Ik heb me suf gezocht om het item te vinden over het aantal weken = maanden. Ik weet 100% zeker dat ik het al eens heb gelezen, maar ik kan het niet meer vinden. Wie heeft voor mij dat tabelletje?????
wat ik altijd heb gedacht is het ongeveer zo: 4 weken = 1 maand 9 weken = 2 maanden 13 weken = 3 maanden 18 weken = 4 maanden 22 weken = 5 maanden 27 weken = 6 maanden 31 weken = 7 maanden 36 weken = 8 maanden en 40 weken = 9 maanden. met andere worden met elke 4 en een halve week is er weer een maand voorbij.
Aantal maanden zwanger schema: 4,5 week 1 maand 9 weken 2 maand 13,5 weken 3 maanden 18 weken 4 maanden 22,5 weken 5 maanden 27 weken 6 maanden 31,5 weken 7 maanden 36 weken 8 maanden 40,5 weken 9 maanden
probleem is dat een maand niet 4 weken heeft maar ongeveer 4,5 12 maanden is 52 weken 6 maanden is dus dan 26 weken en 3 maanden 13 weken... zo kan je beetje vergelijken enzo en rekenen
Ik rekende mijn zwangerschap eerst ook steeds in maanden(snapte nooit waarom mensen het over weken hadden) Tot dat ik op een gegeven moment wel schrok van hoe snel die maanden wel niet gingen! toen ik ging berekenen in maanden bleek het nog mee te vallen, want als je echt per 4 week in maanden rekent dan ben je 10 maand zwanger en dit klopt dan dus niet. ik ben nu gewoon 27 week zwanger