GRRRRR Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Pff moet ff stoom afblazen hoor, ben zo kwaad.

Begin maart kreeg ik een brief dat het registratienummer van de gastouder niet klopte en ik daardoor de toeslag van december 2011 terug moest betalen. (niet even een termijn geven om een juist nummer door te geven, nee hoor, gelijk stopzetten)
    Ik heb dezelfde dag nog via het online programma het juiste registratienummer doorgegeven.

Ik moest nog wel steeds terugbetalen, omdat het maximaal 10 weken kan duren voor de nieuwe beschikking op basis van mijn wijziging klaar is.
    Nu zijn we inmiddels 12 weken verder, heb ik een aantal keren gebeld en ben ik net teruggebeld dat de wijziging waarschijnlijk volgende maand in behandeling zal worden genomen doordat ze een achterstand hebben. Wat?? Ik krijg geen dag de kans om een wijziging door te geven, en zij zijn inmiddels al bijna 4 maand bezig!

26 mei de dagtekening van de inkomstenbelasting 2011 met een bedrag dat ik terug krijg. Dit bedrag komt erg goed uit omdat ik toch al met minder zit door bovenstaande.
    Aangezien het nog steeds niet is overgemaakt belde ik net heen. Krijg ik te horen dat om een of andere reden de betaling is overgenomen door het hoofdkantoor en het daarom langer kan duren. Ik krijg waarschijnlijk binnen 10 werkdagen bericht. (terwijl op de site toch echt staat dat de betaling binnen 10 werkdagen na dagtekening plaatsvindt)

Wat is daar toch aan de hand?? Maak me er wel erg druk om, gaat inmiddels om een bedrag van een paar duizend euro wat voor mij echt geen schijntje is...:(

Herkenbaar?

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker *zucht*. Er is altijd wel wat met de belastingdienst... Alleen ze maken het niet makkelijker en al zeker niet leuker.
    Helaas of gelukkig ;) heb ik met jou voorbeeld geen ervaring dus ik kan je ook geen tips geven..
    Succes! en hoop dat je snel je geld krijgt waar je recht op hebt!

3. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Jaa komt me heel bekend voor, wij moeten nog huurtoeslag van een paar maanden krijgen.. En die dagtekening hebben we inmiddels iets van 4 weken terug gekregen en daar stond op dat dat bedrag binnen 10dagen naar ons overgemaakt zou worden en het is er ook nog niet. Echt vervelend dit soort dingen want wij kunnen het geld op dit moment goed gebruiken

4. Linana

Linana Niet meer actief

Belastingdienst.... hou op, schei uit....
    Waarschijnlijk is je betaling door het hoofdkantoor "overgenomen" omdat je een openstaand bedrag hebt bij een andere afdeling.
    Ben je mooi klaar mee met die lui :(

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Breek me de b*k niet open over de belasting.... Ooit es €3500,- moeten terugbetalen door een fout van hun. Ik had een wijziging in mijn inkomen doorgegeven, en zij namen over dat ik maar €5000,- per jaar verdiende en m'n man niets... Met andere woorden, we kregen veel te veel toeslag. Anyway, ben er nu achter dat als je in bezwaar gaat, je dan het recht om in gedeeltes te betalen verliest.... Hufters.

6. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier inmiddels al sinds febr aan het wachten op een nieuwe beschikking kinderopvang 2011 binnen 8 weken bericht nou niet dus.....dus dat van die achterstand klopt...

7. Linana

Linana Niet meer actief

Nou dat klinkt als een feestje :$
    Ik moet het aanvragen zodra ik bericht heb vanuit de gemeente.... maar dit klinkt alsof ik er nog een paracetamol of 5 bij nodig ga hebben ;) (hoofdpijn)

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Haha paracetamol helpt hier niet meer hoor....:)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In 2012 lopen ze volgens mij helemaal niet achter trouwens.
    Had zo'n 2 of 3 weken geleden ook het registratienummer vanaf januari 2012 veranderd, en daar heb ik nu al de bevestiging van!

10. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik ben hier inmiddels al een half jaar aan het wachten op mijn
    huurtoeslag
    kindgebonden budget
    en zorgtoeslag
    paar keer verkeerd gegaan bij ze, misten ze wat, ip dat ze me dan even bellen, nee hoor word gewoon aan de kant gemikt en ik moet zelf maar continu bellen
    vervolgens hang je dan ook een half uur aan de telefoon
    nu kreeg ik een brief, die hoefde ik alleen te tekenen,dan werd er binnen 14 dagen uitbetaald.
    dus ik bel vandaag en vraag of nu alles wel goed is, omdat ik nog niks ontvangen heb
    ja hoor alles is goed maar duurt weer 8 weken:(
    dus ik zeg stond echt duidelijk in de brief 2 weken
    zegt ze dat lijkt me sterk, ja amahoela
    zit je dan als alleenstaande moeder, dik in de min
    soms weet ik echt niet meer waar ik het allemaal vandaan moet halen hoor.
    gelukkig kan ik op mn ouders terug vallen, maar dat doe je ook liever niet.
    ik zeg ook weet niet wat jullie vanavond eten, maar ik kan niet eens normaal een maaltijd koken
    ja mevrouw daar kunnen wij niks aan doen
    jawel het is bij jullie al 3 keer mis gegaan
    dan krijg je te horen ja sorry u moet geduld hebben net als iedereen.
    nu snap ik ook wel dat ik niet de enige ben, maar een beetje subtieler mag van mij wel

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier zelfde gehad rek nr gewijzigd voor toeslagen en kgb..
    Weken later brief dat ik moest bevestige zelfde dag opgestuurd...
    Zou dan NA verwerking 10 werkdagen duren.. weken later weer zon brief (ja mevr die vorigr was n vooraankondiging ofzo) dus ook die moest weer verwerkt worden en dan weer 10 dagen zeiden ze... nou mooi niet.. heb vandaag eindelijk mn 2 mnd kgb ontvangen na jawel 3x n brief te sturen ja sorry hebben achterstand ja da heb ik door maar vind dit wel echt belachelijk.. en waarom eerst zeggen ok u heeft de brief ingestuurd duurt 10dgn terwijl je dan weer zon brief krijgt.. blij dat t eindelijk betaald is maar heb er echtkoppijn van gehad die periode want had die eerste wijziging echt 1 week na dat de toeslagen betaald waren doorgegeven
    . reken maar uit zeg eind maart ...

Deel Deze Pagina