Humm weleens geprobeerd je gezicht te stomen met water en honing? Honing werkt namelijk ontstekingsremmend. Eerst gezicht reinigen, daarna een een halve tot hele liter laten koken, daarna in een grote kom schenken en een volle eetlepel (meer of minder wat jezelf lekker vindt) honing in het water doen. Dan met je hoofd erboven hangen en een handdoek om je hoofd heen, zodat de stoom niet meteen wegvliegt. Je moet alleen zelf bepalen hoe hoog je van het water wil afzitten en wellicht dat je eerst wilt wacht tot het water een beetje is afgekoeld. Let op omdat honing ontstekingremmend werkt kan het in het begin prikken. Nadat je circa 10 minuten boven de kom hebt gehangen met je gezicht, je gezicht deppen, eventueel met lotion afnemen en dan met een lekkere creme insmeren. Je mag dit trucje tot 3 keer per week gebruiken. Bij de eerste keer zal je al merken dat je huid een stuk zachter aanvoelt en de ontstekingen verminderd zijn.
nou ik krijg nu een jongentje en had begin zwangerschap pukkels en nu heb ik het weer terwijl bij mij dochter helemaal geen last van kreeg ze zeggen dat meisje je mooie uitstraling meepikt , ik heb heel anders ervaren , bij mij dochter straalde ik echt uit iedereen zag dat ook ,zag er leuk goed ,mooie haar ,gave huid en nu met een zoontje ,zie er niet uit , nou ja als alle de schoonheid naar hem toe gaan vind ik ook prima , maar straks wil ik weer nomaal uizien
Ik zat ook verschrikkelijk onder de puisten (nog steeds trouwens... wanneer verdwijnen die rot hormomen nou eens! ) en ik heb toch echt een zoontje gekregen Volgens mij is het dus echt een bakerpraatje... Mocht het geen bakerpraatje zijn, verklaard het het wel waarom mijn zoon zo verschrikkelijk knap is
Ik had ook nooit last van puistjes altijd 1 of 2 op mn kin als ik ongesteld moest worden...maar nu...mn hele huid zit vol met kleine rode pukkeltjes met name op mn voorhoofd. Dan zijn ze even minder en opeens komen zijn ze er weer. Vind het niet leuk natuurlijk maar je kunt er weinig aan doen dan gewoon goed reinigen van je huid elke dag. Het hoort er nou eenmaal bij denk ik dan maar...hopelijk gaat het wel over. Liefs Lale
Marbert heeft een anti-pukkellijn (groene verpakking), te koop bij de (betere) drogist. Niet gratis, maar helpt wel goed bij mij (reinigingsschuim en dagcreme voor dagelijks gebruik, lotion en aanstipstift voor het zwaardere werk).
Bedankt voor jullie tips! Hier was t de laatste week wat minder, ik dacht dat dat was omdat de 12 weken voorby waren, maar helaas pindakaas, ze zyn weer terug En niet dat ik nou gigantisch onderzit, maar wel een tukkie meer dan voor die tyd, en idd ook voorhoofd, kin en borst/ nek Die tip van de honing vind ik wel een goeie!