Hallo, Mn dochtertje had een tijdje erg veel moeite om in slaap te komen en toen heb ik een bakerzak aangeschaft.. Maar nu is ze inmiddels een half jaar en past echt niet meer in dat ding. Ik heb daarom de onderkant gewoon open, zodat ze dr beentjes kwijt kan, maar dr armpjes er nog wel inzitten. Heb geprobeert om haar in een slaapzak te doen, zonder bakerzak, maar doordat dr handjes in de bakerzak verstopt zitten, wrijft ze zichzelf daarmee altijd in slaap (met dr handjes in dr gezicht, dus door de bakerzak heen) En als ze de zak uitheeft mist ze dat meteen, en wordt woest! Hoe kom ik nou ooit van die bakerzak af????? Heb ook geprobeert haar een knuffeltje in dr hand te geven zodat ze daarmee in dr gezicht kan wrijven maar blijkbaar is dat toch minder leuk, want ze gaat dan niet slapen.
hoi hoi ons kleintje ligt ook in zo'n baker zak, en ze hebben ons gezegd dat je dit bij 3 maanden weer moest afbouwen omdat ze anders misschien zelf kunnen omdraaien en omdat ze hun armpjes niet kunnen bewegen, dus niet meer terug kunnen. Maar erg vervelend dat het afbouwen niet wilt lukken en dat ze niet gaat slapen, ik zou ook echt niet weten wat je zou kunnen doen, ja een dekentje strak in stoppen, maar dat heb je misschien al geprobeerd..ik hoop dat dit ook geen drama bij ons gaat worden over een tijdje... ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan! groetjes
Dankje voor je reactie. Ik ben volgens mij pas bij 3 maanden met de bakerzak begonnen... Niet zo slim achteraf.. Ik hoop dat jou kindje er geen problemen mee krijgt om het weer af te leren!
Wilt ze niet op der buikje slapen? Of in een slaapzakje? Slaapje voor slaapje afbouwen iig en je moet er zelf ook 100% achterstaan om dit te kunnen en te doen. Cold turkey afbouwen zou je ook kunnen doen maar is erg frustrerend voor zowel ouder als kind. Heel veel succes en hoop dat je kleintje gauw zonder ingebakerd te zijn kan slapen.
Bedankt voor je reactie. Op dr buik wil ze niet, en een slaapzakje heb ik geprobeerd maar ze mist de geborgenheid van de bakerzak volgens mij.
Heel hard maar ze MOET het afleren. Wij hebben ons zoontje overdag uit de zak gehaald en 's avonds er mee laten slapen. Zo heeft hij iig de nachtrust en overdag de tijd om het af te leren. En ja het zal wel even schreeuwen en gillen zijn, maar ja ze moeten toch leren om zonder te doen he!!
Ja,... maar ik kan mn kindje niet laten gillen en schreeuwen omdat ze de geborgenheid mist.. Dat kan ik simpelweg niet
bij mijn zoon moest hij hem uit na een prikje.. hij had koorts.. dus meteen zonder.. armen strak ingestopt onder de dekens en hij sliep goed.. en meteen nooit meer om gedaan.. succes!!
Misschien kan je eens een winterslaapzakje met mouwen proberen. Dat is wat zwaarder bij hun armpjes. Heeft bij mijn dochter goed geholpen. En dan eerst het slaapje overdag pakken dat je kindje goed slaapt en zo afbouwen. Suc6!
hoi, hier ook na het prikje de zak weggelaten, strak ingestopt en ja hij werd een paar keer wakker omdat hij zich wakker sloeg, maar dat heeft een paar nachten geduurd. En die slaapzak is een goeie, de HEMA heeft die witte, dikke met mouwtjes, vrij strakke mouwtjes, kan inderdaad hetzelfde idee geven als bakerzak! succes
Wij zijn ook bezig met afbouwen van het inbakeren. En ik begrijp wat je bedoelt, mevrouw ligt nu ook al bijna een half uur te gillen. Loop af en toe even heen, maar ze moet het toch leren... Ze ligt nu ook in een winterslaapzakje met lange mouwen. Overigens begin ik eerst met de ochtend en eerste middagslaapje zonder inbakeren, de rest komt wel. Succes! lisszy
Je zou een doekje kunnen maken/geven van ongeveer dezelfde stof als de bakerzak....misschien helpt dat wel en kan ze daarmee wel over haar gezicht wrijven tot ze slaapt?
Met 4 maanden uitgebakerd. Pff, was blij dat ik nog 1 week vakantie had. Ik heb de eerste dag 1 arm eruit gehaald en de volgende dag de andere. Ik heb Thijs in slaap moeten wiegen en langzaamaan deed ik dit steeds korter en viel hij zelf in slaap. Thijs slaapt met een badstof spuugdoekje, waarmee hij in zijn ogen wrijft! Succes!
Toen ik bij dinja het inabkeren ging afbouwen was ze 3,5 maand oud. Eerst overdag de doeken(bakerde in met losse doeken) weggelaten en na de prik meteen ;s nachts weggelaten. Heeft de eerste nachten ook wat moeiet gekost hoor, maar tocg doorgezet en duurde niet lang of het ging goed. Echt even doorzetten dus.
Hoi hoi Ik moest van het cb met 4 maanden afbouwen, vanwege het rolgevaar. Ik ben er ook eerder mee begonnen. Nu heb ik de puck a baby slaapzak! 4seizoenen. Die zit wat strakker als andere slaapzakken. (niet te straks natuurlijk) waardoor dat geborgen gevoel toch aanwezig is! Hij is ook heerlijk warm, met een soort handschoentjes ernaa, dus geen koude armpjes of handjes! Echt een top ding! Koste 90 euro, maar ze kunnen er tot hun 2,5 a 3 jaar in!
Lizzie, Hoe oud is jouw kindje? Onze dochter slaapt nu in de puckababy mini en die heeft ze tot nu toe, nog heel hard nodig! Ik wil eigenlijk ook wat gaan afbouwen, maar tot nu toe verloopt het waardeloos . Heb de puckababy 4 seizoenenzak ook in de kast liggen (was laatst in de aanbieding vandaar ), maar begreep dat die pas voor kindjes vanaf 7 maanden is. Iemand verder nog tips, behalve cold turkey?
Ja er staat op vanaf 7 maanden. Mijn zoontje was net 4,5 maand ongeveer dat we hem kochten. (nu heb ik een flinke knul hoor, 10 kg en 72 cm (morgen een half jaar oud!) Maar ik had aan de zijkanten bij het nekje zeg maar een paar steekjes genaaid. Zodat dat goed zat, en de onderkant kan je aansnoeren met die witte slaapzak zeg maar, de zomerzak. Dat het nog ff te warm was voor beide zakken had ik alleen die herfstzak en wat ik dan over had stopte ik onder zijn matrasje.. Echt geen spijt van de aankoop. De combisleeper ligt nu niks te doen in de kast! :S
Ik ben ook bezig om te stoppen met inbakeren (mijn dochtertje is nu 3 maanden). Wij maken overdag gebruik van die winterslaapzakken. De mouwen zijn lekker dik en daardoor minder bewegingsvrijheid en het werkt redelijk. Ze heeft wat meer tijd nodig om in slaap te vallen en wordt sneller wakker, maar al met al valt het me niet tegen. 's Nachts gebruik ik de Pacco nog. Even kijken wanneer ik daar mee stop.
Bedankt voor alle tips. Mn zoontje had ik destijds ook ingebakerd, maar dan met doeken, dus zn armpjes strak langs zn lichaam, en dat ging van de 1 op de andere dag goed (zonder inbakeren dus) Maar voor mn dochtertje heb ik een bakerzak, waardoor ze dus niet met dr armpjes langs dr lichaam ligt maar ze omhoog duwt door de stof heen, naar dr gezichtje.. Daarom helpt strak instoppen niet, want ze mist het gewrijf... Heb het ook al geprobeerd om haar een doekje te geven, maar volgens mij mist ze ook het "knusse"gevoel, dat gevoel van geborgenheid... Maarja, dat kan ik niet nabootsen..