wel/niet mee betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ons bedrijf bestaat 15 jaar
    Nu willen ze geld inzamelen omdat er een groot feest wordt gegeven en dit is 5 euro per werknemer
    Hier is niks mis mee maar ik heb 3 jaar geleden een kindje gekregen en nooit iets van de baas gekregen ook helemaal niet geweest op kraamvisite en dit zelfde verhaal bij ons meisje die vorig jaar geboren is nu vind ik dit op zijn zachtst gezegd niet netjes en nu vraag ik me dus af zouden jullie nu wel 5 euro geven en naar het feest gaan?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het niet doen, tsja jammer hoor als hij ook geen interesse toont voor jullie kindjes, waarom zou jij hun dan wel geld moeten geven voor een feest van het bedrijf

nee zou ik niet doen ookal gaat het maar om 5 euro, tzou mij om het princiepe gaan.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja ik zou het wel doen.
    Ben persoonlijk niet zo van "voor wat hoort wat".

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

je werkt er precies al een aantal jaren, dat is in deze tijd een heel groot cadeau dus die 5 euro kan wel vind ik

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja ik zou het wel doen.
    kun je tijdens dat feest gelijk vragen waarom ze nooit belangstelling hebben getoond naar jullie kindjes!

(belachelike houding trouwens van je baas)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou het zelf gewoon wel doen.
    Niet netjes nee dat je nooit wat hebt gekregen toen je bevallen was, maar dat betekend niet dat je dan ook maar hetzelfde moet gaan doen.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Dit dus

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ligt eraan wat de houding is van de baas.
    Betaald hij altijd op tijd? Ben je werknemer nummer zoveel of gewoon Piet? Is hij vriendelijk e.d.

Zo ja, dan zou ik het gewoon doen.
    Zo nee, dan niet. Al helemaal niet als je gewoon een nummer bent (vaak bij grotere bedrijven)

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als jij zin hebt om mee te feesten, dan zou ik gewoon meebetalen. Als je daar helemaal geen zin in hebt, dan zou ik niet betalen.
    Vind het wel raar, dat de zaak .. jaar bestaat en jullie mee moeten betalen. Meestal krijg je een feestje aangeboden.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    € 5,- voor iedereen die naar het feest komt, of gewoon voor iedereen, of je kunt/gaat of niet?

Ik vind dat dit losstaat van of je baas wel of niet iets voor je geregeld heeft bij de geboorte van je kids.

11. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een niks met het ander te maken hebben.

Zou zoiezo niet naar het feest gaan als je een bijdrage moet leveren. Als ik een feest geef vraag ik mijn gasten toch ook niet om geld?! Sorry maar dat vind ik ongepast. Je hoort dat voor je werknemers te betalen om ze te bedanken voor hun inzet de afgelopen jaren of omdat je ze er graag bij wilt hebben. En anders zou ik een feest geven als bedrijf zijnde maar bijvoorbeeld een klein kaartje met een leuke tekst. Crisis of niet dan maar geen feest!

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    * geen

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt wel bagheera... Als een bedrijf een feest wil geven, dan is het logisch dat zij het betalen. Toch is een kleine bijdrage (€ 5,- vind ik niet zo veel) niet vreemd. D.w.z.: Dat komt wel vaker voor.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik vind kraamvisite en een bedrijfsfeest zo niets met elkaar te maken hebben.

prive en werk zeg maar. Ik zou dus ook gewoon die 5 euro betalen, zou daar niet eens over nadenken eigenlijk.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

is die 5 euro voor een kadootje of 5 euro eigen bijdrage aan een feest?

dat eerste zou ik niet doen, dat 2e wel.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Helemaal mee eens! Niets aan toe te voegen.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou het niet doen, omdat ik het sowieso vreemd vind dat je mee moet betalen aan het feestje van een bedrijf. Daarnaast zou ik het ook niet doen, omdat ik echt niet zit te wachten op een feestje van de zaak. Besteed mijn vrije uren liever aan mensen en dingen die ik zelf belangrijk vind..

18. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Bedankt voor de antwoorden

19. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ik zou het wel doen. Misschien hebben ze dit ook pas net ingesteld op jullie werk, om dit te doen, en is dat na de geboortes geweest van jouw kinderen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.005
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het niet leuk vinden om niks van mijn baas te krijgen na een bevalling. Maar dat zou ik los zien van deze vraag. Heb je goed contact met je collega's? Doet je baas normaal / vriendelijk tegen je op je werk? Heb je zin in een feestje? Als je hierop ja kunt zeggen, zou ik gewoon betalen.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, ik werk in het onderwijs en de meeste vrienden en familieleden ook in onderwijs of zorg. En in de huidige tijd van bezuinigingen, vind ik het raar als dat soort werkgevers een groot feest zouden geven. Een bijdrage van vijf euro zou ik dan met liefde betalen om toch een feestje te kunnen vieren. Als jullie bedrijf ook niet al te breed in het geld zit, vind ik het echt net raar om zo'n kleine bijdrage te vragen om toch een feest te kunnen geven. Want als ze eerst gaan bezuinigen op van alles en nog wat, maar vervolgens wel een feest geven, krijg je toch ook wee gezeik. ("Dat gekd hadden ze beter uit kunnen geven aan...)

Deel Deze Pagina