Hoi meiden, De titel zegt het eigenlijk al. Ik heb de gehele dag jeuk over mn hele lichaam, maar vooral 's nachts is dit mega irritant omdat ik er bijna niet meer van kan slapen. De VK heeft mn bloed al getest en dat was goed. Heb net de huisarts gesproken en zij raadde (na eerst een boekje te hebben geraadpleegd) Allerfre aan. Het was echter duidelijk dat ze hier ook niet heel content mee was en op internet lees ik toch minder prettige dingen over ZW en dit middel. Dus mn vraag is: heeft iemand hier misschien een gouden tip voor hoe ik ('s nachts) met die vervelende rot jeuk kan omgaan? Tot nu toe heb ik mentholsmeersel en bodylotion geprobeerd en dat helpt wel iets, maar slechts voor een minuut of 10 en ik moet er zoveel van gebruiken dat het een beetje belachelijk wordt. Bovendien moet ik dan steeds mn bed weer uit om te smeren, wat ook niet echt helpt . Verder geprobeert: liters water drinken, lauw douchen, zonder dekbed slapen, maar niets helpt. groetjes, Nana
Ik heb geen gouden tip maar toen ik zwanger was van de oudste had ik ook zo vreselijk veel jeuk Bij mij bleek het zwangerschapsvergifteging te zijn! Niet dat ik je bang wil maken hoor! Maar vraag voor de zekerheid bij de ha of je vk even een bloedtest aan om het uit te sluiten misschien En sowieso heeft je vk misschien wel een gouden tip Zij hebben hier dagelijks mee te maken
Dank je voor je reactie. Ik ben al bij de vk geweest en ze heeft mn bloeddruk en bloed nagekeken en dat was goed. Verder had ze geen tips en stuurde ze me door naar de HA, maar zij kwam eigenlijk alleen maar met antihistamine en dat dit zo laat in de zwangerschap niet echt aan te raden is. Ik vroeg ook of ze nog huis, tuin en keukenmiddeltjes wist, maar dat was helaas niet het geval.
Ik had ook zo'n vreselijke jeuk (maar dantoen ik net zwanger was), heb toen van mijn huisarts Tavegyl gekregen. Dat is een soort anti-jeuk pilletjes die je 100% veilig kunt gebruiken in de zwangerschap. Je kunt er alleen wel een beetje sloom van worden (had ik niet zo, maar veel mensen wel) en je mag er volgens mij ook niet mee autorijden, dus ik nam het na het avondeten en kon dan lekker slapen met relatief weinig jeuk. Misschien kun je je HA daarnaar vragen en helpt het ook voor jou. Sterkte!
Ik heb ook verschrikkelijk last van jeuk, voornamelijk op mijn borsten en buik. Ik heb er al maandenlang last van mar nu ik zwanger ben mag ik mijn normale 'smeerseltje' niet meer gebruiken ben ook al vanalles aan het proberen, vaseline, talkpoeder, mentholpoeder, gewone bodylotion, maar niks helpt! Het is echt op sommige momenten niet meer te houden, word er helemaal gek van! Die pilletjes, dat lijkt me wel wat, ga ik zeker een keer vragen aan de HA. Succes in ieder geval!
@Samarinde: Volgens mij zijn die pilletjes net zoiets als die allerfre's, want daar kon je ook suffig van worden. Ik ben vanmiddag naar de apotheek gegaan en daar zeiden ze ook dat ik deze rustig tijdens de zwangerschap kan nemen en dat ze ze vaak meegeven aan zwangere vrouwen. Dus ik denk dat ik ze - als ik vannacht weer gek wordt- toch maar ga proberen. Dank je! @Adriana: Pfff, vanaf week 17 al last - mij is het gelukkig tot week 32 bespaard gebleven. Ik hoop echt voor je dat dit niet aanhoudt tot aan je bevalling. Hopelijk heb je ook wat aan de pilletjes, mocht de jeuk aanhouden. Jij ook succes!
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap veel last gehad van jeuk. Nu gelukkig al lang niet meer. Mijn verloskundige gaf aan dat dit kan komen, omdat je galblaas (tijdelijk) in de verdrukking kan liggen. Deze zorgt er normaal gesproken voor dat de afvalstoffen goed afgevoerd worden. Als dit niet (goed/voldoende) gebeurt, kun je dus last krijgen van jeuk. De verloskundige raadde mij capsules van het '3 kleurig viooltje' aan (bijv. van Aricocaps, ook online verkrijgbaar). Dit zou goed kunnen helpen. Ik heb het niet meer uitgeprobeerd, want het was bij mij met een paar weken spontaan over, maar mijn verloskundige zelf heeft het wel met veel succes gebruikt tijdens haar zwangerschap. Het kan in ieder geval absoluut geen kwaad.
Hoi! Ook hier; JEUK! vooral snachts, doe geen oog dicht. en met 36+4 toch wel mn slaap hard nodig. Na al 5 ctg's en telkens bloedprikken denken ze dat het iets met de lever te maken heeft, met gal wat 'verkeerd' word afgevoerd. Heb zojuist bij de apotheek Ursodeoxycholzuur ( ofzoiets) meegekregen. Ik hoop maar dat t helpt, ik vind het eigenlijk wel doodeng, al die rotzooi in mn lijf, vooral voor de Beeb. K ga maar extra opletten of ik t nog goed voel bewegen. tot nu toe wel. K heb ook alles geprobeert met smeersels, maar niets hielp genoeg, ook de mento10 gel niet. Heel veel sterkte en ik denk dat we alleen maar kunnen afwachten tot 'de dag'
weet er alles van helaas..... bij mijn zoon heb ik er zolang last van gehad. bij mij bleek het de galblaas te zijn (stenen) en die is na de bevalling ook verwijderd i.v.m aanvallen dus misschien is het handig dat je er toch eens even naar laat kijken! gr, an1984
ik weet niet of dit ook tegen de jeuk helpt. maar als ik veel last had van eczeem smeerde ik er een dikke laag zinkzalf op! of iets van een vettig gaasje dan de volgende ochtend ff goed afwassen. misschien werk een dun laagje die je in laat trekken ook wel. en anders aloe vera gel werkt ook verkoelend en jeuk verminderend. kan je bij de tuinen kopen ziet er heel vies en groen uit maar werkt wel goed!
Hier ook zo'n last van jeuk (vooral 's avonds in bed ja). Bij mij vooral dan m'n voeten en onderbenen en kan niet stoppen met krabben. Al een paar wondjes ontstaan dus. Gisteravon voor het eerst menthol10 gel erop gesmeerd. Best veel idd en dat hielp wel. Maar 's nachts na het plassen jeukte het gewoon weer, haha. Maandag nogmaals melden bij de gyn en erbij vertellen dat het erger is geworden. Kijken wat ze zegt.