Grrrrrrr...!!! Ikea!!

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    #61 MamaR, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt: 25 jul 2013
    Waar staat dat ts de kast mag ruilen? De klantenservice heeft haar afgewimpeld en doorgestuurd naar het filiaal. Er is dus nog helemaal geen oplossing, en al helemaal geen service..

Overigens vind ik ook niet dat Ikea de kast maar uit elkaar moet halen en de nieuwe in elkaar moet zetten. Ik doelde met dat stukje over H&M ook meer op het feit dat het niet uitmaakt waar je iets koopt maar dat wanneer het bedrijf fouten maakt jij ook zou willen dat zij het oplossen. Of het nou bij de H&M of bij Gucci is.. Ferrari/Kia Service.. Hoop dat het nu wat duidelijker is ;)

2. Verox

Verox Niet meer actief

Jeetje wat vervelend...
    Echt super-vervelend dat de kast die je zo last-minute wilde hebben niet meer leverbaar is, en dat de kast die je nu in huis hebt staan de verkeerde is.
    Maar eigenlijk zou ik niet weten hoe de Ikea dit passend op moet lossen en vind ik je wel erg veeleisend.
    Natuurlijk is het de fout van Ikea, maar hey, fouten maken is menselijk, en we gaan toch niet bij elk foutje een schadevergoeding eisen?
    Het gebeurd me regelmatig dat ik online iets bestel, het verkeerde geleverd krijg en vervolgens extra verzendkosten moet betalen om het product te retourneren. Jammer, maar een risico als je online iets besteld.
    Als je bij Ikea iets haalt en het blijkt om wat voor reden dan ook niet goed te zijn, dan weet je dat je het product weer uit elkaar moet halen en zelf terug moet brengen of ruilen...
    Toch maar even vrienden/familie inschakelen om te helpen (vind ik overigens ook altijd erg moeilijk om te regelen) of je erbij neerleggen dat deze kast anders is.

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoe is het nou afgelopen?

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    zo heb even alle reacties gelezen haha, hele verschillende antwoorden weer!

Ik verwacht deze service niet, dan hebben jullie mij verkeerd begrepen. Het enige wat ik dus wel verwacht is een passende oplossing voor dit probleem. Ik heb alleen uitgelegd van de situatie en hoop dat ze in dit geval iets meer service verlenen omdat het een fout van hen is waar ik in geen geval iets aan had kunnen doen voor ik hem in elkaar zette. In de nieuwe handleiding staat dus ook niet wat voor onderdelen erin zitten qua planken, alleen maar de aantallen van de schroefjes e.d. Ik had dit dus echt nooit kunnen weten tot ik de complete kast in elkaar had gezet. Daarom vind ik de extra service die ik vraag ook niet vreemd.

Als de uiteindelijke oplossing niet verder gaat dan dat ik toch dat ding om mag ruilen is het niet anders, mijn hoge pet van Ikea is dan wel een stuk minder hoog.

Ik heb ook wel eens schroefjes gehad die miste of een beschadigde plank, dan ga je terug en krijg je alleen die plank mee of het word nagezonden naar je huis, dan wacht ik met in elkaar zetten tot het aangekomen is, daar hoor je me ook niet over klagen. Balen maar het is niet anders. Dit is gewoon een hele andere situatie en ik verwacht weer een passende oplossing en hoop dat ze de service aanpassen ivm de situatie.

Wat ik niet aangaf in het begin was:
    Ze gaven telefonisch aan dat het enige filiaal die het oude model nog had, Groningen was. Dus sowieso moesten ze die naar Utrecht rijden, als je dan toch rijd, kleine moeite om ff naar een dorpie er practisch naast te gaan toch? zo dacht ik gewoon. Voor mij maakt het een wereld van verschil, voor hen is het een kleine moeite.

En jahoor heb genoeg buren, kennissen of vrienden die me willen helpen maar ik ga ook hen niet op laten draaien voor een fout die IKEA gemaakt heeft. Daar vraag ik pas hulp aan als de situatie is opgelost en ik hun hulp nodig blijk te hebben.

Ik heb een mailtje terug gehad vandaag dat het 8 werkdagen duurt voor ik reactie krijg dus ik wacht braaf af...

Deel Deze Pagina