Peuter slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door exciting, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi hoi..

In augustus verwachten wij ons tweede kindje.. de meubels die ons zoontje nu heeft op zijn slaapkamer gaan dan naar de babykamer.. we hebben voor ons zoontje (bijna 2.5 jaar) een peuterbed.. nu moeten we nog een kledingkast.. maar nu vraag ik mij af, wat zet je er nog meer in? Hij heeft een grote slaapkamer, dus om daar alleen een bed en kast in, vindt ik zo saai. Maar ik heb gewoon geen idee wat er nog meer in kan.. een bureau dat heeft ie nog lang niet nodig...hebben jullie leuke ideeën?

X

2. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Wij hebben er nog een commode in, omdat ik het heel handig vind om hem daarop te verschonen en aan te kleden. De stoel die ik voor het voeden gebruikte en verder een Nijntje rekje voor kleine speeltjes en een kastje met mandjes waar speelgoed in staat. Verder niets. Alle ruimte om te rennen en te dollen in zijn kamertje.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Kast met speelgoed
    Speelkleed met wat speelgoed
    Zitzak

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Boekenkast

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Tafeltje met stoeltjes. Speelgoed. Wij hebben juist gekozen voor een normaal 1 persoonsbed en dit staat dan midden op de kamer zodat je aan 2 kanten erlangs kunt, dat vult ook extra. 😊

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hier staat nog een kallax kast met manden met wat speelgoed erin en een speelkleedje op de grond

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja speelgoed idd..
    Vindt dat alleen zo gek, want ik heb nooit op mijn kamer gespeeld.. ik was altijd gewoon in de huiskamer.. en ik laat ons zoontje niet alleen boven spelen.. een zitzak vindt ik ook wel leuk.. gewoon voor de sier!
    Boekenkast is ook leuk.. dom he dat ik er zelf niet op kom! Wij gebruiken de commode nooit meer, dus die gaat ook naar de baby kamer!

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een tipi 😊

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben wel gekozen voor een slaapkamer waar hij direct tot z'n 18e me kan doen. Vond het niet leuk om later een bureau te zoeken die dan vervolgens net niet bij de rest past, dus die hebben we er ook gelijk bij gekocht. In de laatjes liggen nu nog wat luiers en andere verzorgingsspullen op z'n bureau staan de leesboekjes.
    Hier speelde hij ook nooit op z'n kamer, maar sinds kort mee begonnen. Handig als ik ga schoonmaken boven bijv. en sinds een week zegt hij ook zelf dat hij even boven boekjes gaat lezen. :D
    Hij kan prima zelf te trap op, ik laat de deur naar de trap open en als hij weer naar beneden komt roept hij en wacht ik hem bij de trap op.
    Ik wil hem er juist een beetje aan laten wennen, zodat er in de toekomst ook wat speelgoed gewoon naar boven kan i.p.v. alles beneden.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    We hebben ook zeker geen baby kamer.. dat hebben we bewust niet gedaan! Hij heeft stoer behang en zo..en dat krijgt ons tweede zoontje ook direct.. baby zijn ze zo kort! Maar om er nu een bureau in te zetten. Dat wil ik nog niet. Duurt nog zo lang.. en denk ook niet dat hij op zn kamer gaat spelen. Het moet echt iets zijn voor de sier... maar ja, wat?

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier stonden er een eenpersoonbed (omdat dat meer ruimte in nam dan een peuterbed ;)), een kledingkast en een speelgoedkast in en er hing een plank met boeken. Ik vond het juist heel handig dat er boven wat speelgoed was voor als ik met de baby bezig was ed.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Voor de sier...
    - Een zitzak inderdaad, of een fauteuil (neemt meer ruimte in ;)).
    - Een boekenkast, waar ook best iets van speelgoed in kan natuurlijk. ;)
    - Een plank aan de muur met daarop leuke dingen (op Pinterest kun je eindeloos veel ideeën vinden).
    - Een mooie poster of schilderij aan de muur (ook weer Pinterest voor ideeën ;)).
    - Zo'n mooie metalen loopauto, voor de sier en om mee te spelen.
    - Een kleed kan natuurlijk altijd (vind ik zelf niet zo ivm stof ed).

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jaa, kan idd ook wel iets aan de muur! We hebben vloerbedekking boven.. daar vindt ik een kleed niet leuk op! Ik denk iets aan de muur, en een poef of mooie stoel

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij hebben

Peuterbed met krukje
    Kast voor boeken en speelgoed
    Kledingkast
    Zitzak
    Kapstokje

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vond de tipi wel een heel gaaf idee!
    Ik zie trouwens dat naarmate mijn kinderen groter worden, ze wel degelijk ook (uit zichzelf) op hun kamer gaan spelen. Mijn zoontje van bijna 3 zit zo nu en dan een keer boven, de oudste is bijna 5 en vindt het fijn om met vriendjes en vriendinnetjes op haar kamer te spelen. Niet continue, maar een deel van de speelafspraakjes speelt zich wel op haar kamer af. Ook omdat ze graag even alleen net haar vriendjes en vriendinnetjes wil zijn, zonder klein broertje erbij.
    Laatst had ze een kinderfeestje en dan heeft ze zoveel prikkels gehad, dat ze daarna eerst 3 kwartier alleen op haar kamer is gaan spelen.
    Ik bedoel niet dat je er een indoor speeltuin van moet maken ofzo, maar je kan in je achterhoofd houden om wat ruimte vrij te houden voor wat opbergmeubels.

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben trouwens een toilettafeltje hangen, maar daar zit een jongen vast niet op te wachten :D

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    😂😂 uhm nee.. welke keuzes hij later maakt weet ik niet maar we houden het eerst bij auto's etc! Haha..

Ja idd, ik ben het niet gewend om op de slaapkamer te spelen.. we zien wel of hij dat wel wil doen.. wil iig niet een hele keppel jongens boven 😉
    Gewoon een leuke lounge hoek ofzo.. niet teveel, maar dat er wel iets staat! Dan blijft er nog genoeg ruimte over.. thnx!

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Als onze zoons een kamer hadden gehad die wat groter oogde had ik een soort van bedstee/fort gemaakt.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het rustig houden, een slaapkamer is om in te slapen.
    Een mooie hanglamp, een fijn kleed, een plant, een kledingkast, eventueel een klein zithoekje.

20. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij zetten een grote voorleesstoel in de kamer met plankjes aan de muur waar alle boekjes in kunnen en een leuke sta lamp.

Deel Deze Pagina