Serieus wat een boertige opmerking. Hier is het mooi verdeeld en mijn man is gek op z'n zoon en de hele dag met hem bezig. Kan me haast niet voorstellen dat er mannen zijn die zo'n kutopmerking maken
Sorry hoor maar wat denkt hij wel niet. Neem aan dat het een besluit is geweest van jullie beiden en dat jullie samen een kindje wilden. Ik vind het niet meer dan logisch dat er door jullie beiden voor de kleine gezorgd wordt. Mijn man doet (bijna) evenveel, omdat hij meer werkt komt er iets meer op mij neer. Maar ook in het weekend om en om uislapen hoor....
heey jojo hier precies het zelfde verhaal in het begin deed me vriend echt veel met lorenzo kwa fles geven,luier verschonen maar ook heb het gevoel dat ik er nu alleen voor sta alleen als ik aan blijf dringen dan geeft hij weleens een fles of avond eten en oke door de weeks werkt hij,maar in het weekends blijft hij gewoon in zijn nest liggen, terwijl ik dan denk,hallo tis weekend je bent vrij, laat mij eens lekker uit slapen op zich vind ik het nie eerg hou super veel van me kleine vent maar hij mag wel iets meer doen
Ach ja, zo gaat het hier al vanaf de geboorte van ons 1e kindje ( de oudste 2 zijn van m'n exman). In anderhalf jaar heeft hij nog nooit een fles gegeven of uit zichzelf iets aan de verzorging gedaan. Sterker nog, hij weet niet eens wat er gedaan moet worden. Zijn interesse ligt helaas bij zijn werk, huishouden en kinderen opvoeden dat is te ver onder zijn niveau. Inmiddels heb ik me er bij neer gelegd, en doe ik het zelf wel. Dan weet ik tenminste dat het echt gebeurd en dat is een stuk sneller dan alles maar keer op keer uit te moeten leggen.
Jeetje wat vervelend en wat een rot opmerking ook. Kinderen neem je samen en daar zorg je ook samen voor. Ik snap ook gewoon niet dat vrouwen het maar normaal vinden om alles alleen te doen. Ik zou er echt eens goed over praten, want iedereen heeft wel eens recht op een dag rust. Wij hebben hier in het weekend elk een dag dat we mogen liggen hij de zaterdag en ik de zondag, niet dat ik lang kan blijven liggen maar zoals vandaag was ik ipv 7uur om 9uur uit bed.
Meiden, bedankt voor al jullie lieve reacties! Heel lief! Toen hij vanmorgen uit bed kwam, om half 12!! Heb ik niets gezegd en gewoon verder gegaan waar ik mee bezig was. Vanmiddag heb ik het onderwerp aangesneden en gevraagd waar die opmerking in hemelsnaam voor nodig was en dat ik me gekwetst voel. Hij vond het zelf helemaal geen nare opmerking en het klopte toch wat hij zei, als ik zelf geen zin heb om de fles te geven dan had ik maar geen kind moeten nemen! Nou ik ben dan zo lamgeslagen dat ik gewoon wegloop en apart boven ga zitten, ik kan gewoon niet geloven dat hij dat zegt. Hij zei ook dat ik niet aan zijn kop moet zeiken hierover. Oh en dat hij haar niet hoort door de babyfoon dus hij kan haar geen fles geven. Nou ik geloof daar dus geen zak van dat je dan niet hoort. In het begin was het wel anders hoor, bij elk piepje stond hij bij dr en gaf dr vaak de fles, niet sochtends of snachts hoor maar smiddags of savonds. Luiers verschonen , op bed leggen, maar naarmate ze wat groter werd, werd het steeds minder. Als hij thuis komt en ze zit in haar kinderstoel, geeft hij haar wel een kus enzo maar dan gaat hij zitten en ik moet eten maken, kind eten geven, tafel dekken, alles tegelijk. Hij blijft gewoon zitten en gaat de telegraaf puzzel maken. En dan vind hij het gek als m'n dochter hem niet aankijkt of gaat huilen als hij haar pakt, ja ze ziet mij dag in dag uit en hij doet bijna niks met dr! Ze denkt ook bij zichzelf, wie is die man toch die elke keer om 5 uur thuiskomt en gaat zitten, nee dat is misschien niet zo aardig van mij maar het is eigenlijk wel zo. De meeste meiden die reageren zijn het met me eens maar als ik dit had geweten, nee dan had ik er misschien niet aan begonnen nee. Hij wilde het ook, en hij had er zo'n zin in etc etc. Verder doe ik alles in huis ook alleen, en ik laat ook nog 3x per dag de honden uit 2 stuks. Het komt nu over als zeiken, dat snap ik, maar vanmorgen moest ik dit echt even kwijt. Ik moet er ook even bij vermelden dat ik 24 ben en hij 42 is, zou het daarin zitten ofzo? Hij heeft nog 2 kinderen van 12 en 14. Die waren er ook dit weekend, die houdt ik ook bezig, sleeen enzo, hij blijft gewoon op de bank liggen. De kids zeggen zelfs tegen mij, jammer dat papa altijd zo lang in bed ligt sochtends. ik vind dat zielig.. Nou ja, het komt er op neer dat ik hier wat aan moet doen want ik heb wel tegen mezelf gezegd, zo wil ik niet oud worden, ik ben niet gelukkig zo. ' Bedankt voor het luisteren..
Ik werk trouwens momenteel nog niet, en natuurlijk liet ik hem lekker slapen toen ze snachts nog voeding kreeg want hij moet er vroeg uit maar nu slaapt ze snachts gewoon door en hij kan 2 dagen uitslapen in de week maar ik helemaal nooit! Ach misschien moet ik ook wel niet zeiken, ik weet het niet meer.
wow wat een luilak!! zou hem zeker aan zn ballen van die bank trekken hoor! tja hij is natuurlijk ook wel wat ouder dus kan zijn dat het daar ook wel mee te maken heeft he hij is er natuurlijk al n tijd uit.. maar ik zou het zeker niet pikken en het er echt niet bij laten!! hij is vader dus hij mag ook wel wat doen
Ik vind ook dat je helemaal gelijk hebt en niet zeikt! Je hebt samen voor een kind gekozen en dan moet je er ook samen voor zorgen! Als je niet gelukkig bent(wat ik goed kan begrijpen) zou ik idd heel goed nadenken of je dit wel wilt. Succes!
Als je man 42 is en jij bent 23, verdien je een pluim en zeker niet deze ***opmerking. Ik zou die opmerking eerder van iemand van 18 verwachten, het is verdorie een volwassen kerel! Mijn vent is ook bijna 40, zo ging het vanochtend bij ons: we lagen pas om 1.30 in bed, bezoek gehad. Charlotte was om 7.15 wakker, om 7.30 ging ik met haar naar beneden en hij zei pffffff wel vroeg zeg. Ik zei: blijf dan nog even liggen en hij weer: nee, dat vind ik lullig.... En na 10 minuten was hij inderdaad ook beneden, zomaar, uit zichzelf... Ik vond het niet echt nodig maar wel vreselijk leuk en ook gezellig. Zo hoort het eigenlijk te gaan, óf je spreekt af om afwisselend uit te slapen (ik heb daar geen behoefte aan, mijn man wel soms maar die werkt ook veel meer). Een opmerking zoals jouw vent hem maakte zou mij ook heel erg verdrietig en boos maken en je zeikt zéker niet, HIJ moet zich schamen om zoiets te zeggen. Sterkte meid!
Wat dacht je van de fles klaar maken en kind en fles bij hem onder de deken leggen??? En zelf weer in bed gaan liggen. Wat een stomme opmerking zeg. Wij hebben hier de taken verdeeld. Ik ga eruit en maak de fles en tegelijkertijd haalt hij onze dochter uit bed, geeft haar een schone luier en neemt haar mee naar onze kamer. Ik zorg voor koffie op bed en zo liggen we 's ochtends gezellig met z'n drietjes. Als hij moet werken doe ik het alleen, maar dan lig ik lekker met mijn dochter in bed.
Ook nog even hoe wij het doen Ik werk maar 3 dagen en mijn vriend werkt erg veel, toch verdelen wij de taken in de huishouding en de zorg over onze kleine vent! Zaterdag sta ik vroeg op en Zondag staat hij vroeg op! Zondag maken we altijd met zn 2 het hele huis goed schoon, de een stofzuigt en de ander dweilt(en dit is zijn idee ). Celeno is al een stuk groter en slaapt nu door, maar in het begin wilde hij ook best opstaan(ook al moest hij werken en ik niet). Ik word wel veel sneller wakker en ga er dus vaker s morgens uit, maar mijn vriend zegt altijd, had mij dan wakker gemaakt Maar goed... hier hebben we alles aardig goed verdeeld!
Ach gos, dat meen je niet. Ik neem aan dat jullie samen een kindje hebben "genomen" (vind ik al een rotterm sorry).. Hier heb ik vanaf begin, eigenlijk vanaf de zwschap heel duidelik gemaakt dat hij savonds het avondritueel doet. Dus badje en naar bed brengen doet hij al vanaf begin. Dat is iets van hen samen, helpt hun een band krijgen en mama kan de boel weer aan kant ruimen!! In het weekend gaan we er meestal om de beurt uit maar vaak laat ik hem liggen omdat hij er toch elke dag heeel vroeg uit moet. I werk 2,5 dag dus ik doe het meeste in de huishouding, nu helpt hij wel veel hoor , maar elke ochtend doe ik alles omdat hi dan al de deur uit is dus savonds en de weekenden doet hij het meeste met Noah. Hij vind het ook leuk!!!! dus schop onder zn hol en m meer laten helpen, anders had je net zo goed alleenstaande ouder kunnen zijn!! schrijf het ritme op en meldt soctends dat je dagje gaat shoppen en je in de loop van de dag wel weer thuis bent, kijken hoe hij zich redt een dag alleen!!
Tjonge jonge, wat een rotopmerking. Ik mag toch hopen dat hij wel gek op zijn meisje is. Poeh ik word er helemaal boos van. Misschien zit hem iets dwars, hebben jullie nog genoeg aandacht voor elkaar, of is er op zijn werk iets wat speelt wat hij op deze manier afreageert. Ondanks dat dit misschien zo zou kunnen zijn mag hij nooit zoiets zeggen.
Hebben jullie samen voor dit kind gekozen of was jouw man er vanaf het begin af aan al niet voor? Want als jullie samen voor dit kind gekozen hebben dan vraag ik me af waar zijn verstand zit om deze opmerking te maken. Als ik je verhaal lees, komt het over alsof je een luie man hebt die niks met zijn kind doet en alles aan jou overlaat. Wil je daar wel mee verder dan? Als jij ongelukkig bent merkt je kleintje dat ook. Beter gelukkig zonder man dan ongelukkig met zeg ik dan maar. Als het mijn man was zou er heel wat moeten veranderen in zijn houding anders kon ie zijn spullen pakken.
Zo te horen, is dit niet opeens, maar speelt dit al veel langer. Nou respect hoor!!! Dat je het al zo lang uit houdt. Ik had allang mijn spullen gepakt of beter nog...........ik had allang "zijn" spullen gepakt en hem het huis uitgetrapt.
Aah, wat een l*l, ja sorry, maar daar heb ik geen goed woord voor over hoor. Mijn man werkt 5 dagen en ik nog niet weer, maar mag eigenlijk elk weekend lekker uitslapen en als hij ook moe is doen we het om en om.
Meisje toch... Wat verschrikkelijk dat je nu in deze situatie zit. Eerst alles koek en ei en meneer heeft er ook zo'n zin in enz. en nu.... Ik denk niet dat je het op de leeftijd kan steken. Mijn man is 47 (en ik 27) en hij is zich júist veel bewuster van alles. Hij is stapelgek op Nils en doet heel veel met 'm - ook al van begin af aan. Hij moet doordeweek heel vroeg opstaan voor z'n werk (om kwart voor 5 gaat de wekker) dus in het weekend zeg ik vaak genoeg "joh, blijf nog lekker even liggen", maar meestal doet hij dat niet en gaat hij gezellig mee naar beneden. Dan doet hij soms 's middags nog wel even z'n ogen dicht op de bank, maar dat vind ik prima. Ik vind het ergste van alles dat hij het niet per ongeluk 'in een vlaag van verstandsverbijstering' heeft gezegd. Nu je hem er op aan hebt gesproken, herhaalt hij het gewoon!!! Wat ik me afvraag.... Doen jullie nog dingen samen? Is het een goed idee om af en toe wat quality time voor jullie tweetjes in te ruimen? Misschien dat dat zijn 'probleem' is? Overigens.... Dan nóg is het een belachelijke opmerking en gedraagt hij zich als een groot klein kind!! Succes hoor!!
Niets meer voor hem doen. Laat m zijn eigen prakkie maar maken, zn eigen kleding maar wassen en strijken, zijn eigen afwas doen, zijn eigen troep opruimen. En als ie daar over gaat zeuren dan moet je maar zeggen: ' ben ontzettend druk met de kleine meid. Tja had je maar geen kind moeten 'nemen' dan had ik vast wat meer tijd over gehad'.