Ja en dan maakte je friemelzakjes, boterhamzakje met dubro erin, en dan maar friemelen, heerlijk zacht.. En keken we snorkels en de smurfen. Maakten we hutten en speelden we verstopertje. Leuke tijd.
Ja ik mis me kindertijd ook wel... En idd de smurfen was ik ook helemaal gek van... Smurfensnot maakte ik ook altijd en dan op straat gooide ik het tegen dingen aan... Of ik ging met me schepje in de zandbak spelen, pakte ik met me schepje een hondendrol (op de rand van de zandbak) deed er zand overheen en daar was me zandgebakje met onaangename verassing Je begrijpt wat er dan met andere kinderen gebeurde Ik was eigenlijk best wel ondeugend...
klein schoffie dat je bent! haha wat denk je dan van de frekkels, de gummieberen, de poppels en de wuzzels.. kennen jullie dat nog?
Och ja smurfensnot, wat was dat leuk zeg En keken jullie ook altijd naar de familie Knots? En kloddertje rose hieeeerrrr....... En Wordt Vervolgd: ik ben 6 jaar en doe woody woodpecker na.... En ik was ook helemaal fan van The A-Team Grappig zeg om al die dingen terug te lezen op die site
Wij maakte vroeger altijd "blubberdeblabsie"...zand met water en smeren tot je zwart zag, lekker hoor! En smurfensnot idd, van wasverzachter, wij waren met 4 kids thuis dus dat koste mn moeder gewoon een hele fles! Maar je rook de godganse dag lekker fris!!
haha wat leuk om te lezen allemaal!!!kan me de zakjes smurfensnot nog goed herinneren en natuurlijk de smurfen en telekids en de frekkels!!!!!krijg spontaan weer liedjes van vroeger in me hoofd.was echt een super tijd en zou nog best weer eens voor een paar dagen terug willen daarnaartoe!!! liefs
Smurfensnot maakte ik altijd van een blokje zeep, raspen met een mes en dan in een zakje met kleine scheutjes water, om precies de juiste samenstelling te krijgen zodat je het zachtste zakje had van de klas hahaha
ja die ken ik nog de ijzeren klaparmbanden.. en dan die halve balletjes, die je indeukte en dan op de grond zette en die dan na een tijdje terug bogen waardoor ze heel hoog in de lucht sprongen? en een trapveer? zo'n ding wat je bovenaan de trap zette, die dan naar beneden liep? hahah mijn zakjes smurfensnot gingen altijd kapot, ik had altijd pech haha, buskruitje spelen en bordje tik..
jaaaahhh zo'n trapveer had ik ook!!! Wilde altijd die ene hebben met al die kleurtjes.. dat was cool als ie de trap afkwam! bij smurfensnot... daar moest je toch ook altijd tandpasta bij doen?
ja die armbandjes werden bij ons toen op school verboden omdat er toen eens een ongeluk bij iemand gebeurd was die zich er mee verwonden. en kennen jullie die rubberen/foam puzzels nog waar je een kubus mee kon maken en elke kleur had een moeiliijkheidsgraat. en die fietsen op 1 luchtband en 2 skatebord wieltjes van skatebikes heten geloof ik.
@slingding skatebikes!! jah dat klopt... Met zo'n ding aan de voorkant, bij het zadel, waar je aan kon sturen!! Ik mocht er zelf geeneen, maar een vriendin van mij had zo'n ding. Die armbandjes kun je trouwens op sommmige plekken zelfs nu nog kopen! Ik ben zelf helemaal in-to-the oude tekenfilmpjes!! Zoals, de snorkels, teddy rukspin, inspector gadget en natuurlijk calimero... ik vind het niet eerlijk, want hun zijn groot en ik ben klein.... hihi
en plakhandjes...kon je meestal bij de sigarenboer halen..dan kon je em zo tegen een raam aangooien en bleef het geval hangen en stinkbommetjes..kon je er ook halen. Wie kent dat nog? en zelf "parfum" maken met die rozenbottelblaadjes en water...hihi...dat vond ik altijd zo interessant.. en rubiks...met van die ringen erop! Dat vond ik echt zooo gaaf! lekker puzzelen totdat ie helemaal kapot ging..
@evon haha die rubiks.. die heeft een vriendin van mij gewoon nog!! Laatst nog mee gespeelt.. haha Ze heeft ook nog zo'n kubus staan, die je moet draaien totdat je alle vlakken dezelfde kleur had. jah en die handjes ken ik ook nog wel.. een beetje slijmerig spul was dat!
Ik ga straks even op marktplaats zoeken of er 1 te koop is...rubiks spelen tijdens de zwangerschap...hehe..zin in!