Jeetje, dit vind ik toch wel heel ernstig om te lezen!! Andere honden bewust schade toe richten omdat jouw hond zich niet kan gedragen??? Ik vind dat als je in een losloop gebied loopt, dat je daar ongestoord moet kunnen rond lopen met je hond... En als er een hond aan komt die wel gelijnt is vraag ik altijd netjes of de mijne ook aan de lijn moet, maar eerlijk gezegd zegt er nooit iemand ja! en zo hoort het ook! Als een hond niet lief is tegen andere honden en altijd aangelijnd moet blijven, vind ik niet dat je met zo een hond naar een losloop gebied moet gaan. Als je je hond los laat in een gebied waar ze eigenlijk aan de lijn moeten zitten snap ik de reactie van de man wel, al is het geen nette reactie..
Ik ben het eigenlijk wel met die man eens, al had hij het wel anders mogen zeggen. Zijn hond zat vast en voelde zich kennelijk bedreigd door jullie drukke pup. Dit is trouwens logisch want hij kan geen kant op aan de lijn. Misschien houdt deze hond gewoon niet zo van andere honden en dan is het voor het baasje vervelend dat er een andere hond rondom hem rent terwijl hij netjes de regels volgt en zijn hond aangelijnd heeft. Overigens heb ik een vreselijke hekel aan loslopende honden, bosgebied of niet. Hoe vaak ik niet wandel met de kinderen en er eentje onderuit gelopen wordt door een vrolijke loslopende pup die echt niks doet hoor! (zoals het baasje zelf zegt) nee dat bekrijp ik, hij bedoelde het niet slecht maar mijn kind ligt nu met zijn gezicht in de blubber omdat uw hond hem zo nodig een kus wilde geven.... Laatst zaten we bij een tentje op het strand en werd de frikandel van mijn dochter uit haar hand gepikt door een hele lieve loslopende herder..... Dat gaat echt te ver. Jullie pup kan dan heel lief zijn en vol energie zitten maar loslopen, dat mag niet. Hij kan anderen tot last zijn, niet iedereen is er van gedient. Overigens ben ik wel dol op honden maar dan als ze zijn aangelijnd.
Tja, ik kan me die man zijn reactie ook wel een beetje voorstellen... Zeker als het geen losloopgebied is, als het wel zo is dan vind ik dat hij er zelf niks te zoeken had. Ik heb ook een hond die met name drukke en dominante honden niet kan uitstaan en ze aanvliegt als ze hem lastig vallen of om hem heen gaan draaien. Het uitrenveld ga ik alleen op als ik verder geen honden zie (hier is een overzichtelijk stuk) en ik lijn hem ook meteen aan als ik andere honden zie. Hij luistert heel goed, maar het probleem is helaas dat andere honden niet altijd zo goed luisteren... Vandaag nog, ik liep door het park waar een aanlijnplicht geldt, maar ik houd me daar zelf ook niet altijd aan dus geen probleem als anderen dat ook niet doen; dan loop ik de andere kant op. Ik vind echter wel dat je je hond onder apel moet hebben staan als je hem loslaat in een gebied waar hij eigenlijk niet los mag. Er liep dus een hond los die niet luisterde... Hij kwam van ver op ons afgerend en begon aan mijn hond te ruiken en om hem heen te draaien. Ik moest mijn hond bijna ophangen aan zijn riem om te voorkomen dat hij de andere hond zou bijten... Terwijl ik hem eigenlijk gewoon zijn gang had mogen laten gaan omdat die hond losliep, niet luisterde en mijn hond lastig viel. Die van mij doet niets uit zichzelf dus ga ik hem echt geen muilkorf omdoen, ik vind dat iedereen gewoon zijn verantwoordelijkheid voor zijn hond moet nemen en je er sowieso niet vanuit moet gaan dat iedere hond met andere honden overweg kan.
hier ook een hond die altijd losloopt en niet zo goed opschiet met andere honden maar zal ze nooit uitzichzelf opzoeken maar hoe vaak het hier ook niet gebeurt in het bos en park waar n losloopgebied geld dat er een hond komt en dat de baasjes nog helemaal aan de andere kant lopen en roepen hij doet niks hoor en gewoon op t gemakkie komen of terug roepen maar niet luisteren.ik vind dat zoooo irritant mijn hond doet misschien wl wat roep ik dan terug en dan kijken ze raar. Nou doet die van mij niks maar hij gromt wel want wil niet met alle honden zpelen hij heeft zo zn vriendjes. En ik heb nog 2 andere honden die lopen alleen los in het losloopgebied en ze hebben genoeg aan elkaar. Ik kan de reactie van die man best voorstellen als zegt hij het raar.
Nou dan ben je echt dol op honden... lijkt mij niet En een losloop gebied is voor honden vaak he, niet voor kinderen... Die frikandel vind ik dan een ander verhaal. Iedereen die van honden houd weet dat ze horen te rennen en spelen! Dus houd rekening met elkaar en laat ze spelen!
Dus als er een groot bos is waar honden los mogen mag je er niet met kinderen wandelen?! Nou ik verwacht dat mensen dan gewoon even hun hond aanlijnen. Ik heb net al gezocht maar kan het helaas niet vinden. Voor los lopende honden in een los loop gebied zijn ook regels, en je hond MOET onder apel staan!
Ik ben wel degelijk dol op honden! Hebben er zelf 1 gehad. Maar ik vind het vervelend als wij op plaatsen komen en echt last hebben van loslopende honden. Ik vind het geen probleem als honden los lopen maar als die honden tegen mijn kinderen aan springen of ze van top tot teen aflebberen, vind ik dat ze mij tot last zijn. Losloop gebied of niet. Overigens zijn er ook een hoop mensen die hun hond terug roepen als ze kinderen zien en dat is prima.
Ja zo snap ik je helemaal ik roep mn honden ook altijd bij alsik iemand zie.en vooral als er kleintjes bij lopen hoe vaak ik mijn kleine wel niet op moet tillen als ik met mn honden loop omdat er n hond aan kom rennen
Ja okeey als het iets gezamelijks is dan heb je ook helemaal gelijk natuurlijk. Dan moeten mensen beter opletten. Al kan een ongelukje altijd gebeuren. Dat kan ook met een loslopende kat. Ik had meer in gedachte van die speciale honden losloop gebieden die ook afgezet zijn, echte uitren velden enzo. Maar ik vind dus wel dat honden veel vrijer moeten zijn dan dat ze meestal zijn, je mag als hond al zo weinig! En onder Apel staan moet een hond leren he, van alleen een cursus doen ze dat ook niet. En het zijn dieren, geen robotten, ze kunnen allemaal wel is last hebben van de bananen in de oren!
vind eerlijk gezegd dat die man niet veel fout deed op zijn opmerking na dan. hij had zijn hond netjes aan de lijn, en dat die hond gromt is vaak alleen maar een waarschuwing dat hij er niet van gediend is dan is het jou taak om de loslopende hond terug te roepen vind niet dat zijn hond gemuilkorft hoeft te worden, dan moet je dat bij elke hond doen, want geen een hond is betrouwbaar, elke hond kan wat doen, ze kunnen niet praten dus laten ze het met grommen merken als ze iets niet willen. wij hebben 2 rotweillers en het zijn schatten van honden, en al denk ik dat ze geen vlieg kwaad doen kan het niet zeggen maar dat kan bij geen 1 hond
De meeste honden die aangelijnd zijn, reageren vaak agressiever/gespannen als ze door een loslopende hond benaderd worden. Zij voelen zich in de val zitten en kunnen immers geen kant op
ik kan jullie alle2 wel begrijpen! (ik weet alleen nog steeds niet of het een losloopgebied is) ik heb hier namelijk precies hetzelfde! mijn hond is echt een schat van een hond doet geen vlieg kwaad,speelt vrolijk met onze en andere kinderen.. alleen als ik haar buiten aan de lijn heb, accepteerd ze geen loslopende honden in der buurt( puppen dan vaak weer wel)dus zal ze ook gaan grommen. vaak als er honden op haar afkomen rennen,zeg ik al tegen de bazen,dat ze de hond beter terug kunnen roepen omdat mijn hond dit niet fijn vind! als ze dit niet doen probeer ik altijd weg te lopen,maar het kan natuurlijk een keer fout gaan, ( en dan vind ik het niet mijn schuld,of de schuld van mijn hond) als ik in het losloopgebied loop is er niets aan de hand, dan vind ze elke hond lief en speelt met iedere hond!. vorige week ook in het losloopgebied een baasje die niet op der hond lette ( baas stond al een 10 min te kletsen zonder op te letten) en deze hond was onze hond vreselijk aan het uitdagen! hard achter der aan rennen en heel hard blaffen tegen der, bijten in der kont en in der poten! mijn hond rende steeds weg en kwam naar ons toe,deze hond bleef uitdagen! toen gromde mijn hond idd ook een keer heel boos, ik heb deze hond geprobeerd weg te sturen naar ze baas, uiteindelijk ging hij, en zegt ze baas, hij doet niets hoor!! ik zeg nee maar hij zit onze hond wel uit te dagen en in der kont en poten te bijten,dus misschien doet mijn hond dan wel wat!!! dus tja ik snap jullie alle 2 wel! de man had het misschien wel anders kunnen zeggen,maar je had even je pup een aantal meter vederop kunnen laten rennen!
Als je je eigen hond niet meer houdt. En de andere wordt ook agressief en je staat tussen 2 vechtende honden in moet je dan maar blijven staan. Dan ben je zelf niet echt goed bij je hoofd he.... Of ben ik nu achterlijk.... Ooo ik hou mijn hond gewoon aan de lijn en ze vechten maar door hoor. En dan steek ik ondertussen nog wel een sigaretje op...
weet je als als jou hond steeds zo dicht langs je die hond loopt dat hij gaat grommen, lokt dat reactie uit van die hond, jou pup daagt hem uit, als je een niet zo vriendelijke hond hebt is dat niet fijn als er steeds zo'n spring in het veld langs je heen stuift, hoe onschuldig het ook is.... dus als jij gewoon in losloopgebied loopt kan hij je niks zeggen, maar anders wel, sowieso vind ik dat hij het wel erg aso doet!
Die man had het wel wat vriendelijker mogen zeggen! Ik snap hem wel, want hij heeft zijn hond vast ook al is het (misschien) een losloop gebied.. Maar misschien was jij al nummer 20 die hij tegen kwam en was hij het even zat en reageerde hij daarom zo.. Mijn hond is ook niet altijd vriendelijk met andere honden, en ik heb nu ook zoiets van, prima als jij niet wil luisteren (de baas) als ik je heb gewaarschuwd al 100x dan heb je ook pech, ik maak haar dan niet los, maar als jou hond dan in de buurt komt en ze bijt wel is het eigenschuld.. (mijn hond gaat niet voor de kil! ze bijt "alleen")
Ja dat ben ik met je eens... als het een losloopgebied was is het niet handig dat hij er gaat wandelen met zijn hond...