PANIEK! Er moet nog zoveel gebeuren!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Hey mede zwangeren..

Hebben jullie ook wel eens van die paniekbuien?

Ik moet de kinderkamer nog in orde maken, hoop spulletjes kopen, druk bezig met gastouderopvang.. ben al 22 weken.. ben nog steeds aan het wennen dat ik zwanger ben en dat sluipt die paniek er ineens in.. hoe gaan we het financieel redden, hoe dit, hoe dat...

Ik denk dat ik maar weer eens toe moet geven aan mijn kooplust en weer wat moet gaan kopen voor die kleine kabouter in mijn buik..

Zal er allemaal wel bijhoren, toch:) TOCH?

Groetjes!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb nu pas alles klaar, je hebt nog tijd zat ;)

maar ik begrijp je gevoel heel goed hoor, het vliegt mij ook regelmatig aan! zelfs nu alles klaar is denk ik nog dat ik vast iets heel belangrijks ben vergeten.

hoort erbij, ik zou zeggen.....SHOP ZE :):)

3. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Het is voor mij ook de eerste dus ik heb er niet veel verstand van maar met 21 weken ben ik ook geneigd te zeggen dat je nog tijd zat hebt :D
    en wat betreft gastouderopvang. Je hebt je toch wel al eerder ingeschreven dan nu pas? Volgens mij is het altijd lastig een gastouder te vinden. Bij de creche kun je ook niet veel meer dan 'inschrijven'... Succes, het komt vast allemaal goed, lekker cliché maar zoooo waar!

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

bij 22 weken hoef je je echt nog geen zorgen te maken over de kinderkamer hoor ;)

ik ben morgen 16 weken en bij ons is hij bijna af, maar ik ken er ook genoeg die het pas bij de 30e week of later nog moeten afmaken..

als je nog geen kinderkamer hebt besteld, of bang bent dat je het financieel niet gaat redden, kijk dan eens op marktplaats of bij kennissen.. misschien hebben die nog een kinderkamer?

zo hebben wij ook een kinderkamer gekregen, gratis en voor niets!

komt allemaal wel goed.. niet teveel stressen, je moet genieten ;)

xx

5. ook hier moet er nog veel gebeuren.
    Misschien een tip maak een lijstje met wat je nog allemaal moet. Heb ik van het weekend ook gedaan. Nu weet ik wat we nog moeten aanschaffen en blijft het niet zo door mijn hoofd spoken.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ken het gevoel wel, ik kan allen weinig doen, ons huis wordt juli/augustus opgeleverd, laat ik dan net die maand uitgerekend zijn.
    Je hebt nog genoeg tijd, alleen hebben sommige babykamers een lange levertijd.

Have fun shopping :D

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

een lijst maken is inderdaad een goede tip trouwens, dan kun je afstrepen wat al klaar is.

8. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik heb het gevoel dat ik nog tijd genoeg heb.... volgens mij is dat ook zo.

9. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hihi ik ben 33 weken zwanger en we krijgen donderdag onze meubeltjes pas. Dan moeten we de boel nog inrichten enz.....aah joh ik heb nog ruim zes weken denk ik dan....Dus meid maak je niet druk, in de loop van de weken verzamel je alles bijelkaar. Komt goed, laat het over je heen komen!

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

oh rustig aan :)

ben vandaag 33 weken zwanger en heb nog niks gedaan :oops: alles staat nog op zolder, en moet het ook allemaal nog klaar zetten.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nog net geen 20 weken maar ik denk dat mijn ventje er meer last van heeft dan ik hahaha.
    De kozijnen zijn nu in de verf gezet en dan moet het plafon nog, de muren moeten nog behangen en er moet nog een vloer in.
    De vloer wordt het moeilijkste gezien de kleur muur die we hebben gekocht.
    Meubels hebben we al wel allemaal en de kinderwagen hebben we ook compleet gelukkig.
    Tja vulling voor de kasten die heb ik nog niet zo uitgebreid.
    Ik moet dus ook gaan shoppen voor kleertjes oh ja en een badje, aankleed kussen, dekentjes...... oh jee best veel nog dus hahahaha.

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben ook 22 weken.. enige wat aan de babykamer is gedaan is t behang.. dat er voor de helft weer uitmoet omdat t mislukt is..

Week 19 komt de babykamer

Vanaf dan ( dan ben ik zo'n 29 weken) ga ik wel verder met shoppen ( badspullen, restant benodigde textiel)

Nu zit alles in 1 grote shopper en 1 doosje.. Kun je nagaan dat dat ook nog lang niet klaar is

Ik zou zeggen Don't Panic!

Kinderopvang is misschien wel ff handig asap te regelen.. maar dat is voor ons niet van toepassing dus daar heb ik me niet in verdiept..

Volgens mn man redden we t straks financieel makkelijk, ook al valt mij inkomen weg..

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hierzo hebben we ook niet alles. Moet nog wat kleertjes kopen/verzorging spullen/flessen ect.. Babykamer is sinds een week wel helemaal klaar...Maar de rest komt nog. Maar het is wel een fijn gevoel om alles op tijd klaar te hebben, want dan kan je zorgeloos genieten van je zwschap..Maar ik vind het wel lekker zo nu..Elke dag/week heb ik nu iets te doen qua babyspullen..Gebruik ik als afleiding...Dan duurt het voor mij minder lang.

14. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    kinderopvang maak ik me het drukst om..

Morgen komen ze op bezoek van het gastouderbureau, maar het meisje zelf zei dat we nog tijd genoeg hebben.. in de stad waar ik werk zijn er amper wachtlijsten bij het kdv, dus dat scheelt en heb mijn schoonmoeder achter de hand.. ik moet trouwens opvang hebben zo rond januari, want ik werk op een school en krijg na mijn 16 weken nog 7 weken zomervakantie er bovenop..

Maar toch.. had het liever al geregeld gehad.. baal dat we daar niet wat actiever in zijn geweest..

Kinderkamer meubels die zijn er al.. zijn erfstukken, alleen moet alles nog geverft worden..

zucht..

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Rustig aan joh, je hebt nog tijd zat.

Ik ben nog met de laatste dingen bezig. Heb vandaag pas de kaartjes besteld en de toiletspullen gekocht. Luiers heb ik nog niet eens, moet ik nog voor gaan. :D

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Meid! Met 21 weken was ik nog nérgens aan begonnen! Je hebt echt nog zat de tijd, maak je niet teveel zorgen joh. Heb je alleen jezelf maar mee!

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik had/heb dat ook een beetje, maar gelukkig hebben wij de belangrijkste dingen wat geregeld moet worden (kinderkamer besteld, geboortekaartjes,kinderopvang, erkenning e.d) al klaar. Hebben we bewust vroeg gedaan zodat we ons nu kunnen storten op andere zaken; kleertjes e.d kopen, kinderkamer afmaken (meubels komen in mei) en de spulletjes halen voor de uitzet.
    Heb een lijst gemaakt met dingen die ik nog moet hebben en als ik weer wat gekocht heb dan streep ik dat door. Je moet het gewoon rustig op je af laten komen en je niet te druk maken. Het wijst zich allemaal vanzelf, heb ik hier al wel gemerkt. :)

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Je hebt nog tijd zat, maar ik herken het wel hoor ik heb dat ook gehad. Om me gerust te stellen heeft mijn man mij op een zaterdagmiddag mee genomen shoppen op tijd van uur hadden we alles gekocht wat we nog moesten. Dus met andere woorden probeer een beetje te relaxen het is meer je gevoel dat zegt dat je nog zoveel moet in de praktijk blijkt vaak dat je het meeste toch wel al hebt.

19. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand die helemaal nog niet klaar is en nog hopen werk heeft.

Kinderkamer...moet nog besteld worden en zullen we over 2 weken bestellen net zoals de rest van de spulletjes.
    De kamer zelf is helemaal nog niet af, kleertjes heb ik ook nog niet...ik heb nog tijd. Ik probeer mijzelf vooral niet zot te maken het heeft toch geen zin. Wanneer ik tijd heb, zal ik de eerste kleertjes kopen, kaartje maken,...

Liefs Stephanie

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt nog 19 weken te gaan... da's ruim 4 maanden.. relax

Je baby heeft heel weinig nodig (een lekker plekje om te slapen, wat kleertjes, een stapel luiers en benodigdheden om te voeden indien geen bv).. verder zijn alle tierlantijntjes voor de papa en vooral de mama...!
    Dus niet druk maken.. als je je nu al druk gaat lopen maken, moet je nagaan wat je straks gaat doen als het kindje er eenmaal is.. Probeer te ontspannen.. dan ben je straks ook vast een ontspannen mama!

Deel Deze Pagina