Grrrrr goede vrijdag geen koopavond!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Precies! Je kunt je wel een multiculturele samenleving noemen, maar dan moet je er ook naar handelen. Daarnaast, wat is er nou weer zo erg aan 'aanpassen' als je er een vrije dag bij krijgt :p

edit: daarnaast ben ik ook niet gelovig en moet mij dus ook ' aanpassen' aan al die vaststaande vakantiedagen. Zeur ik toch ook niet over?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga me wijselijk niet meer met dit topic bezighouden hahaha

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    goede reden? een dag vrij8)

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Jeetje wat is hier veel geschreven..ga denk ik ook maar wijselijk mijn mond houden...

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

:( .. We zijn ten alle tijde nog in Nederland, waarom zouden WIJ ons dan aan moeten passen ?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit topic krijgt wel een héle vreemde wending... Wij moeten ons aanpassen??? Ik denk dat ik dit even moet laten bezinken...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Van mij (als moslim) hoeft het suikerfeest echt geen vrije dag te worden (en al helemaal geen winkels dicht want dat vind ik echt bagger). Het zou wel fijn zijn dat schoolkinderen of studenten bijv 3 dagen per jaar als eigen keuze mogen hebben om vrij te krijgen. Zo kan iedereen naast de standaard vrije dagen een dagje vrij krijgen, of het nou voor een doordeweekse schooldag naar de efteling is (kan fijn zijn ivm de drukte in de vakanties) of het suikerfeest of een hindoefeest.. ieder zijn eigen keuze.

8. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik vraag me dan altijd af wie zijn 'wij'? Er zijn volgens mij 1 miljoen moslims in Nederland. Zijn dat dan 'zij'? Waarom kunnen we niet met zijn allen 'wij' zijn en respect hebben voor elkaars geloof en mening.
    Mensen willen zich zo erg perse niet 'aanpassen' dat ze zelfs boos worden om een vrije dag! Sorry, maar dat gaat toch nergens over :(

Maar goed, het is inderdaad een beetje van het originele bericht verwijderd dus hou ik weer mijn mond ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoe zou een land als turkijke. marokko of maakt mij het uit welk land het vinden als wij daar hun land een beetje de regels en gewoontes gaan veranderen???? het gaat niet om wij of zij maar ieder land mag toch zijn eigen gewoontes en gebruiken hebben???? das toch juist het mooie aan verschillende landen. en niet elkaar als makke schapen achterna lopen met zogenaamde multi kulti kolder??? en dat heeft verder niks met aanpassen te maken. en dit is echt het laatste wat ik erover zeg

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Foei Plurkie hahaha kon je t niet laten haha ik zit ook al te schuimbekken om wat te typen hahaha

11. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Het enige wat ik er over zeg is... mee eens Plurkie

12. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    regels en gewoontes veranderen? Ik heb het over 1 vrije dag. Ach laat ook maar...zucht

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha:) ja tis dat mijn pet vandaag goed staat want anders..........;):x

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het boeit mij ook niet hoor, ik zal mijn kind die dagen toch wel thuishouden :p.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en gelijk heb je! voor jullie is dat dan toch feest:) ik zal heerlijk wel werken die dag hoor!:p:D

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja ik ging weg hier.....

17. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik pleit echt niet voor een vrije dag met het suikerfeest hoor. Alleen ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, dat is blijkbaar persoonlijk :p
    Ik vind namelijk ook dat ALLE verplichte vakantiedagen vanwege geloof niet meer van deze tijd zijn. Maar goed ik begrijp wel dat je door een bepaalde structuur en 'geschiedenis' bepaalde dagen aanhoud, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ach natuurlijk, ik riep ook dat we alles maar moeten veranderen. Nee dat zei ik dus niet.
    Ik zeg ook niet dat we in wij en zij moeten denken. Ik denk niet dat de integratie van 1 kant moet komen. Er zijn zoveel mensen met vooroordelen die negatief praten en handelen naar allochtone mensen, terwijl dan voor het gemak even vergeten wordt dat we die mensen zelf binnen gehaald hebben. Dat begon met de Turken en Marokkanen en nu de oostblokkers, die onze groente en fruit van het land moeten halen en onze huizen moeten verbouwen.
    en maar roepen hoe hard die mensen zich moeten aanpassen.

Terwijl je juist zoveel kunt profiteren van de samenleving zoals deze nu is. En daarnaast geloof ik ook dat het onderwijs veel meer kan en moet bijdragen aan de integratie. Daarom zou ik die vrije dag wel een groot goed vinden, maar dan alleen als naar dat onderwerp (suikerfeest) ook aandacht gaat. Nu zitten de allochtonen ook netjes bij onze paas,- en kerstvieringen, maar het blijft een eenzijdige toestand.

Ik ben hier overigens al zo'n anderhalf jaar mee bezig (niet met die vrije dag realiseren hoor) en heb nog geen enkele keer een negatieve klank gehoord. Niet bij de ouders, leerlingen maar ook niet wij de wethouder en burgemeester.
    Typisch dat jullie meteen zo gaan steigeren...

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat heb ik ook soms wel.

Ik heb er geen last van dat het geen koopavond is, genoeg andere dagen. Denk dat de mensen die ik de winkels werken ook wel lekker vinden om thuis te zijn.

20. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Mooie woorden guppie81. 100% mee eens

Deel Deze Pagina