Buikgriep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prrrsam, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Mijn dochtertje is al sinds afgelopen maandag ziek..

Geen koorts gelukkig, maar misselijk en de eerste twee dagen ook nog overgeven. Nu is dat over, maar nu heeft ze elke keer als ze iets anders drinkt dan ORS diarree.. Eigenlijk drinkt ze nu alleen nog maar ORS, om de vochtbalans op orde te houden. Ik ben al twee keer naar de huisarts geweest en zolang ze niet uitdroogt kunnen ze niets doen. Ze heeft wel dom peridon (zoiets?) zetpillen, maar die blijven er ook maar met moeite in.

Ik vind het zo zielig.. Echt geen idee meer wat ik kan doen :(

Het schijnt te heersen, dus wellicht zijn er moeders met tips?

2. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter van 9 mnd heeft dit ook gehad (en ik zelf ook helaas). Ze noemen het het Rota virus en je moet inderdaad goed uitkijken dat je kindje niet uitdroogd, het kan namelijk binnen een dagdeel gebeuren! Mijn dochter was in meer dan een week tijd zeker anderhalf kilo afgevallen, best wel erg. Ze moest bijna naar het ziekenhuis, gelukkig is het toen ook snel weer bergopwaarts gegaan, ook dankzij de ORS. Goed dat je dat gebruikt.
    Het is denk ik een kwestie van uitzieken. Je kunt niet veel anders doen helaas. Hopelijk duurt het bij jouw kindje minder lang als bij de mijne.

Beterschap!

Cat

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    #3 Corinne348, 18 feb 2010
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
    Mijn baby is er net vanaf (heeft 3 weken geduurd). Zelfde symtonen alleen begon ze op een gegeven moment bloed te poepen, was een erge vorm van rota- virus (vandaar dat het zo lang duurde).
    Goh wat maakte ik me zorgen in een maand tijd is ze maar 108 gr aangekomen.

Om de paar dagen dokter gebeld en maakte me zo'n zorgen hij zei het volgende:
    - Ors blijven nemen dit word namelijk direct opgenomen.
    - Er komt meestal meer in dan uit.
    - En je kent je kindje het beste dus hou in de gaten of ze plasluiers
    heeft, tranen, nog reageert,

Trouwens hoeveel poepluiers heeft ze per dag?
    Mijn dochter had na een week nog 8 per dag en toen gaf ik haar 4 * 180/6 voeding en dit was genoeg.

Deel Deze Pagina