stom! Opeens truttig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cygnet2, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zwanger zijn (nu voor de tweede keer) vind ik wel prima. Ik heb weinig last van kwaaltjes en ook de enorme emotionele buien blijven me over het algemeen bespaard. Natuurlijk zijn er momenten dat het minder leuk is. Dat zijn die momenten dat die kwaaltjes wel de kop op steken (maagzuur, kramp etc). Die hadden ze er wel uit mogen laten, net zoals harde buiken en onderbroken nachten maar dat alles... ach, prima te doen. Ook de enorme duffige positiekleding die aangeboden wordt! Storend maar met een beetje moeite en improviseren lukt het vaak toch nog wel om er een beetje aardig uit te zien met die dikke buik. Ik heb nooit begrepen waarom zelfs bij H&M e.d. opeens alles bestikt moet worden met strikjes en bedrukt moet worden met stipjes en bloemetjes...
    Alhoewel... er is één moment dat ik het wel begrijp.... En dat is wanneer ik in de auto stap op een dag zoals vandaag. Waar ik normaal niet eens nadenk over autorijden, ben ik nu vooraf al gespannen en vind ik rijden met sneeuw of regen helemaal niets. Ik ben opeens een tut. Normaal zitten zelfs mannen graag bij me in de auto. Waarom? Ik rij behoorlijk door, ben niet onzeker en hou van auto's! Maar nu? Nu ben ik net een omaatje van 80 die 60 jaar geleden haar rijbewijs heeft gekregen door door Halfweg te rijden, een rondje om de kerk, langs de pastorie en geslaagd!

Ik kijk er naar uit om straks mijn kleine meid in mijn armen te mogen houden maar ik kijk er zeker ook naar uit om weer mijn gewone zelf te zijn in de auto!!! :D

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook een tut, zelfs een die al een maand bijna niet heeft durven fietsen vanwege de sneeuw en een hoogzwangere buik... :)

Dat met kleding vind ik niet per se zo (je moet wel echt harder zoeken haha). Ik vind mijn eigen kleding wel leuker, maar Noppies en Mamalicious hebben vaak ook leuke dingen. Ik draag vaak bolero's met shirtje en buikband. H&M vind ik idd helemaal niks, alsof je door zwanger zijn ook meteen heel oubollige smaak hebt of zo.;)

3. Trees

Trees Niet meer actief

Normaal hield ik wel van lekker doorscheuren en vond mijn medeweggebruikers altijd te traag ;). Nu rij ik amper 100 op de snelweg, durf nauwelijks in te halen en sta altijd rechts bij de stoplichten. Mijn oma van 80 rijd momenteel nog vlotter dan ik op haar scoormobiel :D.

En qua kleren vind ik het ook wel meevallen, maar dan wel even zoeken. Langleve de stretchjurkjes, bolerootjes etc.!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij de zwangerschap van mijn zoontje durfde ik op een gegeven moment ook niet meer te rijden... En dat deed ik dus ook echt niet! Haha, zo stom! Ik voelde me echt zo onzeker achter het stuur, alsof ik net mijn rijbewijs had gehaald.

5. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Haha, best herkenbaar. Moet tot mijn spijt bekennen dat ik er af en toe ook last van heb. En ik merk helaas dat ik de afgelopen week niet met mijn gedachten bij het autorijden ben. Denk aan tuttige rompertjes en babykamers en rij met 80km/uur op een rood stoplicht af :( Ben me 2 keer doodgeschrokken van mezelf, ik let niet meer op. Als ik het nog een keer meemaak heb ik maar besloten niet meer auto te rijden... Vind ik echt heel moeilijk, want welke muts kan er nu niet autorijden? Nou ja, ikzelf dus, wil ook niet dood.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ooo ja ik ben in alles ineens een 'tut' geworden terwijl ik normaal niet zo snel piep en zeur!! Nu woon ik in een Z-Europees land en daar wil je echt niet autorijden als je al niet zwanger bent, dus kan je nagaan nu...doe ik dus ook niet en is me ook afgeraden...fietsen doen ze hier ook echt niet en is meer een zelfmoord poging... maar ik zou het dus ook niet doen in NL!! zo tuttig ben ik geworden hahahaha! Gaat wel weer over na de bevalling denk ik...ik heb nog wel even (zit nu op 13 weken) dus tut ik lekker door haha!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    o ja, wat kleding betreft wordt het hier straks ook improviseren want hier kan je ook niet echt hippe kleding vinden...en wat hip is, is meteen zoooooo duur!! Maar gelukkig is de mode voordelig: veel jurkjes die onder de borst al wijd uitlopen!

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ja ja ja ja ja,ik herken het helemaal...het auto rijden niet dan,helaas rijdt ik nog steeds pittig door,dat mag wel veranderen met onze kleine uk in de buik..

maar die kleding,ik vondt dat ze bij de h&m wel de leukste broeken hebben,een jeans met ritsjes,en een grijze jeans die smalle pijpen heeft,zodat je er laarzen overheen kunt dragen.
    alleen shirts vindt ik moeilijk,ben zelf meer van het stoere(echte rocker,rij zelf harley,nu natuurlijk niet he),en bijna alles is in neutrale kleuren,vreemde modellen,of het zijn van die bloemetjes gordijnen.
    en waarom moet er op elk best wel leuk uitziend tuniekje een strik onder je borsten lopen,die je op je rug vast maakt.
    zit irritant als je tegen een leuning aanzit,en mijn borsten zijn zo gegroeid,die vallen toch wel op.

zo,dit moest ik even kwijt,sorry dames...

groetjes petra

Deel Deze Pagina