Mijn zoontje is een beetje lui en vindt het allemaal wel makkelijk geloof ik! Hij kan alleen nog maar op buik en rug liggen en blijft zelfstandig zitten als wij hem zo neer zetten. Het liefst zit hij dan ook, maar om hem toch de kans te geven te leren kruipen leggen we hem ook wel eens neer, wat hij echt NIET leuk vindt. Ook zijn loopauto vind hij geweldig! Daar zit hij het liefst de hele dag in (lekker makkelijk denkt hij) maar dat proberen we te beperken. Hij gaat dus nog niet zelf zitten en kruipt ook nog niet. Draaien van buik naar lig en andersom deed hij overigens ook pas laat. Zijn er nog meer babay's van zijn leeftijd die "laat" zijn? Soms maak ik me wel eens zorgen, omdat andere baby's om me heen al veel meer kunnen. Aan de andere kant vind ik het ook wel makkelijk, dan kan hij tenminste nog niet overal aankomen en blijft hij mijn kleine baby
Nou Bobbie berg je maar! Lee Ann was ook "lui" hahaha maar zodra ze 10,5 maand was, was het gebeurt met de rust in een week tijd kon ze zelf zitten tijgeren kruipen zelf opstaan en aan tafel lopen! geen seconde rust ja als ze slaapt ja succes he! hahahaha
Hihi Louise is ook laat met dingen als kruipen enzo, ze kruipt pas sinds een week en doet nu pogingen om te gaan staan (in bad kan ze het al). Maar ze kan praten als brugman! Hele verhalen vertelt ze en kan al best wat woordjes zeggen. Merk je dat bij Mitchell ook? Vaak is het of het een of het ander waar ze hun aandacht op vestigen qua ontwikkeling... enne maak je geen zorgen hoor, tegen de tijd dat hij 18 is, kan hij het vast allemaal prima
Ik weet niet meer wat "laat" is, hoor...ik heb hem altijd lekker zijn eigen gangetje laten gaan en hij is zo happy als het maar kan. Ik merkte wel dat wanneer de omgeving erg aan hem "trok", hij gespannen raakte en met gebalde vuistjes de wereld inkeek. Ikzelf heb altijd gezegd: hij bepaald zelf wat er gaat gebeuren met als resultaat dat hij (nu 17 maanden) spontaan van kast naar muur liep (waggelde eigenlijk) met een zeer grote grijns op zijn gezicht, hahahahaha... Je kindje geeft zelf wel aan waar hij behoefte aan heeft, het kan best zijn dat jouw zoontje eerder gaat praten straks of iets anders waar hij meer "talent" voor heeft dan lopen Geniet er maar lekker van, het gaat snel genoeg; bovendien kun je op zo'n jonge leeftijd niet duidelijk maken wat wel en niet mag, dus zegen je dagen....... Groetjes, vonneg
Hier ook ene luiwammes...Zitten deed ze la met 7 maanden..Echter ze kan neit zdelf in zitstand komen, kruipt niet, staat niet, tijgert niet, kan verder alleen maar omrollen van rig naar buik, en begint te zeuren omdat het haar te lang duurt... Ik zelf liep pas met 22 maand, dus het zou wel in de familie zitten die luiigheid
Hier nog 1! Alleen maar op buik en rug liggen en een beetje omrollen, verder niks. Niet zitten en niet kruipen en al helemaal niet lopen. Op het cb zeggen ze dat ze volgende maand zeker moet zitten anders schakelen ze fysiotherapie in . Ieder kind is toch weer anders denk ik?! Nu moet ik gaan oefenen in de kinderstoel met zitten. Nog niet echt een succes want ze zakt steeds helemaal scheef. Ik wacht het allemaal maar af. Zal toch vanzelf wel komen ...
is niet laat hoor vind ik. door de supersnelle babyverhalen die je hoort denk je meteen dat je kindje laat is. Dano was 9.5 maand toen hij voor het eerst kon zitten als wij hem neerzetten. 3 weken later kon hij tijgeren, kruipen zelf gaan zitten en lopen langs de tafel. nu is hij 14 maanden en loopt aan 1 hand maar los dat vertikt ie. het is af en toe een spurt wat hij doormaakt heel apart
lars kon met 7 maanden zitten, met 9 maanden staan en rollen, maar kruipen pas (?) met 11. nu is hij 17 maanden en begint hij los te lopen. ik vind t trouwens niet laat hoor, ieder kindje zijn eigen tempo :-D
Ja dat is ook waar. Ik merk wel dat hij meer geluiden maakt en meer verschillende klinkers dan zijn leeftijdgenootjes in de buurt, dus hij zal zich wel concentreren op de taal
Ja ik vind het inderdaad ook wel makkelijk dat hij nog niet veel kan, want dingen verbieden snapt hij inderdaad toch nog niet en nu hoeft dat ook nog niet. Mijn vriend moedigt hem wel aan om te kruipen en zet hem bijvoorbeeld ook in kruipstand, echter hij kan dat nog niet en vindt het ook niet leuk. Ik zeg ook altijd dat hij dat niet moet doen, Mitchell zal er wel mee beginnen als hij er aan toe is. Ik ben inderdaad dan ook bang dat hij gespannen raakt en dat vind ik zonde
Justin had p'sies t zelfde. Loopauto was toen echt favoriet. Toen hij ging kruipen, was de loopauto niet boeiend meer, en nu hij loopt zit hij er af en toe weer op. Komt allemaal vanzelf haha. Justin loopt sinds n maandje. Maar áls ie wat kan, is t meteen heel goed.
Tijgeren is een soort kruipen maar dan zonder de beentjes te gebruiken, dus dan slepen ze zich voort met hun armpjes. Net als millitairen doen als ze onder zo'n net doormoeten op de stormbaan.
Hij had ook n loopstoeltje idd. Nee 10 min op n dag hooguit. De loopáuto, hij ging er zelf op wanneer hij wilde.
Dat is geloof ik de max. tijd die ze aanbevelen he? Mitchell zit er denk ik wel 1 a'2 uur op een dag in Tja..als hij de hele dag zeurt in de box en op een kleed op de grond dan wil je wel..
wel toevallig: plaats ik gister dit topic, trekt hij zich tussen de middag in de box aan de spijlen omhoog, nog wel op zijn knietjes maar toch... Ben zooo trots Gelijk box maar laag gezet..
Hier nog zo één. Yoran rolt wel van rug naar buik en andersom. Verder tijgert hij al een paar weken achteruit. Hij trekt z'n knieën nu wel onder zijn buik en hij gaat op zijn tenen staan, terwijl hij met zijn handen op de grond blijft staan (soort van opdrukken, maar dan echt met dat kontje de lucht in). Maar kruipen doet hij nog niet. Ook met zijn taalontwikkeling lijkt hij nog niet snel. Hij kreunt en gilt veel, maakt eigenlijk alleen maar klinkers. Hij doet nog niets van dada, gaga of iets dergelijks. Maar we hebben geduld! Even een dom vraagje. Jullie hebben het over een loopauto. Is dat zo'n auto waar ze echt op moeten zitten, dat de beentjes dan wat wijd zitten. Of is dat een soort stoel, waar ze in zitten? Van de eerste versie heb ik een exemplaar op zolder staan, maar ik kan me nog niet goed voorstellen dat Yoran daar iets mee zal doen. Zal het morgen 'ns uitproberen groetjes, Natasja2
Nou ik dacht ook dat Armin lui was, Hij ging pas met 6,3 maanden op zijn buik draaien en sindsdien ligt hij nooit meer op zijn rug! Hij kan nog niet eens vanuit buik naar rug draaien. Het interesseert hem ook niet want hij vindt het maar niets. 4 weken later was hij begonnen met tijgeren,ging ook wel in kruipstand staan maar kan sinds 2 weken ook echt kruipen. En ongeveer sinds 2 maanden zit hij op zijn knieen ergens aangeleund om te spelen en sinds 1,5 week kan zich optrekken tot staan! En dat doet hij het liefst de hele dag met gevolg dat hij vaak valt. Want hij kan nog niet uit zichzelf zitten. Ik zou zeggen geniet er nog maar van, want dan heb je nog niet eens de mogelijkheid om je koffie op te drinken want dan komt hij gelijk naar je toe! Ik kan met niets bezig zijn zonder dat hij naar me toe komt en bij me komt staan. Heel vermoeiend allemaal,hoor!