wie kan me helpen ik hoor verschillende verhalen. als je niet getrouwd ben dan ben je ongunstiger uit al sje een kindje krijg dan als je ben getrouwd. je moet dan veel meer dingen regelen en vast laten leggen. wie kan me vertellen of dit klopt. we willen gaan trouwen alleen wil ik dat pas doen als ons kindje is geboren. we zijn al bijna 9 jaar samen dus hoef ik nu niet in een keer te gaan trouwen maar wil wel eens weten hoe dit nu zit. alvast bedankt.
hoi tweety, als je niet getrouwd bent, moet de vader van je kindje, je kindje voor de geboorte erkennen op het gemeente huis. na de geboorte moet hij een akte laten opstellen bij de notaris, waar hij voor het kantonrecht verklaart dat hij de vader is. daarmee krijgt hij ook direct de gedeelde voogdijschap over jullie kindje. en erft je kindje ook in geval van overlijden van hem. als je trouwt is dit allemaal in een keer geregeld. liefs elfje
Wij zijn ook niet getrouwd maar we gaan binnenkort wel even trouwen. We vinden het zelf een fijner gevoel en als mij wat overkomt kan er geen een ninstantie moeilijk doen dan kan het alleen heerlijk bij zijn/haar lieve papa blijven.
Wij hebben er voor gekozen een geregistreerd partnerschap aan te gaan. We willen nu nog niet trouwen en op deze manier leg je toch ook het een en ander vast voor het kindje. Ik weet dat als we willen trouwen ze het omzetten in een huwelijk. Je kan er dan voor kiezen dit met of zonder ceremonie te doen. Wat betreft de voogdij enzo. Mijn vriend moest het kindje nog wel erkennnen, maar als het eenmaal geboren is heeft hij wel gelijk gezag. Dan hoeft hij het niet apart aan te vragen. succes!!
Wij zijn ook niet getrouwd..mn vriend heeft de kleine erkend op het gemeentehuis, daar moest ik voor tekenen..Met dat uittreksel moet hij straks aangifte van geboorte doen.. Het is nu alleen nog zo dat ik alleen ouderlijk gezag heb en dus voogd ben over de kleine en hij nog niet..dit kan je na de geboorte aanvragen bij het gerechtshof, in ons geval in Leeuwarden en dat gaat vrij eenvoudig via een formulier.. Wij willen wel gaan trouwen hoor..maar pas na de geboorte van de kleine..vind het niet leuk om ff snel te gaan trouwen omdat ik nu zwanger ben.. Succes..blijft lastig he wat je nu het beste kunt doen
klopt precies Elfje! wij zijn getrouwd toen ik 30 weken zwanger was. Vond 't toch wel 'n mooie bevestiging van onze liefde en ook wel handig omdat ik zwanger was. maar mijn hub heeft de baby wel erkend vantevoren omdat ik 30 weken zwanger was en de kans er in zat dat 't voor onze bruiloft geboren zou worden! (omdat tegenwoordig de kindjes al heel vroeg levensvatbaar zijn) vind 't nog steeds eigenlijk stom dat als je getrouwd bent, de man nix hoeft te tekenen om 't kind te erkennen en als je niet getrouwd bent wel. maar goed...
weet je wat het is als ik ga trouwen wil ik in een jurk en een feestje hebben en dat kost toch ook geld. we kunnen nu alles beter voor de kleine bewaren en voor de spulletjes maar ik wil wel dat mijn kindje als er wat met mij zou gebeuren dat dit goed geregeld is. weet ieman dwat het ongeveer kost dat erkennen en dan bij de notaris enzo.
Wij hebben ervoor gekozen om inderdaad te trouwen (volgende week maandag) ivm ons toekomstig kindje. Maar ook vanwege het huis met een hyptheek zodat de gene die achterblijft ook netjes achterblijft. En we hebben zitten rekenen dat trouwen goedkoper was als een geregristeerd partnerschap Als je het trouwen net als ons simpel houd dan
Trouwen goedkoper dan een geregistreerd partnerschap? Wij hebben ons geregistreerd partnerschap (zonder toeters en bellen) bij de gemeente geregeld voor 156,-- en het kind erkennen kostte 10,--. Pim
Hoe dan ook: is niets altijd onvoordeliger dan trouwen/gereistreerd partnerschap! Kijk maar een op de site van Postbus51.(www.postbus51.nl) Daat staat het allemaal goed uitgelegd. Ook als je het kind erkernt., moet je daarna nog het gezag aanvragen! Met trouwen is dat allemaal al geregeld (met gereistreerd partnerschap ook niet trouwens!). AL met al: wil je alles goed hebben geregeld: kies er dan voor om te trouwen!
Met een geregistreerd partnerschap hoef je ook geen gezag aan te vragen. Dat moest vroeger wel, sinds een wetswijziging vorig jaar hebben geregistreerde parners ook automatisch gezamenlijk ouderlijk gezag. Pim
ons werd verteld dat het rond de 400 zou gaan kosten. maar volgens mij verschilde het ook nog per gemeente en notaris
Bij een geregistreerd partnerschap hoef je niet naar de notaris. Je betaalt alleen de leges van de gemeente voor het 'registreren' en het erkennen van het kind. Ik woon in Nijmegen, een dure gemeente wat leges betreft, dus ik denk dat 400,-- echt te veel is hoor. De notaris zou alleen kunnen zien op het opmaken van testamenten of het aanwijzen van een voogd voor je kindje. Maar dat is dan al snel weer duurder dan 400,--. Ik kan die 400,-- dus niet verklaren. Pim
wij moetsen dan dan wel naar de notaris idd om het feit om het een en ander vast te leggen omdat ik een leuke schoonfamilie heb die aast op geld, we zagen het al helemaal gebeuren als een van ons of beide komt te overlijden dat gelijk de familie op de stoep stond en niet voor te condoleren maar om hun handje op te houden Met deze manier willen we dat graag voor komen
erkennen en aanvragen van de ouderlijke macht kost idd niet veel en is heel makkelijk! (minder rompslomp dan trouwens, denk ik, hihi) wij waren denk ik totaal 35-40 euro kwijt (en dat was voor de uittreksels, het erkennen zelf en het aanvragen van de ouderlijke macht (waarvoor je de uittreksels nodig hebt) kost niks). verder hebben we testamenten laten maken (wat je trouwens ook moet doen als je wel getrouwd bent en een en ander geregeld wilt hebben) en dat kost idd wat meer (wij waren voor 2 testamenten en een samenleefcontract, dat we al gedaan hadden voor ik zwanger was toevallig, ongeveer 500 euro kwijt, op internet shoppen voor een voordelige prijs loont!!) succes!
weet je wat het is ik wil heel graag trouwen maar niet omdat ik zwanger ben ik denk toch dat we gaan kijken voor geregistreerd partner schap ofzo iets. ik wil niet trouwen op een gratis ochtend zonder jurk en poes pas trouwen doe je maar een keer en dat moet je goed doen heb ik altijd gezegt. ik ga maar eens op onderzoek wat het gaat kosten en wat iknodig heb bedankt voor iedereen zijn reacties.
zo willen wij dus ook waarschijnlijk later trouwen zodat de kindjes (nu nog maar eentje hihi) er ook bij kunenn zijn...