Ik heb een vraagje, Ik heb een hele rustige baby van bijna 2 weken oud hij huilt eigenlijk nooit alleen NA de fles.....hij drinkt zijn 100cc binnen 5 á 10 min op waardoor hij daarna zo'n last van lucht heeft en hij boert het ook niet makkelijk uit waardoor het soms meer dan een uur duurt voordat hij weer kan liggen ivm de druk op zijn borst, Ik heb de flessen van Difrax en heb gisteren de 1,2,3 stand speen er op gekocht nu doet hij er 20 min over, maar met de 2e speen uit het zelfde doosje doet hij er ook weer 5 tot 10 min over... Ook heeft mijn mannetje hele erge zuigbehoefte, heeft iemand misschien een tip welke speen ik kan gebruiken? groetjes Ramona
Dit had mijn mannetje ook. Ik vond de Aventflessen en spenen een uitkomst. Deze flessen hebben een speciaal ventiel waardoor je kindje minder lucht binnen krijgt. Probeer het eens met een speen voor een pasgeborene, de nummer 1. Tymen is nu 5 maanden en ik gebruik nog steeds de Avent Flessen met speen 3 en voor de papfles de 123 papspeen.
Ik gebruik ook de difrax flessen, maar de spenen van difrax vind ik niet fijn. Nu gebruik ik spenen van het kruidvatmerk en die bevallen hier goed!
Het kan er ook aan liggen hoe vast je de dop erop draait. Hoe losser hij erop zit, hoe meer lucht erbij komt en hoe sneller hij kan drinken.
Ik heb de dental speen van de difrax, voor gulzige drinkers. Esmee huilde ook na de fles die ze altijd binnen 10 min op had, met de dental doet ze er 25 min over waardoor ze haar zuigbehoefte bevredigd heeft.
wij hebben avent flessen en nog steeds speen 1 helemaal super. ik ken mensen die kleine is nu 7 maanden en heeft nog steeds speen 1
Hier ook zo'n zuiperd. Sam is nu 5 maanden en drinkt nog steeds uit de 2 speen van avent. Dat is de speen vanaf 1 maand! De 3 speen (vanaf 3 maanden) gaat hem nog steeds te hard. Ik heb ondertussen van alles geprobeerd maar kom steeds toch weer terug op Avent.
Hier nog zo eentje hoor: Rick is nu ruim 7 maanden en gebruikt nog steeds speen 1 op de Avent fles, bij de Difrax brede fles gebruikt hij speen S (voor de melk), bij de Difrax smalle fles gebruiken we M voor de nutrix-fles (laatste fles). Hij doet gem. 10-15 minuten over de fles, eigenlijk nog steeds iets te snel, maar ik heb geen andere oplossing gevonden en geloof me, ik heb al heel wat flessen en spenen geprobeerd!
Hier ook Aventfles en speen met 1 gaatje en dat werkt hier prima. Met de meiden destijds ook trouwens
hier wil meneer absoluut niks met brede spenen te maken hebben, ik heb een tupperware doos vol spenen boven in de kast liggen. met avent 1 had hij zijn fles in twee minuten leeg, en ontzettend buikpijn nadien. ik zweer nu bij difrax s-fles, die vind ik beter dan de optiefles, die dop onder heeft meer gaatjes waardoor het ventiel wat beter werkt. ik gebruik overigens speen 1 en elijah heeft friso comfort (dikkere voeding) en doet met die speen zo'n twintig minuten over een fles, hij pakt m goed in de mond, en dat wil niet lukken met avent, terwijl mijn dochter alleen maar goed dronk met die flessen en spenen.. vind wel dat het met die smalle flessen die poeder blijft kleven aan de zijkant waardoor er weer klontjes komen, dat heb je weer niet met een brede fles, en die apparte vorm maakt wat moeilijker schoon, maar ondanks dat voor mij geen ander merk... succes