ff snel een vraagje, wat is liever voor kindjes, een voedstertje of een ram? (dwerg hangoor) heb altijd rammetjes gehad, maar 'Henk' is 2 jaar terug overleden, en mn dochter vind diertjes zo leuk, dus ben op zoek...
Ik kan je geen antwoord geven helaas. Ik weet zelf niet eens of ons konijn een ram of voedster is haha! Ik denk een voedster door het smalle snoetje/ Ik weet wel dat hij/zij echt maf is! Hij pikt brood, springt op tafel om uit een beker limonade te drinken of likt de randjes van bierblikjes uit. Hij rent ons allemaal achterna wanneer we weglopen. Of hij rent heel hard door onze gang (van 15 meter ofzo) en maakt dan een sliding. Hij komt bij je zitten om je te likken. Hij sleept stiekem de bakjes met cornflakes van tafel zodat het op de grond valt en het op kan eten (niet grappig overigens smorgens met 3 kids) Hij speelt samen met mijn jongste op haar kamer met haar Hello Kitty huis en laat het toe dat paardjes en poppetjes op zn rug worden gezet voor zo ver dat mogelijk is. Hij springt in de poppenwagen om rondgereden te worden. Als hij aandacht wil dan rent hij als een zot rondjes om mijn voeten (kun je erg zenuwachtig van worden). Trekt zijn kranten stuk van de bodem om ze allemaal buiten het hok te leggen. Heb vroeger wel konijnen gehad maar niet zo'n rare als onze Nijn.
Wij hebben 3 konijnen, 2 vrouwtjes en een mannetje. De twee dames zijn maar kattenkoppen (moeder en dochter), die grommen ook weleens als je met de hand in de buurt komt. Het mannetje daarentegen is een heel lief konijn en laat zich ook makkelijk oppakken en blijft lekker op je schoot zitten. Dus in ons geval zeg ik: een mannetje.
ok, gaan we daar eens voor kijken, heb al meerdere konijnen gehad in mn leven maar dit wordt de eerste dat ik 'keuze' heb zeg maar, de andere waren 'opvang' beestjes die bij me gebracht werden als er niet goed voor gezorgd werd.
misschien kun je overwegen om er twee te nemen (of heb je er al meerdere)? Een konijn is nl een gezelschapsdier en is heel eenzaam als hij alleen is. Hier een mannetje en een vrouwtje, beide 'geholpen' zodat ik geen nestje krijg. Ik vind persoonlijk mijn mannetje wat liever, die komt direct naar me toe, geeft me een lik over mijn vinger. Het vrouwtje is echt de baas, zij pikt ook altijd alle lekkere dingen in van het mannetje. Ga je in een opvang kijken? Of in een dierenwinkel? tip: kies voor de opvang, die puilen uit, en in de dierenwinkel betaal je ten eerste te veel geld, en ten tweede worden die vaak veel te jong bij de mama weggehaald zodat ze er nog klein en schattig uit zien... (zoals je merkt misschien ben ik een hele grote dierenvriend, ik bedoel ik dit betweterig of zo, maar vind het gewoon belangrijk om mensen hiervan bewust te maken! Ik lees overigens ook dat je vaak opvang dieren hebt gehad, wat super is!!!!) Succes met je keuze, ben benieuwd!!
Voedsters zijn idd wat kittiger, ja, vooral als ze schijnzwanger zijn, hihi:x. Wil niet zeggen daarmee dat ze verder niet lief zijn hoor, maar vind de rammen die we tot nu toe hebben gehad allemaal wat makker in vergelijking met de voedsters. Idd, als je de mogelijkheid hebt, zou ik voor 2 nijnen gaan; ik zie die interactie hier en dat is zooooo lief en gezellig!
2 is wel een optie, maar onze konijnen hebben altijd bij de kippen in gelopen, en dat ging goed. ik kan een jong konijntje van een gezin kopen dat per ongeluk een nestje had (drachtig voedstertje gekocht zonder dat ze t wisten) opvang was anders een optie geweest, dierenwinkel nooit! zal eens gaan kijken of ze een rammetje hebben dan. ben ook grote dierenvriend hoor, hebben een hond (ook herplaatsingshond, 7 kippen, pony, paard en vissen)
Wij hebben 4 konijnen gehad. Eerst 1 vrouwtje, na een half jaar kregen we er een mannetje bij (in een apart hok), het vrouwtje is maar 2 geworden, lag zo in eens dood in haar hok. (ja ze werd geënt, ze zat binnen en kreeg alle dagen hooi en biks) Het mannetje hebben we nu nog, en een half jaar terug hebben we 2 vrouwtjes aangeschaft. Tot op heden ben ik van mening dat voedsters liever zijn dan rammetjes, puur en alleen omdat alle 3 vrouwtjes hier vreselijk lief zijn en het mannetje een vreselijke chago is. Mijn zus heeft ook meerdere konijnen, daar merk ik geen verschil in geslacht eigenlijk... (onze laatste 2 vrouwtjes komen bij haar uit een nest)
sinds een weekje hebben wij een vrouwtjes konijn van 7weekjes oud,een dwerg ze is super lief voor de kids