Wat is dit voor beest? FOTO

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Wie weet wat dit voor beest is? Liep net bij ons in de kamer.

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    brrrrr wat een engerd zeg....geen idee? een oorwurm misschien??

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Iee , is het niet een soort van oorwurm of zo ..

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kortschildkevers - Wikipedia

Dat is hem. :)

Edit:

Nee ik ben geen beestjesfreak (no offence voor degenen die dat wel zijn), maar ik heb even gegoogelt op zwarte oorworm.

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    gadsie ik moest ook weer op het plaatje klikken :$ hoe groot is hij?

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk een cm of 8 lang en 2 cm breed of zo.

Bedankt voor het antwoord. Dat is hem inderdaad.
    Wikipedia meldt: Hij is niet gevaarlijk maar kan wel met zijn kaken de menselijke huid doorboren. Hahahaha, gedsiederrie!:D

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Geschikt voor de stofzuiger zou ik zeggen :)

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahahaha, zo werkt het hier thuis niet. Manlief kan dat niet over zijn hart verkrijgen en zet ze altijd buiten.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ieuwwww! Ik las ook gelijk op wikipedia dat stukje van de huid doorboren... Brrr!

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hehe ik heb een afspraak met bijna alle insecten. Ze mogen buiten vrij rondwriemelen en als het enigszins kan niet op mijn terras, maar als ik ze binnen tegenkom worden ze zonder genade naar 'een betere wereld' geholpen. Ik hanteer echt een zero-tolerance beleid voor 99% van de beestjes met meer dan 4 poten!!!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Oh hahaha echt waar? Dat is wel een goede eigenschap van je man/vriend. Maar je moet mijn vriend eens zien...die kan bijvoorbeeld niet tegen het geluid van een mug, dus komt hier regelmatig voor dat ie midden in de nacht in zn boxershort met de stofzuiger door de slaapkamer heen gaat om die beesten op te zuigen.

Ik sla ze ook wel eens neer en dan pak ik ze met een papiertje op en spoel ze door de wc. Het schijnt namelijk dat die beestjes (vooral spinnen) nog wel eens de weg terug vinden in de stofzuiger.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Eigenlijk worden alle beestjes buiten gezet, behalve muggen dan.
    Hij heeft ook wel eens een wesp gevangen en buiten neergezet.:D

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wow over diervriendelijk gesproken, nou moet zeggen spinnen enzo hoeven niet perse dood ofzo zolang ze me niet lastig vallen maar we hebben van de zomer wel een paar van deze gehad en ook met een doekje buitengezet, ach wij wonen zover buitenaf dan horen beestjes er een beetje bij, echter wespen worden met de grootste agressie gekilled :x mijn hond is er allergisch voor..

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zie wespen ook als vijanden. Hahahah, nou ja, mijn vriend is een echte dierenvriend en dat vind ik ook zo leuk aan hem.

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    iell wat een vies beest! krijg er kriebels van!

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Is dat zo uitzonderlijk dan om alles buiten te zetten?
    Spinnen hebben bij mij 1 week de tijd om n nieuwe plek te zoeken (die raken alleen hun web kwijt) OF het moeten van die grote zijn. Die zet ik buiten.
    Wespen...ligt er aan hoe moeilijk ze doen. Als ze mee werken gaan ze ook naar buiten.
    Bijen....NIEMAND maar dan ook NIEMAND mag bij mij een bij doden. Vliegen zijn walking (naja flying dan) dead man zodra ze de drempel voorbij zijn.
    Sprinkhanen enzo worden ook als t even kan buiten gezet. Net als torretjes of kevertjes.
    En muggen zijn de aardsvijand hier.
    Dat beestje van de ts zou ik ook weer buiten mikken.
    Buiten als ze schadelijk zijn word iedereen hier dus gewoon buiten gezet. Zie niet in waarom niet eigenlijk. Als die beestjes konden kiezen zaten ze echt niet in mijn huis ;)

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Iiiieeeuuuw :$

Oh waarom word mijn aandacht toch altijd naar dit soort topics getrokken en moet ik altijd op de foto's klikken :(:(:(

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja kon het weer niet laten om op de foto te drukken brrrr eng beest. ik was hier gisteren de tuin aan het opruimen voor de verjaardag van me dochter. ik span folie over het zand en moest een steen optillen om het daaronder te klemmen. lekker op me gemak tot me oogen het niet konden laten om onder de steen te kijken. dom want liet de folie los, de steen vallen en kon weer opnieuw beginnen. waat daar allemaal onder zat brrr. dikke rioolspinnen (steen boven een put) kevers en pissebedden. iek durf niet eens meer op blote voeten de tuin in terwijl ik dat altijd deed.

ben als de dood voor alles met meet dan 4 pootjes. in mijn huis komen kost ze hun leven en in de tuin laat ik ze nog wel is zitten. niet omdat ik het zielig vind om te doden hoor maar gewoon omdat ik te bang ben om ze dood te maken als het niet echt nodig is haha.

19. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik ben een hele hele grote dierenvriend(in)
    Ik zet ook altijd alles naar buiten
    Waarom zou ik ze doodmaken?

Ik heb eigenlijk nooit last van muggen (heb hier en daar een citroenplantje staan, dat is waarschijnlijk de reden) maar ook die zou ik niet doodmaken (m'n vriend en ik worden niet gestoken, hehe... zuur bloed?).
    Ik ben trouwens wel een keer of 3 in totaal gestoken door een wesp, maar daar ben ik ook niet bang voor.
    Ik blijf gewoon rustig m'n ding doen tot de wesp weer weggaat. Als 'ie binnen zit, neem ik een glas en een blaadje papier en zet 'em buiten.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat?! Is dat beest 8 cm lang?!

Deel Deze Pagina