Grrrrrrr...!!! Ikea!!

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    #1 happyglow, 23 jul 2013
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
    grrrrr!! ik ben zo boos!

Ik had een maandje terug een kledingkast gekocht voor mijn dochter die erg zwaar was en aangezien ze later van kamer zou switchen en we voor onze zoon ook nog geen kledingkast hadden (zijn babykamer word voor de baby dus ook de bijbehorende kast) Besloten we om de kledingkast in die kamer te laten staan voor zoonlief en in haar nieuwe kamer dezelfde kast opnieuw te kopen. Hebben ze beide een mooie ruime kast.

algoed kast beviel prima en was blij dat ik waar voor mn geld kreeg. Goede kwaliteit en hij hield mn dochters streken (op planken staan om ergens bij te kunnen, erin verstoppen e.d.) allemaal positieve puntjes die je niet verwacht maar erg kunt waarderen.

Nu heb ik dus de grote kamer-stoelendans gedaan. Dochter mocht de grootste slaapkamer hebben (die van ons), zoonlief mocht haar slaapkamer hebben en de babykamer is helemaal leeg voor de beeb zometeen.

Ik naar de ikea rijden om die kast nogmaals te halen. Loop naar de afdeling, check de prijs en waar ik hem kan halen in het zelfbedienmagazijn. Kijk nog even aan de binnenkant of dit ECHT de goede kast is en ja helemaal happy loop ik met de kast naar huis. (oke oke achter in de auto maar jullie snappen hem)

Thuis met 32 graden dat ding in elkaar gezet, uur over gedaan en was helemaal bezweet toen hij eenmaal in elkaar stond, hartstikke trots!! Had ook nog helemaal niets in de gaten tot ik nu de kleding van de ene kast naar de andere wil overhevelen.

Wat hebben die ***** gedaan?! Ze hebben de planken bijna de helft verkort, ze hebben er 1 minder en er mist nog een plank onder het hang gedeelte waar in de andere kast wel gewoon een plank zat.

Nu dacht ik eerst nog, oh nou ze zullen die plank onder het hang gedeelte wel vergeten zijn en die andere planken wissel ik wel om, jongens hebben geen last van rokjes, jurkjes, leggings etc. dus met de ruimte kom ik bij hem wel uit.

Nee hoor, er zaten helemaal geen aanhechtingspunten voor een plank onder het hang gedeelte en de aanhechtingspunten van het plankengedeelte waren heel anders dan van de andere kast. Ze hebben gewoon de complete kast vernieuwd, voor hun goedkoper gemaakt en ons dezelfde prijs laten betalen zonder er iets van te zeggen. En het ergste vind ik nog wel dat ze de kast in de showroom niet hebben aangepast EN dat hij op de site nog steeds op de oude manier staat!!!

Nu zit ik met een probleem, ik ben hoogzwanger en het enige wat ik kan doen is bellen, het laten oplossen en in het gunstigste geval mag ik die ***kast weer uit elkaar halen en een nieuwe in elkaar gaan zetten. ja daar zit je echt op de wachten met dit weer...

ik was zo blij dat ik eindelijk klaar was met alle 3 de kinderkamers:(

DEPRESSED!!!

Hier het hang gedeelte en in de reactie hieronder het plank gedeelte

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    hier de kast hoe hij in de ikea stond

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    en zo ziet hij eruit op mn dochters kamer...:x:x:x

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Oh irritant! Heb je al gekeken hoe die op de website staat?

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Pax toevallig?

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    ja op de oude manier:

DOMBÅS Garderobekast - IKEA

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben van Ikea alleen maar geweldige service gewend. Het is wel extra shit dat er geen dopjes in kunnen voor de planken.. Ik gok een fabricage fout.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dan zou ik korting vragen en dan lekker zelf planken erin maken..

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Allereerst..... Respect dat je zelf die kast in elkaar zet!! Bij mij mislukt zelfs een la in elkaar zetten nog.

Kun je zelf geen aanhechtingspunten voor de planken kunnen maken? Sowieso zou ik even contact met Ikea opnemen.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou even bellen, kijken of ze een goede oplossing kunnen bieden.
    Misschien kosteloos omruilen aan huis oid?

Persoonlijk zou ik zelf er een plankje in maken. Ik zou er de tijd en moeite niet voor overhebben om een uit elkaar te halen. Wel zou ik dan bellen met de vraag of ze een tegemoetkoming kunnen bieden.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maar met 1 plank extra lost ze het probleem van ondiepere planken nog niet op. zou indd even bellen en dan zeker ook vragen waarom de oude variant nog in de winkel staat!

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst een screenshot maken van de kast zoals ie nu op de site staat.
    Dan heb je in ieder geval bewijs.
    Verder lijkt het me heel onlogisch dat er zulke korte planken inzitten.
    Een belletje op mailtje naar de Ikea met je verhaal lijkt me de eerste stap.

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nee dat denk ik dus niet, het viel me namelijk op dat ze normaal vrij lege vakken hadden van deze kast en ineens alle vakken rijkelijk gevuld waren met briefjes erover heen "eerst de andere stapel leegmaken" dus denk dat ze gewoon een nieuw model erin gebracht hebben en nog geen tijd hebben gehad om dit in de showroom te wisselen of op de site aan te passen.

Ik ben ook altijd topservice en topkwaliteit gewend dus was niet echt verrast dat die kast zo in de smaak viel, ikea levert goed spul en goede kwaliteit. Maar dit vind ik gewoon zo naar...

Over 5 weekjes mag ik gaan werpen en ik trek het gewoon niet om de kast uit elkaar te halen en een nieuwe weer in elkaar te zetten, al leveren ze een nieuwe aan huis of mag ik hem om komen ruilen in de IKEA... Kan wel janken als ik er alleen al aan denk...

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    een mailtje heb ik gedaan, krijg binnen 2 werkdagen antwoord van ze. Was gewoon zo gefrustreerd dat ik het hier even kwijt moest... Als ik tegen mn man aan ga zitten zagen dan raakt die in paniek en wil hij het oplossen met gevolg dat ik zometeen een man heb die niet lekker in zn vel zit omdat ik zo gefrustreerd ben (het is echt een lieverd) en een hele grote kans dat ik zo met een mega houten vliegtuig zit opgezadeld ipv een kast (dat krijg je als hij ikea dingen in elkaar zet, je weet nooit wat hij er van gaat maken van te voren... :D 2 linker handen)

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha, heel herkenbaar, ik moet hier ook alles in elkaar zetten.
    Maar leg ook dat gewoon bij de Ikea neer.
    Trouwens, langere planken is toch zo gefixt?

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Klopt maar ik kan ze er niet inzetten omdat de aanhechtingspunten aan de onderkant helemaal tegen de achterwand aan zitten, als ik dus de planken omwissel en er zelf gaatjes in boor zodat ze passen dan kiept de plank om als je het gewicht teveel op de voorkant zet en dat lijkt me ook niet echt juist voor een kast waar je andere verwachtingen voor hebt...

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh wat een rotstreek!!! Zonde :(

Ik had al slechte ervaringen met de Ikea, maar dit slaat echt alles!

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    in elk geval diep respect dat je het zelf in elkaar zet! top

19. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Het is maar een kast. Maar goed wel heel verleend en onduidelijk. Gewoon bellen of mailen. Mijn ervaring is dat ikea altijd wel heel klantvriendelijk is.

20. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou ik heb een telefoontje gekregen van de klantenservice en die meldde mij dat dit het nieuwe type is. Ik gaf aan dat ik daar ook achter was en wel op een hele vervelende manier. Ze zei dat de andere uit het assortiment was. Toen gaf ik aan dat deze nog wel in de showroom en op de website staat. Mevrouw beaamde dit en zei dat ze dit direct gingen corrigeren, zowel in de winkel als op de site. Ik gaf heel vriendelijk aan dat dat heel fijn is maar dat ik een keuze heb gemaakt op basis van iets wat in de showroom stond, ik het juiste artikel gepakt heb en thuis niet dit artikel had en dat dit nu mijn probleem is maar niet mijn fout.

Toen vroeg ze me wat ik hier nu aan wilde doen (ze werd me een beetje zat) ik gaf aan dat ik het artikel wil wat ik gekozen heb maar dat ik hoogzwanger ben en dat ik niet alleen een deadline heb maar ook niet capabel ben om de kasten zelfstandig om te wisselen met mijn dikke buik. Het kostte me al (net iets te) veel moeite om hem in elkaar te zetten en had mezelf overschat dus was erg blij dat het eindelijk in elkaar zat en heb daarna met de gevolgen gezeten van pijnlijke harde buiken en dat ik de omwisseling niet trok.

Ja daar kon ze dus niets aan doen.

Toen werd mijn vriendelijke toon iets bozer (werd haar echt zat en zij mij ook duidelijk) en benadrukte nogmaals dat dit niet mijn fout is en het niet eerlijk is dat ik deze fout op moet lossen, zeker niet in mijn staat en dat ik verwacht dat de IKEA met een passende oplossing kwam.

Nu gaat ze het overlaten aan het filiaal zelf en mag ik hun de bongegevens mailen en die moeten nu met een passende oplossing komen.

man wat was ik boos na dit gesprek!! En dan te bedenken dat ik echt een fijne oplossing had verwacht na het versturen van mijn mailtje...

Deel Deze Pagina