Buikwandcorrectie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wie heeft dit laten doen en hoe is dit bevallen?
    Ben namelijk zeer benieuwd!
    Ik zit al een tijdje met dat ik dit wil laten doen, ben nu al meerdere keren naar de huisarts geweest over m'n buik dat ik me er erg onzeker door voel en soms zelfs depressief.
    Nu word ik hoogstwaarschijnlijk doorverwezen naar een therapeut en kan ik de operatie vergoed krijgen.

Ik heb echt ontzettend veel los vel, waardoor ik 10 kilo zwaarder lijk/ben. Daar baal ik natuurlijk ontzettend veel van.
    Daarnaast kan ik door het slappe vel geen normale broek aan,tenminste dit zit niet lekker.
    Lang leve de leggings voor mij, maar op m'n gemakkie m'n pantalon weer aan kunnen zou ook zo fijn zijn!

Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen!

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

lovely83 ik heb er dan wel geen ervaring mee maar weet wel dat als je op google het invult dat er een heel forum over is :) Kan je een heleboel terug lezen en ook de voor en na fotos kijken. Er zit ook 1 misser tussen dus dan ben je voorbereid:)

Ik weet wel dat er heeeeeeeel wat bij komt kijken wil je het vergoed krijgen. DE verzekering zal er ten aller tijde proberen onderuit te komen. (Gelezen op dat forum via diverse verhalen)

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hey meis... ik heb het (nog) niet laten doen... maar ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt... Hier ook een groot streepjes patroon een een lap vel over... Mijn droom is ook om ooit een buikwand correctie te laten uitvoeren, ik heb alleen begrepen dat het tegenwoordig wel heel moeilijk is om het te laten vergoeden.... Ik wacht alleen nog even omdat we zeker nog een 2e (en misschien wel 3e) kindje willen dus dan is het een beetje zonde!...

Ik ga dit topic even volgen :D

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier hetzelfde als Nikster.
    Ik lijk wel een zebra, vind het heel erg.... Heb rondom striae, maar dan ook echt helemaal rondom. Nog ongeveer 5 cm op mijn rug niet. :)
    Maar ik hoop nog steeds dat mijn ventje nog eens bekeerd en nog een kleine erbij wil.
    Ik wacht nog even.

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ff een foto... ik ben inmiddels wat meer afgevallen op mijn buik dus het vel hangt echt..

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik wil ook graag! Ik heb echt een flap overgehouden na mn bevalling en ik wil nog 25 kilo afvallen. Maar ondanks dat het er dan helemaal niet uitziet laat ik het dan nog niet doen. Ik wil namelijk nog een 2e.

Lovely wil jij nog kinderen? Want ze doen het namelijk niet als je nog kinderen wilt. Omdat je dan weer terug bij af bent.

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ik wil het ook als ik helemaal klaarben met kinderen krijgen,ik hoop dat we er hierna nog 1 mogen krijgen en dan denk ik er wel aan..
    Ik heb een hele erge hankbuik! ook vol met strai,maar dat vind ik nog het minst erg!
    Bij mij heeft het de oorzaak dat ik héél snel dik ben geworden vanwege antidepressiva,en zwanger zijn helpt er natuurlijk ook niet aan mee!:p

ik weeg nu nog veelste veel,ga binnenkort weer op dieet,dan moet er"schrik niet"50 kilo af!:(
    En ik wil ook weer stoppen met roken..Pfff als ik er allemaal aan denk!:(

Maar iig Nikster,is het bij mij nog wel een tikkie erger..
    Maar dat komt vanzelf wel goed..Dus ik lees ook ff mee!;)

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij bij hangt het vel dus echt, het gaat me ook absoluut niet om de striae.

Ik hoop dat het vergoed kan worden, zo niet dan maar sparen.
    Een man die uit hetzelfde land komt als mijn man is plastisch chirurg en werkt in hetzelfde ziekenhuis als dat manlief co-schappen loopt.
    Manlief wou eventueel anders ook eerst met hem gaan praten voordat we helemaal met een therapeut beginnen enz.

Maarja dan voel ik me ook zo ontzettend bezwaard, ik wil geen vriendjespolitiek oid. Maarja manlief die wil kijken of we het dan verspreid over 2 of 3 keer kunnen betalen.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @kinderen: Ik weet niet of we nog een wens hebben voor kinderen. Hoe ik er nu over denk niet. Maar moet zeggen ben 26 dus het kan altijd zo zijn dat ik 35 ben en het begint te kriebelen.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Oeps, je had al antwoord gegeven....

11. Tese

Tese Niet meer actief

Je hebt best kans dat ze het dan niet doen. Heb ik al heeel vaak gehoord. Je bent dan nog te jong en dan is het risico dat je nog eens een kind wil te groot.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ga het in ieder geval proberen. Zou het belachelijk vinden dat ze het dan niet willen doen. Dat zou betekenen dat ze deze operatie alleen maar kunnen uitvoeren bij vrouwen die echt geen kinderen meer kunnen krijgen ;).

13. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb er geen foto van, maar ik heb ook zo'n buik.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Nee niet KUNNEN maar WILLEN. Want dan hebben ze het voor niks gedaan.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja hoe ik er nu over denk willen wij geen kinderen meer, maarja kan niet in de toekomst kijken ;) en hoe ik over een aantal jaren denk. Maar dat zou ik nooit tijdens een gesprek zeggen :).

16. Tese

Tese Niet meer actief

Lijkt me idd verstandig dat je dat niet zegt dan. En hou er rekening mee dat als je wel een kindje wil dat het hetzelfde is na je bevalling als dat het nu is.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja daar hou ik zeker rekening mee dan!

Het is wel iets wat ik nu ook wil beslissen. Ik ben namelijk dit jaar nog 10 weken vrij en dat zou een mooie tijd zijn om het te laten doen. Vlak voordat ik met een nieuw hoofdstuk in m'n leven begin.

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo!

Ik heb op mijn 20e een (mini) buikwandcorrectie gehad. Doordag ik 35 kilo was afgevallen had ik aardig wat hangend vel in mijn liezen, hierdoor kreeg ik ook af en toe broeiplekjes door het huid-op-huid contact. Ik moest toen langs een arts van de verzekering om te beoordelen of ik in aanmerking voor een vergoeding zou komen. Maar mijn plastisch chirurg had toen al een aanbevelingsbrief geschreven, dat heeft denk ik zeker geholpen.
    Daarna bij die verzekeringsarts mijn verhaal ietsjes aangedikt, maar hij was heel makkelijk en ik kreeg gelijk een GO.

Dit is inmiddels wel 8 jaar geleden, en toen stond het zelfs nog in de verzekeringspolis dat deze operaties nog vergoed werden, nu is dat er geloof ik bijna overal uit.

Ik ben er echt super blij mee. En zelfs na mijn eerste zwangerschap, is alles daarna weer mooi teruggetrokken, hoop dat dit na deze ook zo zal zijn.

Succes!

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben me intussen ook een beetje aan t verdiepen in bwc's. Ik ben afgelopen jaar 50kg afgevallen en je kan je voorstellen dat dat zn sporen achterlaat. Ik heb vorig jaar een plastisch chirurg gesproken op een info dag en die heeft veel verteld en laten zien. Ook aan hem de vraag gesteld over bwc in combinatie met kinderwens en hij zei dat het absoluut geen probleem is, dat ze regelmatig bwc's doen bij vrouwen die daarna nog gewoon kinderen krijgen en dat het niet altijd zo is dat je dan terug bij af bent. Hangt een beetje van de techniek af die ze gebruiken.

Hij vertelde ook dat de vergoedingen tegenwoordig bijna onmogelijk zijn. Je bang moet ongeveer halverwege je schaambot en je knie hangen, dan is je overhang te veel. Ik heb veel buikvel, maar zoveel niet. Nouja, ik ben nog niet zo ver, ik moet nog een jaar wachten voor ik m'n aanvraag kan doen en dan is t een kwestie van afwachten of t vergoed wordt. Voor die tijd zal er waarschijnlijk eerst nog een armlift komen en evt een borstcorrectie. Leuk dat afvallen, maar jee, ik ben er niet mooier op geworden hoor haha.

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik zou ook wel willen...

hoeduur is een bwc? bij een goede arts?

Deel Deze Pagina