Marktplaats oplichting

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyengel, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja hoor, vorige week wat gekocht op MP, wat ik graag wilde hebben.. leek gewoon een betrouwbare verkoper maar ik krijg niks binnen en geen reactie van de verkoper.. Inmiddels staat de advertentie er ook niet meer. Er staan wel andere advertenties online..

Zou iemand voor mij willen doen alsof hij iets wil kopen en af wil halen bij deze persoon zodat ik het adres weet? Liefst in de buurt van Geldermalsen.

Bij voorbaat dank :)

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je al aangifte gedaan?

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ja hoor, stuur de link maar in pb...

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja hoor stuur mij ook de link maar!

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je mag mij ook wel een link sturen.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je kunt toch ook zelf een mail adres aanmaken bijv hotmail, gmail etc en daarmee reageren?

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Haha, toch sta ik ervan versteld hoe we allemaal reageren op als het een verkoper of koper betreft... Gister een topic met een verkoopster die het door omstandigheden nog niet had kunnen opsturen en dan vonden we de dreigmailtjes allemaal heel erg en nu is er een koper en willen we best helpen om achter adres te komen... Apart ;)

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Er zit wel een verschil tussen 2 dagen en ruim een week...
    Niet zo apart... ;)

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Waar staat het dat het ruim een week is?
    Kan ook zondag zijn geweest, is ook vorige week. Dan is het net zo lang als de vrouw waartegen de aangifte is gedaan.
    Gaat toch niet om hetzelfde he.... ;)?

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wie is allemaal en we?

Misschien is het beter om voor jezelf te lezen en te reageren? Ik heb namelijk in heel dat topic niet gereageerd....

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wilde net hetzelfde zeggen, heb dat andere topic helemaal niet gezien / gereageerd, en nu wordt er in dit topic na 3 reacties al gezeurd over een week / ruim een week / vorige week, tjongejonge...

Naja, ts, mn aanbod blijft staan... ;)

12. Bedankt voor jullie reacties. Als ze door omstandigheden niet had kunnen opsturen, had ze dat toch eventjes kunnen melden. De advertentie staat niet meer online, er staan wel diverse andere advertenties, tsja dan ben ik toch wat argwanend. Het is nu inderdaad een dikke week geleden. Na 2 dagen ga ik niet dreigen maar gewoon vriendelijk gevraagd wanneer het op de bus gaat/is gegaan.

Ik heb al eerder een nieuw account aangemaakt en gereageerd maar kreeg geen reactie. Misschien omdat er dan staat "1 dag actief op marktplaats"

1 iemand heeft nu voor mij een reactie gestuurd. Als dat geen succes heeft stuur ik nog wel PB'tjes rond :D

Bij voorbaat dank allemaal!

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Succes, hoop dat het opgelost wordt!

14. angel229

angel229 Niet meer actief

15. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Precies dit zit wel een paar daagjes verschil in maar dan nog ;)

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wil je mij ook de link sturen? Ik heb namelijk een paar weken geleden iets gekocht en nooit ontvangen. Zij had ook meerdere advertentie's.

Ik ben benieuwd of dat dezelfde persoon is.

17. Als het echt een oplichter is, zal die persoon niet zijn echte adres geven. sterker nog: waarschijnlijk zal die geen contact meer opnemen als je aangeeft dat je het wilt komen ophalen... ;)

Ben zelf ook ooit opgelicht en die mensen zijn ontzettend gehaaid, helaas :(

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Verschil is met die andere verkoopster dat die wel mailde en deze verdwijnt gewoon ineens en laat niets horen. Dat is raar! Aangifte kun je er niet voor doen maar neem wel contact op met marktplaats. Zij hebben een eigen protocol hiervoor.

Mocht je nog iemand nodig hebben pb je maar. Mijn account is al jaren actief daar :)

19. rums

rums Niet meer actief

Het kan ook zijn dat ze op vakantie is gegaan. Heb ik zelf ook een keer gehad.

En ik zou het laten afhangen van bedrag of ik wel of niet aangifte zou doen.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Vriend van mijn man is ooit opgelicht. Wij hebben toen een adres weten te achterhalen. Toen ik het opzocht op Google maps bleek het de woonboulevard in Breda te zijn waar ook de Ikea ligt. Dus ze zijn idd gehaaid!

Deel Deze Pagina