Grrrrrrr...!!! Ikea!!

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Het is ook zeker niet mijn probleem dat ze een showmodel neerzetten en een compleet andere kast verkopen waar je pas achterkomt na het in elkaar zetten.

Mijn zwangerschap heeft niets te maken met het feit dat ze dit op moeten lossen. Al was ik superfit en kon ik hem op mn rug tillen en naar huis toe rennen dan nog was het niet mijn fout en hadden hun een passende oplossing moeten zoeken.

Met mijn zwangerschap wil ik alleen aangeven dat ik best bereid ben om mee te denken maar dat ik nu niet in staat ben veel te doen. Als ik niet zwanger was geweest dan was ik veel gewilliger geweest om heen en weer te rijden o.i.d. snap je? Wil aangeven dat ik gewillig ben maar weinig kan ivm zwangerschap plus dat er een deadline aan zit te komen en als de ikea gewoon zou leveren wat ze in de showroom aanboden had ik hier sowieso geen problemen mee gehad en was ik ruim op tijd klaar geweest. dus vandaar mijn zwangerschap in het verhaal gooien.

We zijn niet nu pas begonnen hoor, we zijn al begonnen toen ik zwanger wilde worden maar omdat we pas verhuisd zijn, eerst nog alles uit moest pakken, het huis aan kant moest maken, overal vinyl moest leggen, de zolder moest opknappen voor we uberhaupt op zolder konden slapen zodat er op de 1e verdieping ruimte vrij was voor de kids en toen de slaapkamers van de kids nog in moest richten. Dit werd allemaal ook nog eens vertraagd omdat we tussendoor getrouwd zijn en het huis erg oud is waardoor we steeds tegen niet zulke leuke verassingen aanliepen die verholpen moesten worden. Dit alles nam nogal tijd in beslag maar we zijn ruim op tijd klaar hoor dus maak me daar gelukkig geen zorgen om. de baby zou nu geboren kunnen worden en alles hebben wat nodig is. Alleen baal ervan dat de kinderkamers niet klaar zijn. dan kan ik beginnen met het opleuken ervan e.d. Oh en ondertussen zijn we ook bezig met de aankoop van deze woning (nu huren we het nog tot 1 oktober) dus dat neemt ook een hoop geregel met zich mee. Mijn man werkt fulltime en ik ben daarom regelmatig lekker in het huis bezig tot het helemaal klaar is en hip is voor de komst van de baby. En waarschijnlijk blijf ik het daarna ook nog vernieuwen, aanpassen en opleuken. Das het leuke van een nieuw huis. Het duurt even maar dan heb je ook een heel leuk huis helemaal naar je smaak.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat scheelt helaas geen frustratie en gedoe omdat de kast er niet voor gemaakt is, dus ik moet gereedschap regelen, planken regelen en hopen dat het allemaal recht gebeurd. Ik kan dat natuurlijk nooit zo netjes als de fabriek van IKEA en heb er de onderdelen ook niet voor dus die zou ik aan moeten schaffen en het is van de zotte om extra geld uit te geven terwijl dit niet hoeft en dit is dan ook een oplossing die ik echt vertik om te doen :D

als IKEA niet met een passende oplossing komt ga ik de kasten gewoon omruilen. Het is dan helaas niet anders maar baal alsnog van een stekker en vind dit een hele slechte service die ik dus NIET gewend ben van IKEA...

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb hetzelfde gehad met een kast van bopita.
    Hiervan was de indeling ook vernieuwd, maar de oude versie stond nog in de prenatal.
    Ik heb toen een andere kast gekregen die ze ook hebben bezorgd en in elkaar gezet.
    Maar de verkeerde kast was ook bezorgd en in elkaar gezet.

Ik begrijp dat het lastkg voor je is om weer heen en weer naar de ikea te gaan. Het kost je tijd en ook weer benzine kosten, terwijl het een fout van de ikea is.
    Je kunt altijd vragen om een tegemoetkoming hiervoor.....maar of ze dat ook doen, dat weet ik niet.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb je geen vrienden, kennissen, buren, familie die kunnen helpen met het demonteren en sjouwen van de kast?

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind je eerlijk gezegd wat overdreven. Ik heb ooit eens een kast gekocht, en daar zat het verkeerde achterschot bij. Ik belde, en kon meteen komen om te ruilen.
    Dat jij zwanger bent, is in zo'n geval vervelend maar wel jouw 'probleem'. Heb je geen vrienden of buren die je kunnen helpen?
    En als je je man nu stap voor stap uitlegt?

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Tja, ik begrijp het een beetje. Zonde dat de kast veranderd is, maar het nog niet in het showmodel was doorgevoerd. Kan gebeuren.

Dat je de kast niet terug kan brengen omdat je zwanger bent is natuurlijk een beetje een nonargument. Daar heeft ikea helemaal niks mee te maken. Je man kan ondanks zijn linkerhanden toch best wat plankjes uit elkaar draaien en opstapelen?

Hoe lullig ook. Ikea is juist zo groot doordat ze voor een mooie prijs huisraad en meubels produceren. Logistiek kan er dan weleens wat mis gaan. Hier ook weleens een krasje op een kast o.i.d. gehad. Even teruggaan en klaar. Als zij dan iedereen dingen moeten gaan bezorgen dan verdienen ze er weinig meer aan hè.

Ik zou de ikea vestiging eens bellen of langsgaan of je het showmodel over kan nemen. Je kunt nu twee weken wachten op het antwoord, maar dan is deze zeker weg.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zwanger of niet zwanger, linkerhanden of rechterhanden. Maakt niet uit. Ikea is in gebreke omdat ze niet leveren wat ze beloven. Daarom vind ik de reactie van Klantenservice onder de maat.
    Wat bij Ikea in dit soort gevallen nog wel eens helpt is een stevige mail naar het hoofdkantoor in Zweden!

(Nog even afgezien van het feit dat ik er ook van baal dat een goed model kast vervangen is door een flutmodel, de nieuwe ziet er stukken minder degelijk uit!)

8. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    sorry maar vind dat je je beetje aansteld.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dus de dames die hier vinden dat TS overdrijft of zich aanstelt gaan fluitend terug naar ikea als ze een middag hebben besteed aan een kast ophalen, in elkaar zetten en er achter komen dat het niet is wat je is voorgehouden? En halen diezelfde kast dan nog eens uit elkaar, laden 'm weer netjes in de auto en brengen m zonder enig zuchtje terug?

Nou sorry, ik zou er ook de balen van krijgen. Dit is toch irritant?

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik begrijp dat het ontzettend vervelend is dat je hoogzwanger zelf zo'n kast in elkaar moet zetten en dat het dan de verkeerde blijkt te zijn. Maar om te eisen dat IKEA aan huis komt om de kast om te wisselen en ook nog eens in elkaar te zetten vind ik echt te ver gaan. Zij kunnen er niks aan doen dat jij in deze situatie besluit om een kast aan te schaffen en dat je man zo lomp is dat ie geen kast in elkaar kan zetten. Naar mijn idee hoeven ze alleen te zorgen dat het oude model voor je nog beschikbaar is.

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik vind niet dat je je aanstelt, als je zelf een fout had gemaakt, of er ontbreekt een plankje/schroefje dat je zelf kunt ophalen dan was het vast geen probleem.

Maar dit is een geheel andere kast! Dat zou ik dus ook niet zomaar nemen. Maar bel vandaag ff met het filiaal, dat wil nog wel eens makkelijker gaan.

12. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Op de link naar de kast van ikea staat in de productomschrijving ook 5 planken en 1 kledingroede. Er is dus iets verkeerd gegaan. Of de omschrijving klopt niet meer, of jouw pakket was niet volledig.

Het is sowieso handig om altijd te checken of alle onderdelen aanwezig zijn voor je gaat monteren.

Hoe dan ook, Ikea is in fout, en wellicht kunnen ze wat extra service verlenen vanwege het feit dat je hoogzwanger bent. Anders zal je iemand moeten vragen om je te helpen. Ik zou denken dat ze ook wel los een plank en bijbehorende pluggen kunnen leveren, maar het kan ook zijn dat ze de hele kast willen vervangen.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik denk dat het pakket wel volledig was, want je ziet op de foto's dat er in het nieuwe model ook geen gaatjes in de wanden zitten om bevestigingspunten voor extra planken in te prikken. De omschrijving klopt dus duidelijk niet meer. Maar als je én op de site én in de papieren catalogus én in de showroom het oude model met de goeie planken ziet staan en je pakt uit het magazijn het juiste nummertje en het blijkt een vernieuwde versie te zijn, vind ik wel degelijk dat Ikea in gebreke is!

Ik ben echt een Ikea-fan, maar dit moeten ze wel netjes oplossen. Losstaand van het feit dat TS zwanger is.

14. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ik zeg niet dat ts zich aanstelt. Ik vind dat je de service niet kan verwachten. Je verwacht de service van een ferrari bij een kia dealer.

Je zet de hele kast in elkaar. Mist geen gaten of planken e.d. Bij het open maken check je toch ook de handleiding e.d.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dacht ik ook aan. Iemand in je omgeving zou de kasten voor je om kunnen ruilen toch?

Vind trouwens de reactie van de klantenservice niet netjes. Misschien weer bellen, je krijgt vast wel een ander aan de kan, die kan misschien wel meer voor je doen hopelijk.

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat vind ik echt onzin.. Dit heeft totaal niks met service te maken. Ts heeft gewoon niet gekregen waar ze voor betaald heeft, IKEA heeft verzuimd de website en het showmodel aan te passen dus is het aan IKEA om dit netjes voor ts op te lossen.. Als jij bij de h&m denkt een broek te kopen en het is een Tshirt wil je toch ook dat ze dat oplossen? Of zeg je dan ook 'ach, het is geen Gucci, dus laat maar'..

17. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ts mag de kast toch ruilen? Gewoon service dus. Ze verwacht alleen dat ikea de nieuwe even komt brengen en in elkaar zet. Dat is de extra service die je niet hoeft te verwachten.

En nee H&M komt ook niet even de broek thuis bij je ophalen bij wijze van.

18. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Haha true :D

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zie het al voor me: "hallo H&M, mijn broek is niet goed, kunnen jullie hem even komen ophalen en ruilen voor een andere...hij ligt boven in de kast, derde deur rechts".

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mee eens. Tuurlijk lukt het uiteindelijk ook wel weer, maar ik snap ontzettend goed dat ze er schoon genoeg van heeft.

Deel Deze Pagina