Grrrrrr.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Mar 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Ok, wil even jullie ongezouten mening over het volgende, of ik nu zo gek ben of niet. Onze dochter van 7 wkn is erg prikkelgevoelig. Afgelopen zondag was mijn vader jarig, hele huiskamer vol visite. Mijn vriend had Iris op schoot. Komt mijn moeder eraan en wil Iris hebben in ruil voor een soesje waarop mijn vriend zei: nee, vanavond geven we haar niet aan andere mensen. Nou dat ' andere mensen' is bij mijn moeder dus in het verkeerde keelgat geschoten. Volgens oma is zij geen ander mens, voor oma had een uitzondering gemaakt moeten worden. Nu vraag ik je: hoezo ieder woordje op een weegschaal gooien? Ben voornamelijk kwaad op d'r omdat ze vindt dat mijn vriend afgelopen zaterdag egoistisch was. Hoezo egoistisch? Omdat mijn vriend voor het welzijn van zijn dochter kiest? Sorry hoor, moet ff klagen, heb de laatste tijd wel eens vaker mot met mijn moeder. Ze wil haar kleindochter echt claimen, kan je nog legio voorbeelden geven en niet eens alleen aangaande haar kleindochter.... Of vinden jullie dat oma wel bepaalde privileges heeft?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja dat heeft ze bij ons wel, maar als het in het belang van t kindje beter is dat ze ze niet vasthoudt, moet ze dat ook maar begrijpen vind ik.

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Hé meissie wat een vervelend situatie.
    Maar mijn man en ik maken dit ook vaak mee.
    Soms en meestal op een drukke verjaardag willen wij Keano ook niet van arm tot arm laten gaan, wij zeggen dit dan ook heel duidelijk. En tja bij onze familie leden valt het ook wel eens in het verkeerde keelgat.
    Maar wij zeggen altijd tegen elkaar: Lekker laten kletsen het is onze zoon en wij bepalen wat er met hem gebeurd en wie hem vast heeft!
    Je moeder zal waarschijnlijk weer wel bijdraaien hoor.
    En dat claimen ik ken het, mijn schoonmoeder is hier (keano is al bijna 6 maanden) nog steeds niet weg te slaan! Erg irri af en toe!

Sterkte en succes!

4. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Hetgeen wat mij gewoon erg dwars zit is dat het altijd moet gaan zoals mijn moeder wil en ik soms het gevoel heb dat ik op eieren loop.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Oei das een lastige :(

Op verjaardagen wilde ik ook niet dat Lynn van hand tot hand ging, veel te onrustig. Nu ze ouder is heb ik er geen problemen meer mee. Ze gaat maar mooi bij iedereen op schoot, dat vindt ze prachtig.

Mijn persoonlijke mening is dat oma's wel bepaalde priveleges hebben, maar das ook totaal afhankelijk van de band die je met je moeder hebt. Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je het niet doen.

De reactie van je moeder is wel wat heftig in deze context.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Niet doen meissie! Het is jullie dochtertje jullie zijn haar ouders en jullie bepalen wat er wel/niet gebeurd met jullie meissie, daar moet je moeder haar mond over houden. Doet ze dit niet meissie gewoon laten kletsen jullie weten zelf wat het beste is voor jullie dochtertje!

liefs, misspuma

7. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Meppen die (schoon)ouders, haha ;)

8. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Ik vind op zich ook dat oma's best bij hun betrokken mogen worden maar dat is ook absoluut het geval: ZIJ is als eerste op de hoogte gebracht toen ik zwanger was, ZIJ is als eerste gebeld toen ik was bevallen, heeft Iris als eerste mogen vasthouden etc etc. Het is net een spons, wil meer meer meer.

9. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Mijn schoonmoeder is ook zo: die wil alles met Keano doen, terwijl mijn moeder gewoon afwacht totdat ik iets zeg (gelukkig kent mijn moeder mij goed ;) ). Soms komt mijn schoonmoeder naar me toe en pakt zonder iets te zeggen Keano zo van mij af...dan zeg ik ow...vragen we dat ineens niet meer...? Dan zegt ze maar dat mag toch wel? NEE liever niet NEE! Maar goed...grrr.
    Je zal toch duidelijk tegen haar moeten zijn en zeggen waar jou grenzen liggen!

liefs, misspuma

10. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Het komt vast uit een goed hart (ze zijn dol op jullie kleintjes ;) ), maar ik kan de irritaties wel begrijpen. Het kan ook op een andere manier

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Ja ik snap ook wel dat ze dol is op haar kleinkind, maar inderdaad het kan ook op een andere manier...maar goed op den duur leert ze het wel hihi! Het is immers ook haar eerste kleinkind! Ach en af en toe een keer diep zuchten en even slikken en dan komt het ook wel goed hoor!

liefs, misspuma

12. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ik herken het ook wel. We waren oud en nieuw bij mijn ouders gaan vieren (Thijs was toen net 2 weken), toen was mijn moeder de hele avond bozig omdat zij Thijs niet vast mocht houden. Maar ik was gewoon erg bang dat hij overprikkeld zou raken. Ik vond het al heel wat dat wij helemaal van Amsterdam naar Zeeland waren gereden om samen oud en nieuw te vieren....
    Ik vind het soms erg moeilijk hoor, ik moet zeggen dat ik er op de een of andere manier minder moeite mee heb als mijn schoonmoeder er is. Het is ook allemaal iets minder gevoelig, omdat er toch wat meer (emotinele)afstand is, denk ik.

13. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Giovanna geef ik nooit van arm naar arm maar de oma's mogen haar wel altijd vast houden.

14. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

het is jullie baby, en jullie beslissen wat jullie willen!

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier zo'n schoonmoeder. Mijn moeder die rekent nergens om als het gaat om Sam. Die wacht op ons initiatief. En mijn schoonmoeder rukt haar het liefst idd bij anderen uit de armen "want het is mijn kleinkind"...
    So WHAT?
    Ze dringt nu weer heel hard aan om te gaan oppassen, en dan het liefst dat Sam een nachtje komt slapen. Het duurt volgens haar allemaal te lang. Nu is Sam wel al ruim 3 maanden, maar ze is net 2,5 week thuis.. dus wij hebben daar niet zo'n haast mee. Laat haar eerst maar lekker thuis en aan ons wennen. Wij hebben er ook op moeten wachten en het ons kind!

Ik zelf vind het vaak moeilijk om er iets van te zeggen, maar het moet eigenlijk wel want dan creeer je wat duidelijkheid.

16. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    mijn schoonmoeder wil ook graag dat mathijs vast alleen komt logeren, heeft ze toch echt pech, want mijn man heeft gezegd niet voor hij vier is!

17. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    En de opa's dan? Die hoor ik nergens... ;)
    Mijn vader is SUPER gek op Hugo! Die mag Hugo vaak nog meer vasthouden als ze samen op visite komen, mijn moeder ziet Hugo vaak doordeweeks wel nog 1 of 2 keer.... dus als mijn vader er is dan 'duw' ik Hugo al vaak in zijn armen!
    Ik ben trouwens al lang blij als iemand anders Hugo eens wil vasthouden... hij wordt zo zwaar... :(

Maar ik snap jullie punt... af en toe denken ze dat ze alles mogen... en nu vindt ik dat bij mijn schoonmoeder nog erger dan bij mijn eigen moeder... daar kan ik toch minder van hebben...

Gr. Niki

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan is ook makkelijk overprikkeld.
    Als we naar een verjaardag gaan zeg ik gelijk als we binnen komen van er is maar 1 iemand die hem vast mag houden wie wilt haha. de rest komt de volgende keer wel. ze keken de eerste 2 keer erg raar maar toen ik duidelijk uitlegde waarom snapte ze het ook wel. van het weekeinde was daan wezen slapen bij me ouders en daarna moesten we door naar visite van fam. toen we binnen kwamen hadden ze al afgesproken wie hem even op schoot mocht we lagen helemaal in een deuk.

Maar zo heb ik wel aan het einde van de dag ook nog een vrolijk kind en geen kind wat alleen maar licht te huilen.

19. angke

angke Actief lid

van ene kant kan ik voorstellen van je moeder,maar andere kant,moet zij ook jullie begrijpen.
    Luca heeft di ook, laatst nog verjaardag bij mijn zus, echt superdruk,zeker 15-20 mensen,luca begon meteen te krijsen,echt over toeren, en toen hij stil was pakt mijn zus hem, ik nou liever niet, pakt ze hem toch, nog geen minuut weer over toeren. Ik naar boven gegaan,fles gegeven op gemak, naar beneden, toen was hij rustig, flikt mijn zus het bij mijn man weer. Toen hij rustig was zijn we gegaan.

Familie DENKEN dat ze voorang hebben,maar het belang van je kindje gaat voor.

Soms is mijn schoonmoeder erg druk bij zijn laatste fles en zeg ik dat, maar ze bedoelt het goed,maar toch....

groetjes

20. sim

sim Niet meer actief

ikheb daar echt een hekel aan van hand naar hand. ik heb direct ook tegen mijn man gezegd dat bijvoorbeeld flesjes door ons worden gegeven en af en toe door de oma's, dat is mijn persoonlijke mening, en juist om die reden dat het kind niet overgeprikkeld raakt. dat lijkt me verwarrend voor een kind (dan geeft die eten,dan die, dan die) maar goed dat was niet echt de reden van dit topic, ik ben het helemaal met je eens, en zolang jij en je vriend op één lijn zitten heeft de omgeving het er maar mee te doen, zo zie ik het.
    vind het ook knap dat je vriend het gewoon zegt ik heb daar nogal eens moeite mee, mijn man minder, maar die heeft ook wel gezien dat elijah later 'zijn buitjes'krijgt.... dus nu zegt hij het wel...

Share This Page