Wij hebben een Nee-Nee sticker, omdat wij niet gediend zijn van reclamefolders e.d. Toch zijn er mensen, die vinden dat dat niet voor hen geldt. Normaal zijn het locale bedrijfjes en verenigingen, die toch iets door de bus gooien. Ik vind dat vervelend, omdat mijn wensen duidelijk zijn gemaakt en niet gerespecteerd worden. Klantonvriendelijk en opdringerig, noem ik dat. Het gaat dan ook regelrecht in de papierbak. Maar nu dan... Een klein papieren tasje aan de deurknop van de voordeur. Met hierin een bon voor een 'Gratis' VersTas van 'wijhoudenvanvers'. Jaja... gratis... bij een bestelling van 50,- Maar goed, ik vind het dus stom dat ze die reclame toch opdringen bij ons. Ik naar de website, telefoonnummer gebeld. Gevraagd of ze weten wat een Nee-Nee sticker inhoudt en waarom mensen die op hun brievenbus plakken. En waarom ze dan toch die tasjes aan de deurknop hangen. Zegt ze doodleuk: Hij ging toch niet door de brievenbus? Ja ze willen graag hun bedrijf promoten. Snap ik. Maar doe dat dan niet bij mensen, die expliciet hebben aangegeven, dat zij niet van reclame gediend zijn. Naamsbekendheid hebben ze nu bij mij. Maar wel op een negatieve manier
Oh ik ken het. Erg irritant! Of bedrijven die blijven adresseren aan een vorige bewoner, na 100 brieven en mails eindelijk stoppen, om vervolgens aan " bewoners van dit huis" te adresseren. Slim en achterbaks....
Heb ik één keer gedaan. Heb toen een stapel oud papier (zonder ons adres erop uiteraard) en hun eigen folder in de brievenbus van hun eigen adres gestopt. Ik denk niet dat ze de hint snapten. Maar het is meestal te veel moeite en het is ook niet iets waar ik mee rond blijf lopen (qua ergernis) Die vrouw, ja daar heb ik dan weer geen adres van. Maar ze zou het doorgeven aan het promotieteam. Ik betwijfel of ze in de toekomst de stickers in acht zullen nemen.
Ik woon in de UK en zou echt willen dat ik een Nee nee sticker zou hebben.. Het ernstige wat ik nog ook vind, onze internet provider waar ik ook gewoon niet vanaf kom omdat ze om elke scheet het contract sneaky vernieuwen en dus steeds binnen een contract termijn zit.. Die schurften hebben over de jaren wel zo veel nutteloos papier gepost.. Ook over nieuwe deals al dan wel deals op mijn naam.. En nee nee stickers bestaan hier volgens mij niet.. Echt om te huilen!
Lekker bijdehand antwoord ook! Ik had zo'n sticker 'Geen colportage' omdat ik er gek van werd hoeveel (brutale) verkopers aan onze deur kwamen, maar mensen bleven stug aanbellen...
Je moet t bedrijf aangeven bij reclame code commissie dan krijfen ze een streepje achter hun naam en als ze het vaak genoeg doen een boete! doen wij ook
Heel irritant inderdaad Wat ik ook zo irritant vind; als je bij de KvK aangeeft dat je géén reclame wilt ontvangen en dat je dan tóch post krijgt van bedrijven die jouw bedrijf over willen nemen. Man, ga weg met je bedrijfsovername, ik heb daar toch niet om gevraagd? :x Ik krijg ook al 3 jaar lang post van de Oldtimer Caravan Club, voor de oude bewoner Heb het al 30 keer retour gestuurd, gemaild via de website dat de geadresseerde hier niet meer woont, maar ze blíjven het opsturen..
Ik krijg nog steeds bank afschriften van iemand met een buitenlandse rekening. Die persoon woonde hier niet voor ons, maar nog daarvoor zelfs. Dus woont er al zeker 10 jaar niet meer. Ik ken zijn moeder en heb het al zo vaak aangegeven. Echt raar. Hier zijn het trouwens de Jehova's getuigen die een nee sticker niet begrijpen. Ze komen ook vaak langs trouwens. Binnenkort weer suikerfeest, dan zullen ze ook wel weer op de stoep staan.... Is tegenwoordig ieder jaar zo.
Mijn ouders krijgen nog steeds post van beter horen voor mijn oma. Echter is mijn oma al 23 jaar overleden. Na eindeloos terugsturen met de mededeling dat ze overleden was. Heb ik beter horen maar eens gebeld. Of ze ook bezoekjes brachten. Natuurlijk geen enkel probleem. Zei al gelukkig want oma luisterd de laatste 23 jaar heel erg slecht.Toen ik daarna aangaf dat ze op de begraafplaats moeten zijn vond ze mij luguber. Maar het helpt niet. Mijn ouders krijgen nog steeds post voor een gratis hoor test voor mijn oma.
Op de brievenbus van ons vorige huis had ik een nee/ja-sticker. Dus stopte ze de reclame die in de huis-aan-huis-krantjes zit ook gewoon in de bus. Toen ik de bezorgster vrieg of ze aub die reclame er tussen uit wilde halen, kreeg ik als antwoord dat dat niet hoefde van de verspreider, want dat werd te ingewikkeld. Hoe moeilijk kan het zijn?
Dan gooi je het toch gewoon bij t oud papier...probleem opgelost! Heb je werkelijk niets anders om je druk om te maken??
Ts: heel vervelend dat soort dingen zou er ook vreselijk geïrriteerd van raken. @winterbird, wij hadden op de deur van ons vorige huis ook zo'n sticker en een dat we geen geloofsovertuigers aan de deur wilden. Gingen die jehova's toch aanbellen en vragen of ze even mochten discussiëren over waarom we dat niet wilden :x
Tja, het is bijelkaar 3 dozen oud papier per maand die je ongezien naar het oud papier kan brengen. Mensen hebben gewoon geen meuk in je bus te gooien als je dat niet wilt. Folders vind ik een achterhaald media en nog eens enorm milieubelastend. Maar dat laatste maak jij je niet druk over. @xoxo Die sticker wil ik ook.
Ha hier nog sterker verhaal: wij hebben een brievenbus aan de muur hangen, daarop een eigen sticker geplakt (met een labelmaker) dat we geen reclame wensen. Welnu, spontaan die sticker weg en brievenbus bomvol reclamefolders! Ja zo komen die bezorgers wel van hun folders af ja... Grr!
Rete irritant. Alsof ze er iets mee bereiken. Dat jij nu tóch zegt: jaaaas top bedrijf, hier ga ik mee in zee......not! Hier ook met regelmaat ongevraagd folders, van kozijnenleveranciers tot de pizza tent.
Registreer jezelf bij de TPS en MPS, en binnen de kortste keren ben je van de meeste ellende af. Bestaan al jaren en zijn zeer effectief.