Voor de eerste verjaardag van mijn zoontje maak ik een chocolade smashcake. De cake welteverstaan, want verder ben ik even inspiratieloos wat betreft de vulling en bekleding... Iemand ideeën? Het wordt geen boltaartje, maar gewoon een klein rond taartje. Ik heb al we aan fondant gedacht, maar dat lijkt mij icm chocoladecake niet zo lekker. Royal icing heb ik ook aan gedacht, maar het is voor een kind. Rauwe eiwitten, kindje Botercreme/banketbakkersroom vind ik zelf echt heerlijk, maar is dit niet wat te heavy bij chocola? Iemand ideeën? Vooral wat betreft bekleden ben ik echt ff blanco
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Voor maximaal effect doe ik op smashcakes eigenlijk nooit fondant, maar slagroom of botercreme Verders kan alles wel met chocola, botercreme, bv. caramel. Maar citroen (lemoncurd) is ook erg lekker. Royal icing wordt hard, dus ik zou dat niet als een bekleding doen.
Het is een smashcake dus heel veel krijgen ze er niet van binnen. Het effect is het mooiste met botercreme met kleurstof, dat smeert zo lekker en dan gewoon met een spuitzak van die roosjes maken
uiteindelijk word er van de smash cake toch niet veel gegeten? zou het dan gewoon met botercreme bestrijken en een slagroom met fruit vulling geven..
Nee normaal gesproken niet, bij de oudste alles, aangezien hij z'n handen niet vies wilde maken Ik ben dus voorbereid op alles haha Slagroom met aardbei en afsmeren met botercreme of slagroom met een kleurtje is wel een idee. Lekkere bende haha
Ik zou zelf een neutrale kapsel bakken. En die vullen met bijv een beetje jammer en opgeklopte gekleurde slagroom. En ook afsmeren met slagroom in een kleur of diverse kleuren.. En met chocolade.... mmm iets mer kersen? En een knalrode slagroom afwerking?
Kleuren die we op zijn verjaardag gebruiken zijn blauw en groen. Denk dat ik ga voor slagroom met aardbei. Het is maar een klein taartje, dus veel gaat er gelukkig niet verloren als hij all out gaat op dat ding Kleurencombinatie van niks, chocola met groen of blauw, maar goed... So be it