Studeren, ze maken het je steeds moeilijker :(

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben me al een paar weken aan het verdiepen in een nieuwe studie. Ik sta een 8 gemiddeld op mijn diploma dus ik was helemaal blij dat ik niet mee hoefde te doen aan bepaalde lotingstudies! Had me er al helemaal op verheugd en had al wat verschillende studies op het oog... Bel ik net DUO en krijg ik te horen dat Engels niet mee telt voor lotingstudies... En laat Engels nou net mijn gemiddelde ophalen naar een 8 gemiddeld.. (Voor Engels sta ik een 9 en voor de andere vakken heb ik twee keer een 8 en een 7). Lekker verwarrend weer dus als je hoort dat je met een 8 gemiddeld meteen mag doorstromen op de opleiding naar wens :( Nu moet ik dus alsnog die stomme loting in en ik baal!!! Ze maken het je haast onmogelijk om nog te studeren.. Eerst stufi dat afgeschaft word en dan ook nog al die stomme regeltjes... :(

Dat lucht op! Moest even mijn geklaag kwijt :p

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hè? Wat een gekke regel en totaal onbegrijpelijk. Engels is niet belangrijk/moeilijk genoeg of zo?

Anyway, ik hoop dat je ingeloot wordt!

3. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt echt helemaal gelijk!! het lijkt wel alsof de overheid totaal niet geïnteresseerd is in de toekomst van het land want anders wordt er wel meer geïnvesteerd in studeren, niet minder ;). Mede daarom ben ik in Frankrijk gaan studeren! Sterkte met de loting.. is er nog iets dat je kunt doen om je kansen te vergroten? of is het echt gewoon stom wachten?

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ze zijn echt belachelijk bezig wat studies betreft... had ik misschien in mijn achterhoofd het idee om ooit nog een studie te doen, kan ik het financieel op dit moment wel schudden omdat ik geen eigen vermogen heb om HBO te bekostigen.. en lenen vertik ik want op dit moment wordt je toch niet HBO waardig betaald ;)

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Is dit een nieuwe regel? Dit was een paar jaar geleden nog niet zo iniedergeval. Wel vervelend zeg! Welke studie wil je gaan volgen?

Helaas is loting echt geluk hebben. Toen ik moest loten had ik een 7,9 gemiddeld, hoogste lootklasse dus zo goed als zeker binnen. Nou je raad het dus al. Ik werd uitgeloot en een vriendin met een mager 6je werd wel ingeloot. Was behoorlijk zuur toen ze ook nog eens stopte met die studie na een maandje.
    Het is gewoon echt mazzel hebben en is jammer want naar mijn mening zou motivatie ook een grote rol moeten spelen(is met sommige studies volgens mij ook al zo)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik denk dat het een nieuwe regel is ja, mijn schoonzusje heeft zich vorig jaar voor precies diezelfde studie ingeloot en toen telde engels nog wel mee... Mijn eerste keus is verloskunde maar hun kijken niet naar een gemiddeld cijfer... Mijn tweede keus is mondzorgkunde, hun kijken dus wel naar het gemiddelde maar helaas is dat voor mij nu ook loting.. :( Moet het echt van geluk hebben ja Annelie!

Abbi, geen idee, ik ga me daar nu in verdiepen!

Dat ze van de basisbeurs een lening hadden gemaakt vond ik al bizar maar dit slaat echt alles.. Mensen kunnen niet eens meer een studie doen waar hun hart zit op deze manier

7. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja studeren wordt weer voor de elite qua kosten, net zo als vroeger, alleen de (aller)rijkste kunnen nog een studie volgen.. pff echt belachelijk!

Deel Deze Pagina