Hoi Dames, Wie is al in beide dierentuinen geweest? Wij al meerdere keren in blijdorp, willen nu een keer wat anders en denken aan Antwerpen. Is deze veel kleiner in verhouding? Leuke speeltuinen ook voor de kinderen? Of is Blijdorp leuker? Ik zal een poll toevoegen.. Alvast bedankt!
Nee, rij dan ajb door naar Planckendael, Antwerpen zoo vonden wij verschrikkelijk, kleine hokken, ongezellig etc
Kan je niet helpen ken alleen blijdrop als dierentuin. En in een Belgische dierentuin ben ik nog nooit geweest.
Blijdorp is dan leuker dan Antwerpen ja. Net wat Tommo zegt; Antwerpen veel te kleine hokken en niet gezellig, heel weinig te zien daar.
Maar vond blijdorp 2 maanden geleden ook niks. Geen apen gezien, waren niet buiten en voor de rest vond ik het ook tegen vallen.
Antwerpen vond ik niks. Beetje armoedig kwam het op mij over. Als ik dan toch moet kiezen dan Blijdorp.
Antwerpen is oud, smoezelig, klein en ongezellig. En voor zover ik me herrineren is er uberhaupt geen speeltuin maar daar kan ik me in vergissen.
Oke, bedankt voor de reacties.. Toch maar goed dat ik het nog even vraag geloof ik Artis schijnt ook mooi te zijn, helaas ver weg.
Dierentuin in Antwerpen zijn ze wel helemaal aan het opknappen, maar dan nog steeds zou ik kiezen voor Blijdorp! Vooral omdat je daar die onderwatertunnel hebt
Nog nooit in Blijdorp geweest. En Antwerpen is natuurlijk een van de oudste dierentuinen in Europa, dat verklaart veel. Planckendael bij Mechelen is superleuk, en je kan er vanuit het station met het bootje naartoe!
Absoluut Blijdorp, Antwerpen is klein en oud. Artis vind ik eerlijk gezegd ook niet zo heel bijzonder. Ik weet niet waar je woont, maar ook erg leuk zijn: Beekse Bergen (hilvarenbeek) Gaia Zoo (Kerkrade) Apenheul (Apeldoorn) Ouwehands Dierenpark (Rhenen) Burgers zoo (weet eigenlijk niet welke plaats precies)
Ik vind de zoo in Antwerpen dus wel mooi!!! Hij is klein, ligt natuurlijk ook midden in de stad, maar ik vond hem mooi aangelegd...
Antwerpen is ver opgeknapt hoor! Ben er recent nog geweest en vond het toch wel mooi en netjes.. Veel groen en veel te zien. Ook grote speeltuin! Apen,olifantwn en giraffe van erg dichtbij kunnen zien!
Ik vind Dierenrijk in Nuenen erg leuk. Vooral voor kleine kinderen, het is niet al te groot, wel ruim, erg leuke speeltuinen, ook een binnenspeeltuin. Het is wel wat minder als het flink regent, want je kan er niet echt heel erg schuilen (en waar het overdekt is met planken, sijpelt het water er zo doorheen). En de kinderen vonden de kriebelvisjes (en de speeltuinen) echt helemaal geweldig!
Wij hebben een abbo op blijdorp en komen er dus vaak. Antwerpen nog nooit geweest wel als eerder geschreven Plankendeal. Is ook een super mooi park. Weet niet of je per auto rijd of via ov.
Bedankt voor alle reacties! We willen met de auto gaan en komen uit Zeeland.. Antwerpen en R'dam liggen dichtbij, op afstand van ruim 1 uur.
Beekse Bergen dan? Is ook goed te doen en ook heel mooi, ruim, en veel speelgelegenheid. En als het regent kunt je met de auto, bus of boot door het park.