Ja dat denk ik ook maar dan moet je niet zo'n topic openen, ze kan toch gewoon zeggen of het een los loop gebied is of niet en ook dat ze het misschien niet zo handig had gedaan of niet?
dat is de amerikaanse versie van losloopgebieden, kijk maar eens naar the dogg whisperer, dat is echt een omheind gebied voor honden, waar ze zich letterlijk mogen uitleven. in nederland zijn bepaalde gebieden toegenkelijk voor loslopende honden, die wel onder appel!! persoonlijk ben ik het ook met de man eens, je weet de geschiedenis niet van rottwijler, waarom hij gromt. de man heeft netjes zijn hond aangelijnt, om problemen te voorkomen.. loslopende honden kunnen intimederend zijn voor honden die zijn aangelijnt, maakt niet uit waar je loopt, losloopgebied of niet, respect voor elkaar hebben, als je iemand ziet lopen met een aangelijnde hond, lijn dan ook even je eigen hond aan, dit voorkomt vaak een hoop narigheid en het is maar een kleine moeite. daarbij een grommende hond hoeft niet gemuilkorft te worden, mijn jack russel moppert/gromt ook, puur omdat zij als pup gebeten is door een andere loslopende hond. zelf bijt zij nooit, is ze veel te bang voor. maar door het grommen geeft ze wel aan dat ze geen intresse in andere honden heeft.. het is voor een hond een vorm van communuceren
Nee, dan loop je dus door of loop je weg. Of zorg je dat er iemand de hond uitlaat die hem wel de baas kan. JIJ en niemand anders is verantwoordelijk voor JOUW hond.
Nogmaals, mijn pup was ten eerste niet in die man en zijn hond hun buurt. Minstens 4 meter verder op. En ja ik had haar aan kunnen lijnen en ja ik riep haar terug en ze kwam ook meteen. Ik laat ze ook niet meer los! Geloof dat maar! Ik hoop dat ik hem nooit meer tegen kom! Maar goed, ik ga voortaan maar naar het uitlaatveld en laat ze daar los (Staat een hek omheen). Maar ik hoop wel echt dat die hond voor kinderen liever is!!
Misschien niet zo leuk hoe hij reageert maar ik snap hem wel, bedoel jou honden doen misschien niets ( wat je nooit met 100 % zekerheid kan zeggen want het blijven dieren ) maar die van andere wel. Ik vind gewoon niet dat je maar je hond moet los laten lopen daar waar het niet mag omdat jij vind dat ze wel goed luisteren .. Wat als hij nou zijn hond had los laten lopen ? Want ja misschien luisterd die hond ook wel heel goed naar hem net zoals jou honden dat doen. Hou gewoon de hond aan de lijn, kleine moeite toch ?
Sorry hoor maar dit bewijst maar weer dat je totaal geen verstand hebt van honden, of honden die vechten. We praten niet over 2 tekkeltjes. Maar een bouvier en een boxer. Als je een agressieve hond hebt. En die al aangelijnd hebt. En je waarschuwt mensen al van lijn je hond aan want hij bijt. En je blijft dit herhalen. En die andere hond wordt ook agressief en begint te happen naar jouw hond. En je probeert ze uit elkaar te halen en die trut hola doet helemaal niets ja dan heb je niet veel keus meer he...
je kan je hond wel los laten lopen, maar als je iemandç wie dan ook tegenkomt met een hond aangelijnt, wees de slimste een roep, meteen je hond bij je, en lijn de hond aan.. ook aangelijnt kunnen honden sociaal zijn, beter voorkomen als genezen.. een grommende hond hoeft ook zeker niet lelijk te doen tegen kinderen...misschien heeft deze alleen slechte ervaringen andere honden en is het superlief voor kinderen
Waarom denk je dat een hond die naar een andere hond gromt, dat dan ook maar zal doen naar een kind? Ik kan hier nu wel een hele uitleg geven over het verschil in hondagressief en mensagressief gedrag, maar heb er geen eens meer zin in... *zucht*
Jij had bij de eerste waarschuwing naar de andere eigenaar al weg moeten lopen. Niet steeds herhalen, gelijk uit de situatie lopen. Dan kan je al heel veel ellende voorkomen. Jij hebt een agressieve hond dus jij moet dit soort situatie's zien aankomen en voorkomen.
En wie zegt dat ik dat niet heb gedaan? Als je ineens vanuit het niets een hond ziet aankomen. Het voorkomen deed ik door altijd mijn hond aangelijnd te houden en altijd weg te lopen (ommetje lopen) als ik een andere hond zag. Je kan dit niet altijd voor zijn. Maar als zo'n trut niets doet en niet luistert dan kan ik er verder ook niets aan veranderen. Ik hoop voor jou dat je nooit zoiets mee zal maken, of misschien wel... Dan weet je waar ik over praat.
Tja, die man had misschien iets anders kunnen aangeven wat hij bedoelde. Maar... in bossen is het over het algemeen niet toegestaan honden los te laten lopen. Jij behoort je hond dus aan de lijn te houden, zodat hij helemaal niet in de buurt van de andere hond kan komen. Persoonlijk heb ik echt de grootste hekel aan mensen die hun honden maar overal los laten lopen, omdat ze zo goed luisteren. En ik vervolgens zenuwachtig zijn als ik eens een wandeling in het bos wil maken met mijn hond die helaas nit zo vriendelijk is naar andere honden.... sorry
ik neem aan als die hond niet lief is voor kinderen hij geen kinderen heeft en zo wel hij die hond niet had, en als je bedoeld als hij ze tegen zou komen, hij heeft hem niet voor niks aan de lijn, ik houd mijn zoontje altijd weg bij andere honden, mits ze aangeven dat het goed is dan zou ik het niet erg vinden, alleen ziet mijn zoontje dat zelf niet zitten, de 2 rotweillers prima, maar andere honden,,,,,
Geen losloop gebied en andere hond netjes aan de lijn dus.... Ja wat kan ik er nog over zeggen. Laat ik het er maar op houden dat ik niet zo blij zou zijn als ik jou tegen gekomen was en ik daar met een hond of kinderen had gelopen. Loslopen in een losloopgebied prima maar niet zo.
Heb niet alle reacties gelezen, maar ik ervaar het zelf ook als vervelend als mensen hun hond los laten, terwijl ik mijn honden aan de riem heb. Als hij goed luistert, prima hoor. Ik bedoel ik ben degene die mijn honden niet los kan laten en met een reden. Ik geef daarom dat ook netjes aan bij de andere eigenaar, zodat als ze per ongeluk uitvallen omdat ze zich bedreigt voelen, ze het van te voren weten. Zo hebben de mensen zelf de keuze of ze hem alsnog vrij laten. Wat ik bedoel te zeggen dat die man best anders had kunnen reageren, wat schiet je er mee op. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal eens met je. Wel is het dus een risico, omdat je niet weet hoe dus die andere hond reageert.
ik vind dat je je hond vast moet doen mijn hond bijt andere honden en wel om te moorden maar dit doet ie pas op het moment dat hij lastig gevallen word. en ja mensen die loslopende honden hebben kunnen nooit garanderen dat hun hond terug komt want puppy´s spelen nou eenmaal graag en staan niet bij het grommen stil.