m'n dochter is verkouden,ik probeer haar steeds te laten snuiten,maar op èèn of andere manier weet ze niet hoe het moet,ze snuift ipv snuiten Hoe leer ik haar dat nou? ze is 3 1/2 jaar
Uhm.........geen idee!! Mijn dochter snoot haar neus met 9 maanden al en heb geen idee hoe ik dat geleerd heb. Misschien laten blazen, maar dan niet met je mond, maar met je neus!! Misschien dat ze dat begrijpt?
Hoi, Ik heb tegen mijn zoontje gezegd dat hij door zijn neus moet blazen. Meestal werkt dat wel. Niet dat het zo goed gaat als bij ons, maar het komt et toch een beetje uit. Het scheelt ieder geval iets. Beterschap voor je dochtertje!
Onze dochter van nog geen 2, doet het beter (en effectiever!) dan haar oudere broer... Soms doet hij het goed, met dat door z'n neus blazen, maar soms haalt hij alleen z'n neus op (nee mama, ik doe het snot naar binnen... getver!) en soms blaast hij door z'n mond. We zeggen dus: lippen op elkaar en dan door je neus blazen, naar buiten toe. En soms gaat het dan goed. Hij heeft er alleen een beetje een hekel aan, dus na een keer vindt hij het wel weer mooi geweest.
Heb je al zo'n neuszuigertje van de drogist? Ik begrijp dat je het graag wil leren maar ik vind het evengoed reuze handig en effectief.
Ik wou dat ik het Finn nooit had aangeleerd... Nou ja..dat klinkt eigenlijk ook weer heel heftig, maar ik zal het uitleggen. Finn heeft vaak last van zijn oren en is vaak verkouden. Hij heeft buisjes. Hij moet dus zo min mogelijk zijn neus snuiten. Eigenlijk dus niet. Maar ophalen is beter. Het klinkt misschien vies...maar het is wel logisch. Als ze snuiten, duwen ze ook allemaal vuil naar de oren...halen ze op..zuigen ze juist vuilen e.d. weg van de oren. Maar goed...hoe heb ik het Finn geleerd: Voordoen! Hahaha! Gewoon keihard door je neus uitademen (als je niet verkouden bent) en toen hem het nalaten doen. Ik geloof dat hij net een jaar was toen het hem lukte.
Hier deed ze het ook al zelf voor ze een jaar was, ook rond 9 maanden. De oudste heb ik het wel geleerd en die kon het zelf toen ze een jaar of 1.5 was
Hier kan de oudste het wel.. maar hij wil het nooit "dat is zonde mama, ik vind snot lekker!".... Uhhhh.... Maar hier ook gewoon voorgedaan, toen deed hij het eigenlijk meteen na.