Hoi, Ik ben 3 augustus bevallen dmv een keizersnede. Nu dus een week en 2 dagen geleden. Ik ben nog in het ziekenhuis want het gaat niet goed met ons zoontje. Hij zal voorlopig ook nog wel even hier moeten blijven. Daar gaat het verder ook niet om, maar ik heb een rolstoel hier van de thuiszorg en heb dus de eerste dagen met een rolstoel alles gedaan. Wij zitten namelijk in het ronald mc donald huis en onze zoon ligt op de IC. Dit is aan de andere kant van het ziekenhuis van waar wij liggen. De afstand zal ong 600 meter zijn. Ik heb tot nu toe dus alles met de rolstoel gedaan, maar vraag me af of ik dat nu wel kan lopen. Ik loop wel al hoor, maar dan hier in huis wat. Nog niet tot daar. Hoe zijn jullie ervaringen met lopen na de keizersnede? Moet zeggen dat mijn lichamelijk herstel nu natuurlijk wat wordt geremd vanwege alle zorgen om onze zoon, maar naar omstandigheden vind ik dat het toch wel goed gaat met mijn lichaam.
Ik ben de tweede dag na de keizersnee weer begonnen met lopen. Na een week zijn we een korte wandeling in het park gaan doen en na twee weken liep ik alweer rond alsof er niets gebeurd was. Het liefste wou ik op de ontslagdatum het ziekenhuis uitwandelen, maar werd door vriendlief en verpleegster zowat in de rolstoel geduwd. Maar voor iedereen is het verschillend. Je lichaam zou je aan moeten geven wat je wel of niet kan. Ik heb weinig last gehad van die keizersnee. Je zou kunnen proberen om die 600 meter te lopen. En dan samen met iemand die de rolstoel duwt. Mocht het niet goed gaan, kun je alsnog in de rolstoel gaan zitten. Maar ik zou het niet forceren. Sterkte met je zoontje! Wat heftig dat jullie dit meemaken.
Wat naar voor je zeg! Hopelijk knapt Quinn snel op! Er is een topic herstellen na een keizersnede, maar misschien te lang om helemaal door te werken? Het verschilt wel heel erg per persoon. Ik zou het denk ik inderdaad zo doen als Romy zegt, wel proberen zelf te lopen maar de rolstoel wel meenemen, zodat je kunt gaan zitten als je het niet haalt. Onze kleine wat net 10 dagen oud toen hij weer opgenomen werd met een hersenvliesontsteking. Omdat mijn man niet thuis was, heeft mijn buurvrouw mijn kindje en mij afgezet bij het ziekenhuis en ben ik zelf naar de afdeling gelopen met de maxicosi op een rolstoel. Denk zo'n 300 meter. Dat ging op zich prima.
Ook ik ben op 3 augustus bevallen middels een (spoed-)keizersnee. De eerste dagen kon ik echt niet lopen hoor. Heb 3 dagen met een catheter in bed gelegen en daarna ging ik heel voorzichtig naar het toilet en de douche. Eenmaal thuis probeerde ik wel te lopen, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds erg veel last heb. Ik loop wel, maar met moeite om het zo maar te zeggen. Ook ik hoop dat ik snel weer uit de voeten kan, want dit wordt ik nu wel erg zat. Sterkte met je zoontje. Ik hoop dat hij snel opknapt en naar huis mag!
Ik heb 2 keer een ks gehad. De eerste keer heb ik heel lang gewacht met lopen, de tweede keer ben ik op de 2e dag al gaan lopen, het herstel ging toen veel sneller, maar weet natuurlijk niet of dat er mee te maken had. Ik zou gewoon gaan lopen en je vriend/man de rolstoel mee laten nemen, dan kun je als je het niet meer volhoudt erin gaan. Beterschap!
Denk idd dat het per persoon verschilt. Ik liep na 8 dagen met gemak 600m, maar ik moest de dag na de ks ook al opstaan in het ziekenhuis (deed helse pijn!) en meteen een meter of 20 lopen, dit heeft er wel voor gezorgd dat het volgens mij allemaal snle herstelde
Ik moest de 2de dag uit bed van de verpleegsters. Zij zeiden dat dit je herstel zou bespoeden. Moet zeggen dat ik vrij weinig last heb gehad van de keizersnede. Alleen op me zij liggen ging niet goed.
Sterkte met alle zorgen voor je zoontje! Na mijn KS liep ik al vrij gauw weer: op de 2e dag beetje rondscharrelen in het ziekenhuis. Op dag 8 zijn we vanaf huis naar de heupjespoli gegaan en heb ik hele stukken gelopen: van de parkeergarage naar de poli en weer terug. Wel rustig aan hoor en mijn man droeg de maxi cosi. Maar het ging heel goed - was denk ik in totaal een meter of 800 ofzo en weer terug. Toen was ik eenmaal thuis wel moe hoor en deed de kraamverzorgster me meteen in bed haha. Oja ik was wel veel bloed verloren tijdens de KS en kreeg daarvoor ijzertabletten - dat heb jij misschien ook? Dat maakt je ook slap. Doe lekker rustig aan.
Ik liep pas 6 dagen na de KS, en ging op dag 4 voor het eerst uit bed, maar had enorm veel bloed verloren en had HELLP gehad dus het lag ws niet alleen aan de KS. Ik weet wel dat ik de eerste 3 weken nadat ik uit het zkh was steeds met een rolstoel van de parkeerplaats naar de neo IC heen moest worden gebracht om mijn dochtertje te bezoeken want ik kon echt niet lopen. Maar opnieuw, dat kwam ws door de HELLP.
Ja Juul75 dat denk ik ook hoor, jij was gewoon heel ziek! Maar de een hersteld van een 'normale' ks ook sneller dan de ander. Ik was snel op de been en energiek, maar had maar 200cc bloed verloren, dus dat zel ook meespelen.
De dag na de ks liep ik weer een beetje (wel moeilijk) 3de dag naar huis gegaan en daar liep ik redelijk gewoon. Nog in de kraamweek ben ik voor het eerst gaan wandelen met de kleine, maar ik had wel een geplande ks waar ik fit in gegaan ben. Ik kan me voorstellen dat als het niet (helemaal) goed gaat met je kindje dat dat van grote invloed is op hoe het met jezelf gaat. Ik heb als tip gekregen regelmatig te proberen te lopen en goed rechtop te lopen. Heel veel sterkte en beterschap voor je zoontje
Ben ook vanaf de tweede dag gewoon gaan rondscharrelen en lekker wezen douchen, beter voor het herstel zeiden ze in het ziekenhuis. Op de vierde dag gewoon het ziekenhuis uitgelopen en verder alles zelf gedaan en de draad weer opgepakt. Natuurlijk voel je het wel als je loopt, je loopt ook nog een beetje krom maar het gaat elke dag beter. Veel geluk met jullie zoontje en dat hij maar snel mee naar huis mag!
Hier in de rolstoel het ziekenhuis uitgegaan (dit was na een kleine 3 dagen) en toen thuis rustig aan begonnen met lopen, steeds iets verder. Grotere afstanden vielen aan het begin wel iets tegen, maar na een tijdje ook steeds makkelijker