Grrrrrmbl

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 26 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoi oranje tompoucjes,

Luister. Ik woon 50 meter van een kerk af. Toen ik hier kwam wonen zat er een verbod op het luiden vanaf 22:00 - 08:00 uur van de kerk in verband met overlast voor omwonenden.

Maar nu sinds een week, doet hij het dus gewoon weer. Het verbod ingetrokken of zo? We worden er helemaal knetter van. Elk half uur gaat hij en dan niet alleen slaan maar een heel liedje. He gaat dus ook gewoon midden in de nacht door, om 12,1,2,3,4,5,6,7 uur, en alle halve uren, speelt de kerk gewoon 2 minuten lang een muziekje en daarna gaat hij de uren nog slaan.

Ben ik nou een zeikerd dat ik hier echt chagerijnig van wordt?

En voor mensen die zeggen: Had je niet bij een kerk moeten wonen --> de kerk had een verbod op luiden ivm overlast welke een jaar voor ik er ging wonen was uitgesproken voor onbepaalde tijd.

En zie hier. Wij slapen al 6 dagen bijna niet omdat we elk half uur wakker worden gemaakt. Ik vind het echt belachelijk..

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nee hoor, daar zou ik ook gek van worden!
    ff bij de gemeente navragen hoe het zit? En wat je er evt aan kunt doen mocht het verbod ingetrokken zijn.
    succes.. anders oordoppen?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar als ik oordoppen in heb hoor ik echt niets meer en dat vind ik gevaarlijk als Luc huilt of roept ofzo...

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oef, zo niet grappig! Kan me voorstellen dat je die klok wel eigenhandig uit die toren zou willen slopen......
    Ik hoop dat het verbod snel weer in gaat......

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik slaap ook met oordoppen (partner snurkt) en ik word altijd wakker van m'n zoon. Terwijl ik door het onweer heen slaap. Instinctief voel je denk ik ook in je slaap wel aan of je kind je nodig heeft.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar ik dus niet helaas...Mn vriend heeft een paar keer eruit moeten gaan omdat ik gewoon niets hoorde. Vind het gevaarlijk dan...

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    zou als eerste gewoon eens bij de gemeente gaan informeren of bij iemand van de kerk zelf. misschien wel niet goed iets ingesteld ofzo?

8. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wat mega irritant!!! Even bij de kerk langs gaan wellicht hebben ze het zelf niet door.

En anders;
    Aan de achterkant steek je de kerk in brand. Dan denkt men wel wie kan zo snel, een kerk veranderen in een hel....
    (Niet serieus natuurlijk Osdorp posse)

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    :D de Osdorp posse! Ooit mijn eerste concert!

10. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik ben ook een keer bij een concert van hen geweest, echt lachen!

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zelfs meerdere keren!

Ach vroeger... Toen kwam ik nog ergens ;)

12. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier slaat de kerk ook elk half uur wel gelukkig geen liedje. maar wel op 7u smorgens slaat de klok 70 keer door de week geen probleem maar in het weekend als ik kan uitslapen niet zo leuk. 's avonds om 18 u slaan de klokken hier ook 70 keer. Waarom absoluuuuut geen idee :p

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het kan ook gewoon zijn dat de tijdschakelaar/computer/watvoorspiffydingdanook wat het luiden regelt stuk is... Dat hebben wij in het dorp ook eens gehad, die klok bleef maar luiden... Dan was het 5 minuten stil en dan begon hij weer. Heeeeel irritant! Gelukkig woonde de koster toen nog naast de kerk en kon hij er zelf ook niet van slapen en was het zo geregeld... :D

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou ze hebben afgelopen maandag de klokken afgesteld. Begon al om 07:00 uur echt vreselijk

15. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Kan je geen petitie starten met buurtbewoners? Is het proberen waard toch!

16. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik was allang die toren ingeklommen en had hem hardhandig uitgezet :D

17. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Lijkt me verschrikkelijk!

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook een kerkklok die ieder half uur van zich laat horen. Gelukkig geen muziekjes, alleen de tijd. Ik ben een slechte slaper, ik kreeg van een collega de tip om de wekker om te draaien zodat ik niet zag hoeveel slaaptijd ik al tekort kwam. Lekker handig, met die kerkklok haha! Die verraad het toch wel.

In mijn vorige woonplaats woonde ik in de driehoek brandweerkazerne, ambulancedienst en politie. Die sirenes waren veeeeel erger nog. Vaak meerdere malen per nacht.

19. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    De fik erin. ;)

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Je werkkleding aantrekken en straks na de dienst de pastoor/dominee/voorganger aanspreken :p

Nee even serieus. Misschien is het een idee om bovengenoemde persoon na de kerkdienst aan te spreken en te vragen wat er nu mis gaat. Wie weet is er iets stuk en kan het weer gerepareerd worden (of uitgezet). En als ze wel de afspraak schenden dan kun je dat maandag gelijk melden bij de gemeente.

Succes in ieder geval, want het lijkt me echt een drama.

Deel Deze Pagina