zeggen over dat ik het niet prettig vind dat er altijd vergelijkingen gemaakt moeten worden. Ik denk eigenlijk dat het geen nut heeft en dat ik mezelf dan alleen maar pijn ga laten doen. Ik zeg vanavond als hij mijn zoontje komt halen nog maar een keer dat ik tegen iedereen heb gezegd dat mijn zoontje de hele dag jarig is en dat we ook de hele dag verjaardag houden dus dat de kans groot is dat er dan iemand is. En dat ze als er niemand is hier in het speeltuintje maar even moeten gaan glijden/schommelen e.d. zodat ik ze snel kan roepen als er iemand komt. Ik vind het zo vervelend, een verjaardag moet gewoon leuk zijn en niet al dit gezeur.
Als ik het zo lees zal hij niet veranderen en het enige wat jij kunt veranderen is de manier waarop jij er mee omgaat. Je laat je in ieder geval niet verleiden tot een -ik-heb-het-grootste-cadeau-gegeven- oorlog en dat is al heel goed (al kan ik me voorstellen dat het enorm irritant is). Voor de rest moet je echt op je strepen gaan staan en hem niet de kans geven jouw grens te overschreiden. Hij heeft de keuze gemaakt om de verjaardag appart te vieren en aan die keuze hangen gewoon een paar gevolgen en 1 daarvan is dat je dan op de dag van de verjaardag bij mama je zoon niet mee kunt nemen Durf te wedden dat jij niet bent uitgenodigd om de verjaardag ook bij hem te komen vieren en als jij vraagt of het goed is dat je hem dan even ophaalt zul je zeker Nee te horen krijgen. Ik vind dat je hem al tegemoet komt door hem te laten komen op 'jouw' verjaardagsfeestje. Ik hoop dat je desondanks morgen een hele leuke verjaardag hebt (toevallig is de zoon van mijn vriendig ook van 08-01-08) Groetjes Anita
Hij was net dus hier dus ik zei van even over vrijdag. Zoals ik al had gezegd heb ik tegen iedereen gezegd dat ze de hele dag welkom zijn en ik ga nu niet iedereen bellen om te zeggen ja maar tussen half 11 en half 12 niet. Dus je kan best komen en als er niemand is kan je gerust met hem naar het speeltuintje hier of het parkje maar als er dan iemand komt moet je gewoon weer terug komen. Deed hij heel moeilijk dat hij geen heel eind ging rijden als hij dan toch niks met zijn zoon kon gaan doen. Ik zei van ja dat is jouw keuze, je mag op de verjaardag komen en gerust even met hem naar buiten maar het is wel gewoon verjaardag dus je gaat niet ver weg met hem. Dus niet naar de speeltuin of de kinderboerderij. Dan kon hij net zo goed niet komen zei hij nu.. Dus we zullen zien, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en wat hij er nu mee doet moet hij zelf weten.
super van je! krijg het idee dat hij vrijdag zo'n beetje de hele dag weg zou willen gaan..... maar hé dit is de verjaardag bij jou thuis. Dat doet hij dan maar als hij bij hem is! (zullen zijn ouders ook leuk vinden )
Oh sorry had even niet meer gekeken. Hij kwam om half 11 en heeft een cadeautje gegeven. Mijn zoontje vond het geweldig dat hij er was. Ook prima dat hij weer wegging overigens. Hij is een klein uurtje gebleven en er was ook nog een vriendin van mij. Op het begin was het wel super irritant want hij bemoeid zich altijd met mijn regels als hij hier is. Maar op een gegeven moment ging hij de garage die mijn zoontje van mij had gekregen in elkaar zetten en ik was met die vriendin aan het praten. Dus geen ruzie geweest gelukkig. Zaterdag wordt hij nu nog een keer twee, maar dan bij papa..
Nou super dat het zo gegaan is! Het kan dus wel gewoon. En idd je zoon wordt 'gewoon' nog een keer 2!
He wat fijn, wat een opluchting! Dat geeft je vast vertrouwen voor alle jaren die zoonlief nog jarig hoopt te zijn! Oja, nog gefeliciteerd hoor! Groetjes, Janet