ha culinaire wonders, wie wil er meedenken? Ik ben dit jaar gastvrouw dus wil lekker koken. (2e kerstdag) Ik heb alleen wat eisen voor een hoofdgerecht: moet vlees zijn wat rose mag/moet! Wat in de oven gegaard wordt (aanbraden van te voren geen probleem) en waar een vleesthermometer me kan beschermen tegen schoenzolen of vlees a la placenta dus... wie schiet?? liefst iets met een lekkere vulling, of omhulsel. Niks met kaas! En als jullie dan toch bezig zijn, dan graag ook een lekker aardappelbijgerecht (geen kaas) en groentehapje? thnxxx liefs, Taliaa
Beenham kan bijna niet mislukken. Ik had het laatst lekker ingesmeerd met knoflook, zout, peper en italiaanse kruiden en er schwarzwalderham overheen gelegd. Erg lekker. Ik doe het 35 minuten in de oven op 160 en dan 10 minuten per 100 gram nagaren op 100 graden. Aanbraden hoeft niet.
maar dat is helemaal gaar he? Haha, wij willen eigenlijk voor niet gaar gaan maar ik zal het onthouden! wat past er mooi bij qua groente?
aardappelbijgerecht? heb er net 1 gehaald bij de hoogvliet, van die aardappelstukken in een lekkere saus voor in de oven! niet veel werk dus!
ja, kijk ik wil het wel graag zelf maken ja varkenshaas is niet favoriet, maar noem eens een lekker receptje? ik heb al een keer met rozemarijn, knoflook en spek gedaan...
haha, ja... ik kan wel 1000 dingen bedenken... maar kaaskaaskaas... Ook qua aardappelbijgerechten, of met kaas, of met room... en dat lusten ze niet...
varkenshaasje in "plakjes" snijden, deze heel kort aanbraden, dan katenspek (2 plakjes per plakje) insmeren met abrikozenjam en de varkenshaasjes er in rollen. Dan nog 20 min in de oven op 170 graden. en ik heb ooit rosbief bij een appie gehaald, daar zat een dingetje in, die ging omhoog op het moment dat de binnenkant op de juiste temperatuur was. Ding was echt heeeeeel goed gelukt!
aardappeltjes (krieltjes ongeschild) krieltjes in 10min koken katenspek uitleggen insmeren met olie en prov kruiden of pesto om de aardappeltjes rollen 15 min in de oven daarna 1 min onder de gril is erg lekker groenten rode bietjes koken 1 cm dikke plakken snijden en daarna met een koekjesuitsteker in leuke stukjes steken daarbij zelfgemaakte appelmoes