Grrrrrrr...!!! Ikea!!

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    [FONT=&quot]Deze mail heb ik ze gestuurd:

Beste ******,[/FONT]

[FONT=&quot]Ik kan de gevraagde gegevens helaas niet op de bon terug vinden dus ik heb deze voor u ingescant en bijgevoegd als bijlage.[/FONT]

[FONT=&quot]Ik was erg verbaasd over hoe makkelijk dit probleem weggewimpeld word terwijl ik mijn hele huis gevuld heb met IKEA en niet anders dan uitstekende service gewend ben van jullie. Dit lijkt misschien een klein probleem maar de kleding die in het oude type kast paste, past dus niet in het nieuwe type omdat ik echt (niet overdreven) de helft van de bergruimte kwijt ben door de nieuwe aanpassingen van deze kast.[/FONT]

[FONT=&quot]Verder ben ik ook bereid het showmodel van IKEA Utrecht over te nemen als deze kast nergens meer te krijgen is, mits deze onbeschadigd is, bezorgd wordt en de oude kast meegenomen wordt. Ik heb mezelf hoogzwanger en wel echt overschat en was zo blij dat hij eindelijk in elkaar stond dat ik het niet trek om de kast weer uit elkaar te halen, de trap af te sjouwen, naar Ikea toe te rijden, daar naar binnen te sjouwen, nieuwe kast mee naar buiten te sjouwen, bij thuiskomst de trap weer op te tillen en vervolgens in elkaar te zetten. Ik neem aan dat jullie dit ook begrijpen en meedenken aan een passende oplossing. we verwachten over 5 weken onze baby en dan willen we graag de kamers van ons nieuwe huis klaar hebben.[/FONT]

[FONT=&quot]Alvast bedankt voor de moeite en ik wacht een passende oplossing even af.[/FONT]

[FONT=&quot]Mvg,[/FONT]

2. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,665
    1,426
    113
    Nette mail, ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    De oplossing kon max 14 dagen op zich wachten zei mevrouw... :( Maar ik zal hier een nieuw onderwerp starten als het probleem opgelost is!

...of niet...;) alleen dan word het een iets minder vriendelijk topic:p:p

4. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Dit is idd frustrerend als je iets anders krijgt als je verwacht...en vind dat zij dit hadden moeten vermelden op hun website of in de winkel aan moeten passen.

Misschien een rare vraag maar waarom heeft je man de kast niet in elkaar gezet? Ik snap dat je als hoogzwangere daar geen trek in hebt of opnieuw naar de ikea zou willen gaan, maar je man kan toch gaan? Ik ga er vanuit dat hij gezond is...mocht dat niet zo zijn dan neem ik bovenstaande weer terug...

Ik hoop dat je uiteindelijk krijgt wat je wilt, suc-6!

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Mijn man is kerngezond en heeft de kast voor mij naar boven getild (dikte het in de mail gewoon even aan) Alleen als ik mijn man met de kast aan de haal laat gaan komt er waarschijnlijk een houten vliegtuig uit of een boot ofzo... geen kast. Ik heb een man die heel goed kan koken, een uitstekende minnaar een vader is. Ontzettend goed is in het werk wat hij doet maar helaas 2 linkerhanden heeft.

Ik ben juist heel handig in huis en daarom doe ik al het kluswerk.

We hebben ooit 2 nachtkastjes gekocht en besloten ieder ons eigen nachtkastje in elkaar te zetten, wat er bij hem uit kwam, LEEK niet eens op het plaatje :D

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Met het grote risico dat de showkast weg is...

7. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Ow haha dan snap ik hem...ik zou ook de mooie kleertjes van mijn dochter niet in een boot willen ophangen maar in een kast;)

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    En ze kunnen ook nergens uitzoeken of er in een andere vestiging nog een oud model op voorraad ligt? Lijkt me namelijk dat een 'nieuw' model ook een 'nieuw' artikelnummer krijgt? Of zeg ik nu iets heel doms?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh balen! Die hebben wij ook en ik wilde er eentje bij.

Als je nou echt geirriteerd wilt raken...stel de vraag dan eens aan Anna op de site...

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    :D:Dbeen there, done that;)

Enne die kast krijg je dus niet meer. En wat je wel krijgt vind ik zeker geen 80 euro waard.

Normaal kon ik 2 stapeltjes kleding kwijt in de diepte, nu nog maar 1. En naast elkaar opstapelen heeft hier geen zin want kom ruimte te kort. Was juist zo blij dat ik het voor elkaar kon stapelen. Ben een echte pietlut wat dat aangaat. Wil alles apart zodat ik zo uit de kast kan grissen wat ik nodig heb. Lange mouwen apart van de korte mouwen, de tuniekjes apart en de jurkjes apart. Leggings apart van de majo's en dan hebben we de broeken, 3/4 broeken, hotpants en rokjes... ;);););) dus ja had die kastruimte ECHT nodig hahaha

Bij mijn zoon is dat niet, die heeft gewoon lange mouwen en korte mouwen, lange broeken en korte broeken. punt:p Hoop daarom ook dat deze beeb ook een jongen word want dan kan ik er nog wel een kast bijhalen anders mag ik extra gaan dokken voor een grotere kast hahaha

11. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Deze terugbrengen en op marktplaats kijken voor een oud model?

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik vind de reactie van klantenservice een beetje onder de maat om heel eerlijk te zijn. De winkel heeft de fout gemaakt door niet meteen de showmodel te veranderen. Wat je in je email heb geschreven vind ik een goede oplossing, maar ik vind het wel behoorlijk sneu dat klantenservice niet zelf met zoiets komt... Lijkt me namelijk behoorlijk logisch dat ze het zo moeten oplossen.

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Dan moet ik alsnog de kast uit elkaar halen, terug brengen en de nieuwe kast ophalen en weer in elkaar zetten... En dat is juist de reden dat ik zo boos ben. Dit is niet mijn fout en ik hoor dit daarom ook niet op te lossen. Ben best bereid om te schipperen natuurlijk maar uiteindelijk moet de IKEA met een degelijke oplossing komen.

14. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kast met zoon omruilen?

15. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Ik begrijp je helemaal, maar probeer alleen maar mee te denken, hihi ;)

Nu heb je er inderdaad veel werk aan, maar zou jammer zijn als je over een tijdje spijt krijgt!

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Ja dat wilde ik doen maar dat ging niet zo makkelijk. Als ik dat wil zal ik dus echt beide kasten leeg moeten halen, uit elkaar moeten halen, om moeten ruilen en weer in elkaar moeten zetten. De kast is namelijk loodzwaar en veel te groot om door het deurgat te passen laat staan de draai op de overloop te maken...

Dit zal wel de uiteindelijke oplossing zijn als IKEA dwars blijft liggen. Hoop alleen dat het niet hoeft.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En je kan de showkast niet reserveren? Of dat ze hem apart houden voor je?
    Grote kans dat die kast binnen nu en een paar dsgen in de grote hal bij de kassa's gezet word om verkocht te worden. En dat gaat vaak snel....

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Waarom niet gewoon andere/nieuwe planken er in leggen?

Scheelt een hoop frustratie en gedoe!

19. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Het is natuurlijk heel rot de situatie en ik hoop echt dat ze een goede oplossing zullen aanbieden, maar om je zwangerschap erbij te betrekken tja dat is natuurlijk niet het probleem van de ikea,
    Want hun zullen in dit geval moeten zoeken naar een passende oplossing voor de kast maar dat jij zwanger bent daar kunnen hun niets aan doen en zijn hun dus zeker niet verplicht om het bij jou thuis te bezorgen (zou dat eigenlijk heel eerlijk te zot voor woorden vinden, dan kan iedereen wel gaan roepen dat ze zwanger zijn etc.

Wat ik me wel afvraag waarom begin je nu pas met die kamers?

20. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik hoop dat ze je blij kunnen maken met een passende oplossing. Al denk ik wel dat dat alsnog inhoudt dat die kast uit elkaar moet, ingeladen en daar omgeruild gaat worden. Ik zou dan maar om korting vragen en de kasten omruilen.

Share This Page