Verloskundige

Discussion in 'Zwangerschap' started by zwangereblondine, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangereblondine

Apr 10, 2009
    13
    0
    0
    Hallo!

Gistermiddag "onze" zwangerschap verteld en wel aan...de secretaresse van de verloskundigenpraktijk. Wel een raar idee hoor dat ze het daar nu al weten terwijl verder niemand in onze omgeving het nog weet!
    Ik moet zeggen het geeft al een heerlijk gevoel dat ik deze stap kon zetten...me aanmelden bij de verloskundige! Het lijkt nog zo'n droom!
    28 april heb ik een intake gesprek en dan op 12 mei de eerste echo...ben heel erg benieuwd hoever "we" zijn !
    heeft iemand van jullie de eerste echo al gehad en ben je ook zover in de zwangerschap als dat je van te voren gedacht had? ben erg benieuwd, we weten namelijk niet hoever de zwangerschap nu is.

groetjes!

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Eerste echo al tijdje terug, maar ik lag strak op schema met wat ik uitgerekend had op basis van menstruatie :) (En nog steeds trouwens)

3. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    mijn menstruatie cyclus klopte niet helemaal
    1e keer zw was ik 2.5 week minder
    2 keer zw kloptte precies

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kreeg de eerste echo met 12 weken en mijn termijn klopte tot op de dag nauwkeurig :)

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Bij mij de eerste echo met 7 weken, de tweede met 8 weken, de derde met 12 weken.... bij alle 3 klopte de termijn ongeveer. Bij de termijnecho met 12 weken was ik 1 dag verder als via mijn laatste menstruatiedatum zeg maar. Dus bij mij klopte het aardig.

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wij hadden de eerste echo met (dachten wij) 12 weken. Bleek toen 1 week minder ver te zijn. Met 20 en 25 weken echo liep ik nog mooi op schema. En vorige week extra echo gehad en toen bleek ik ineens bijna een week verder te zijn dan het aantal weken dat ik zwanger ben (ws een groot kindje...)

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja heel spannend de eerste keer dat je bij verloskundige praktijk komt!
    ik had echt zo'n gedachte: o help het is écht zo! ik ben écht zwanger :)

mijn cyclus was zeer onregelmatig, was eigenljk altijd 3weken te laat
    werd na stoppen met pil in 1x zwanger en mijn cyclus bleek nog geen 28 te zijn
    nu is alles precies volgens 'plan' aan het groeien :)

8. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Dankzij al maanden tempen en ovu testen gebruiken wist ik precies wanneer m'n eisprong was geweest en dus klopte de echo precies met wat we zelf dachten...

Ik weet nog goed dat ik belde naar de gyn en een hele enthousiaste "gefeliciteerd" te horen kreeg, werd er een beetje verlegen van toen. Ze was de 1e die te horen kreeg dat we zwanger zijn en ik moest zelf nog zo aan het idee wennen. Na al die maanden eindelijk zwanger, kon het toen zelf nog maar nauwelijks geloven! ;)

Share This Page