Welke kerkdienst? Alleen op zondag om 11 uur is er dienst. Verder nooot. Vannacht weer wakker geweest elk half uur. We zijn echt na 7 dagen inmiddels helemaal gesloopt gewoon. Ben echt doodmoe. Heb de gemeente een bericht gestuurd en ga morgen op buurtlink wat posten.
Maar waarom loop je er niet even heen? Je hebt de pastor die je kunt aanspreken en de koster kan verzoeken om te kappen met die onzin. Hij staat ofwel op automatisch of hij wordt handmatig geluid (mag het niet hopen - elk half uur 's nachts). Het is echt geen moeite om de schakelaar om te zetten
Lijkt mij niet kloppen. Volgens mij is dat toch landelijk geregeld dat er tussen bepaalde tijden niet geluidt mag wordenivm overlast...
Luister? Je kunt de nieuwsberichten opzoeken over de kerk in het centrum van Tilburg. Die had ook zo'n soort verbod en hield zich er niet aan. Ging niet midden in de nacht, maar goed, juridisch gezien goed vergelijkingsmateriaal. Verder zou IK (maar zo ben ik ) het adres van de pastoor opzoeken en hem een paar nachte stalken. Elk half uur wakker bellen en als hij niet meer opneemt of de telefoon er uittrekt, bij hem thuis aanbellen. Nou ja, dat natuurlijk nadat een normale dialoog op niets is uitgelopen... Succes ermee. PS: Je staat m.i. volledig in je recht. Dit is overigens ook in strijd met de wet m.b.t. geluidsoverlast. Lijkt mij ook meer op pesterijen, want er is totaal geen nut bij het luiden van de kerkklokken midden in de nacht.
Omdat de kerk altijd dicht is, er is nooit iemand. Alleen op zondag van 11-12 uur ivm de kerkdienst, verder is er niemand.
Ik vind je geen zeikerd, hoor! Ik zou er ook knettergek van worden Overdag vanaf een uur of 10 - 11 prima, maar 's nachts heeft niemand er wat aan, behalve ellende Echt debiel en ook een beetje flauw om rond die tijden een liedje af te spelen. Ik zou met mijn duffe kop de politie nog kunnen bellen, midden in de nacht, i.v.m. geluidsoverlast
Je zegt dat ze vorige week de klokken hebben afgesteld dan is er daar waarschijnlijk wat fout gegaan. Ik had als ik jou was vanochtend ernaar toe gegaan. Als er volgens jou alleen maar op zondag iemand is zou ik die kans dan ook gelijk grijpen en erheen zijn gegaan. Dan is het denk ik sneller opgelost dan als je het via de gemeente probeert te regelen. Heeft die kerk dan geen website waarop je een telefoonnummer kan vinden. De kerk bij ons achter heeft een tefoonnummer en een email adres op hij website staan. Hier was de klok een paar maanden terug ook van slag. Mailtje gestuurd en 2 dagen later was het probleem opgelost.
Nou in de nacht gaat hij niet meer. De gemeente kreeg zo ontzettend veel klachten dat de kerk tussen 21 en 9 stil moet zijn. Echter begint ie gewoon om 08:00 uur. Ook in t weekend zijn we dus heerlijk vroeg van de partij. Ik ben blij dat ie in de nacht stil is maar baal er wel van dat ik in t weekend niet kan uitslapen.
Als de gemeente heeft gezegd, dat hij pas vanaf 9 uur 's ochteds mag, dan houdt hij zich niet aan de regels. Dat kun je zowel bij hem aankaarten (er is NU wel iemand aanwezig ) en anders alsnog een melding maken bij de gemeente, dat hij zich niet aan de afspraak houdt.
Devil, deze klok gaat via de gemeente net de koster gebeld (ken hem persoonlijk) maar de kerkklok is niet van de kerk maar van de gemeente. Bij hun moet je daar terecht want alles word via de gemeente gedaan. Dus ook het luiden van de klokken etc