Grrrrr huishoudster!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nog geen jaar geleden de gehele bovenverdieping plus trap opnieuw laten stoferen met een duur tapijt.
    Mijn huishoudster die hier al bijna 2 jaar schoonmaakt heeft vandaag iets laten vallen op het tapijt in de kamer van mijn zoon....nu zit daar dus een grote vlek van zo een 30cm! Zij heeft mij hier helemaal niets over gezegd....ze heeft er gewoon een speelgoedtonnetje op gezet en is gewoon naar huis gehaan en ik ben dus woest!
    Als ze mij het eerlijk gezegd zou hebben zou ik het zeker niet leuk vinden maar het feit dat ze het probeert te verbergen maakt mij zo ontzettend kwaad....
    Een paar weken geleden was ook opeens de nieuwe wekker van mijn zoon kapot gegaan nadat zij geweest was (kinderen zitten dan op school)
    Maar omdat ik niet zeker wist of zij dat had gedaan heb ik niks gezegd....

Nu weet ik dus zeker dat zij dit was omdat er verder niemand thuis was.

Wat zouden jullie doen? Haar confronteren? En dan? Mijn tapijt is er geweest ..... En wat kan ik aan het tapijt doen? De kleur is weggetrokken zeg maar

2. mumija

mumija Niet meer actief

Wat is er op gevallen dan? En zou je zoon het niet gedaan kunnen hebben en de speelgoedton erop gezet kunnen hebben?
    Bijv. gisteren al, maar dat het je toen niet opgevallen is omdat die ton erop stond.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Of je tapijt nog te redden is geen idee.
    Denk het eerlijk gezegd niet.

Als je zeker weet dat zij het is geweest zou ik haar daar in ieder geval wel op aanspreken.
    Kan denk ik wel via haar verzekering opgelost worden.

4. Koshi

Koshi Lid

3 feb 2015
    38
    0
    0
    Wat irritant en ook echt niet netjes om t te verbergen! Mijn schoonmaakster breekt ook wel eens iets maar zegt dat altijd wel netjes en t zijn gelukkig nooit dure dingen geweest. Ik zou ik jouw geval haar er zeker op aan spreken en het via de wa-verzekering regelen.

5. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee mijn zoon was niet thuis, hij kwam van school en heeft heel de tijd beneden gezeten ik zag de vlek pas toen ik samen met hem naar boven ging om hem in bed te doen

6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Misschien haar op een rustige manier confronteren? Iets in de trant van: 'Even een vraagje.. toen ik de speelgoedton op de kamer van mijn zoon verzette zag ik dat er een grote vlek in zat.. Zat deze er ook al toen jij vrijdag schoon gemaakt hebt?

En misschien vragen of zij er iets voor weet? Of misschien een professionele stomerij voor tapijt vragen of zij ideeen hebben hoe het opgelost kan worden?

En misschien durft ze het ook niet te vertellen omdat ze (dit zijn veel misschien's maar goed..) vorige keer per ongeluk ook de wekker omgegooid had ofzo.. Ik kan best begrijpen dat je niet graag hebt dat je baas boos op je word.

7. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik had vanochtend zn kamer een beetje opgeruimd nadat hij naar school was gegaan....die vlek zat er niet en die ton stond daar niet

8. mumija

mumija Niet meer actief

Ooh, nou dan zou ik haar morgen toch even bellen hoor. Niet netjes dat ze het niet meldt! Ze moet toch snappen dat jullie die vlek op gaan merken.

9. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja denk dat ik haar morgen ga confronteren maar wat als zij doet alsof ze nergens vanaf weet?

10. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Dan leg je uit dat je het niet prettig vind dat ze niet eerlijk is omdat de vlek er smorgens nog niet zat. En dan stel je haar gerust door te zeggen dat de verzekering het wel dekt.

11. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Heb je de schoonmaakster via een bureau in dienst? Dan zijn zij verzekerd voor dit soort dingen.
    Is zij in dienst en wordt het aan de belasting gemeld?
    Of is zij zwart in dienst, zoals erg veel schoonmaaksters? Je kan het proberen via haar verzekering, kan ook zijn als het eerlijk opgebiecht wordt dat zij zwart werkt dat het niet vergoed wordt via haar verzekering + belasting wordt op de hoogte gesteld en dan krijgt zij en jullie hier problemen mee.

Mijn verzekering zou het wel vergoeden, als ik zelf iets stuk maak. Dus als ik (of mijn man) iets per ongeluk kapot maak in of om het huis dan kan ik de verzekering hiervoor bellen. Kan dat bij jullie niet?

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Om te beginnen is het niet netjes dat ze zoiets niet even meldt. Ik vermoed dat ze het niet durfde.
    Maar daarnaast kan zoiets gewoon gebeuren, het had je zelf ook kunnen overkomen dat je iets laat vallen of omgooit.
    Als je haar gewoon in dienst hebt is ze hier voor verzekerd dus zal dat door het bedrijf wel opgelost worden.
    Werkt ze in het zwart bij jullie, dan zullen de kosten voor jezelf zijn. Dat is het risico van iemand in het zwart laten werken.
    Misschien dat ze bij de verzekering kan vertellen dat jullie vrienden zijn oid maar lijkt me niet dat ze gaat opbiechten dat ze in het zwart bij jullie werkt.

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Als de kleur eruit is getrokken dan zal het wel iets met chloor zijn geweest.

Dat krijg je niet meer goed.

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik zou het bedrijf dat het tapijt gelegd heeft even bellen, wellicht dat het stuk eruit gehaald kan worden en vervangen? Wbt je schoonmaakster, dat kan gewoon via de wa verzekering zonder dat je uitweidt wat de relatie is? Als het een vriendin was geweest had je net zo goed recht op een vergoeding waarschijnlijk. ..

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik vind het erg makkelijk om je schoonmaakster de schuld overal van te geven...sorry...

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Als het gewoon een vlekje is, probeer het met de glansspoelmiddel van de vaatwasser. Hier helpt het wel.

17. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Hoezo overal de schuld van geven? Als zij zelf niet thuis zijn geweest maar de schoonmaakster was er wel, vervolgens zijn er dingen stuk of zit er een vlek in het tapijt, dan kan het maar 1 iemand geweest zijn.

Ik zou haar idd ook er mee confronteren.

18. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies er was niemand thuis en vanochtend was die vlek er nog niet.....verder ruikt het daar naar chloor...alles staat hoog in de kasten dus mijn kinderen hebben daar geen toegang tot

Mijn huishoudster had deze keer wel haar (volwassen) dochter mee misschien dat zij iets heeft laten vallen en niets gezegd heeft

Ik heb haar zojuist gevraagd of ze daar iets heeft laten vallen of per
    Ongeluk heeft laten staan en dat het dan later een vlek is geworden maar ze zei nee en was boos dat ik haar hiervan beschuldigde...

Het gaat mij niet om het vergoed krijgen van iets want dit komt uit
    Mijn eigen zak maar het gaat erom dat er niks gezegd word tegen me

19. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Misschien heel stom wat ik zeg maar ik merk dat jij hoe dan ook het vertrouwen in je huishoudster kwijt bent. Het wordt misschien tijd om op zoek te gaan naar een andere...

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Maar chloor in een kinderkamer? Wat maakt ze schoon met chloor in een kinderkamer?

Bij mij is chloor voor de wc en badkamer.. En soms keuken.

Deel Deze Pagina