Hij had wel normaal kunnen reageren, maar ik vind dat een eigenaar van een loslopende hond er rekening mee moet houden dat niet iedere hond daar leuk op reageerd! Mijn hond is niet aardig naar andere honden en loopt daarom ook nooit los. Als een eigenaar van een loslopende hond roept "hij doet niks hoor", roep ik altijd terug "maar die van mij wel!!" Het is niet mijn verantwoording als hun de hond los laten lopen, en er wat gebeurd. De mijne is netjes aangelijnd!
Ja ik ben het hier mee eens. Ik lijn ook altijd aan als een andere hond aangelijnd is. Maar hij was nu niet echt tactisch in het melden van zijn ongenoegen
Het is een ongelijke situatie: een aangelijnde hond tegen 2 loslopende honden. Als zijn hond niet aangelijnd was geweest, had hij zomaar anders kunnen reageren
Loop zelf ook vaak met mijn honden los en geen van beiden zal snel iets doen. Maar als ik zie dat iemand zijn hond(en) heeft aangelijn, lijn ik die van mij ook aan voor het passeren. Kleine moeite toch? Honden zijn soms niet voor niets aangelijnd. Zou het zelf ook irritant vinden als ik een hond heb die niet los kan en andermans losse honden naar die van mij komen.