regelmaat vragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amy17122009, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy17122009

8 feb 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net begonnen met regelmaat en rust voor me dochter in te bouwen. Ze sliep en dronk heel slecht overdag ('s nachts gaat het wel goed gelukkig) Maar als ik haar in bed leg slaap ze een klein uurtje en gaat weer huilen. Moet ik haar laten huilen of eruit halen en troosten??( ik baker al in) En is het al verstandig om erop uit te gaan?? Staat namelijk in het boekje RUST EN REGELMAAT dat je de eerste dagen thuis moet blijven. Anders krijgt het kindje nog geen duidelijk en voorspelbaarheid. Wat zouden jullie doen???

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het allerbelangrijkste bij Rust en Regelmaat is de herkenbaarheid voor je kindje. Altijd alles in dezelfde volgorde doen.
    Kindjes hebben een slaapritme van ongeveeer 45 minuten. Het is belangrijk om te leren weer zelf in slaap te vallen maar laten huilen is ook zo wat. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is heel stil de kamer in gaan, even over de bol aaien (geen oogcontact, niet praten) en geruststellen dan weer weggaan. En dan elke keer iets langer wegblijven. Dit werkt natuurlijk bij krijsen niet. Dan gewoon lekker troosten en nog even proberen terug te leggen.

Er zijn veel boeken te koop die je op weg kunnen helpen bij R&R. Bijvoorbeeld Ria Blom of Gina Ford. Ik heb zelf de laatste gebruikt maar wel in een losse variant (het is behoorlijk strikt en dat vond ik niet zo prettig). Het werkte hier wel heel goed.

Investeer zeker enige tijd in een routine. Dit is niet een kwestie van een paar dagen maar bijvoorbeeld van een week of 2.. lang hè? Maar het loont vaak wel. Ik maakte bijvoorbeeld wel ommetjes maar altijd tijdens slaaptijd omdat meneertje ALTIJD in de wagen in slaapviel.

Veel sterke en blijf vooral naar je gevoel luisteren!

3. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik vind dat je bij de 3R's ook in moet bouwen dat je 1 dagdeel eventueel wat plant, maar dan het andere deel lekker thuis bent.
    Hele dag op sjouw lijkt me ook niet heel erg prettig voor zo'n kleintje..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik keek vooral naar het kind. Leuk zo'n boek, maar als je kindje niet mee wil (omdat het eerder honger heeft, minder slaapt ofzo) werkt het niet. Niet dat ik tegen die 3R-en ben. Maar die regelmaat moet wel overeenkomen met de behoefte van je kind..

Bij ons jochie was het wel duidelijk wanneer hij wilde slapen, wanneer hij honger had, en wanneer hij alert kon spelen. Daar handelden we dan ook naar.

Dit gaf ons en vooral ons jochie rust, omdat ons jochie geen drama hoefde te maken, omdat hij iets anders wilde dan het schema liet zien.
    Ik geloof dat we rond de 2,5-3 maand steeds meer regelmaat in zijn schema zagen. En daar zijn we in meegegaan, en soms wat bijgestuurd als nodig (zoals om 16.30 de nachtslaap ingaan, niet handig)..

Qua uitjes: Ik deed meestal 1 keer per dag de boodschappen met de kinderwagen. Meestal het 2e slaapje op de dag. Dan legde ik hem, als hij moe was, in de reiswieg en ging op pad. Als we dan thuis waren sliep hij vaak nog, en zette ik hem in de woonkamer om rustig door te slapen.

Pas toen hij ouder werd, zo rond de 7 maanden was hij zo'n 2 uur wakker achter elkaar. Dan nam ik hem na een voeding mee naar buiten, en ging hij eenmaal thuis lekker in zijn bedje slapen..

Deel Deze Pagina