Gruwelijke mishandeling slachthuis België

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Oedy, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    jaaa geef die mensen vooral een groot podium. kunnen ze er nog trots op zijn ook top man..

Sjonge jonge jonge ik heb het filmpje niet bekeken en ga ik ook niet doen, die gasten moeten ze in een klein hokje stoppen me thelemaal niks behalve om het half uur iemand die ze in elkaar komt meppen..

maf kezen. en iedereen het maar delen. DAT snap ik dus niet..

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Prima, als je graag even wilt vertellen hoe verrot de vleesindustrie is, dat is het ook, dat hoef je mij niet wijs te maken.
    Liva geeft aan dat geen één product wat goedkoop verkocht wordt eerlijk is gemaakt, dat is niet zo, ik heb het dan niet alleen over de vleesindustrie maar bijvoorbeeld over kleding.
    Het grote grijze gebied heeft dus duidelijk te maken met wat er in dit filmpje gebeurd.
    Hier worden varkens heel bewust gemarteld tot schreeuwens toe.
    Wat er hier gebeurd gaat alles ten boven.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Men deelt dit om bewustzijn te creëren dat dit soort verschrikkelijke praktijken bestaan. De paardenslachterijen in Argentinië, de varkensslachterij in België.. en nog zoveel onbekende plekken.

Het is verschrikkelijk.. net zoals het verschrikkelijk is om kleine kinderen de mijnen van Afrika in te zien gaan om cobalt te verzamelen voor onze smartphones. Niemand wil het zien, maar het moet gezien worden.

4. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    In de kledingindustrie worden mensen bewust gemarteld om de prijzen laag te houden. China komt eindelijk eens voor zichzelf op Door een beter loon te geven. Ter gevolge hiervan verplaatst de textielindustrie zich naar landen waar het goedkoper is (lees: mensen minder recht krijgen).

Bepaalde bewerkingen van jeans zorgen ervoor dat de arbeider die dit werk doet niet ouder wordt dan 40. Katoenboeren plegen massaal zelfmoord. Men mag maar 5 minuten zitten per uur omdat ze anders niet geconcentreerd genoeg zouden zijn. Gaan ze zitten, worden ze gekort op het loon.

Het hele moeilijke van dit geheel is dat het uitbuiten van mensen, dieren en natuur als belachelijk wordt gezien Door consument maar de "hoge prijzen" wordt ook gezien als belachelijk. Daarbij; een shirtje van 100 Euro kan alsnog op een slechte manier zijn gemaakt. Waarbij een shirtje van 30 Euro beter kan zijn gemaakt maar waarbij er een kleinere marge wordt gepakt.

Het grote verschil is dat het een Belgische slachterij betaamt. Dit is heel erg dichtbij onszelf, terwijl veel mensen er vanuit gaan dat dit soort taferelen enkel in "afgelegen" landen gebeurt. Het probleem is dat er een hele hoop ophef ontstaat over iets, maar over een tijdje is dit weggeëbd bij mensen en dan is er nog niets veranderd.

Transparantie en controle zijn hierbij het sleutelwoord. Vaak ontbreekt 1 van de 2 en gaan mensen/afnemers er van uit dat er niets aan de hand is.

5. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Door dit te delen zien mensen het met eigen ogen en worden ze bewust van hoe het er in een slachthuis aan toe kan gaan.... Hopelijk zorgt dit voor heel veel mensen die stoppen of minderen met vlees... PvdD wilt (of heeft) hier Kamervragen over gesteld.... Wij als consument moeten het verschil maken, maar dat gaat niet lukken zonder de overheid..... 24uurs Camara's en minder productie zouden al een klein beetje moeten helpen.... Maar dat de ogen van Veel mensen worden geopend Door dit filmpje omdat het terecht veel aandacht krijgt is alleen maar goed....

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Kijk voor de lol eens die docu op netflux over de kledingindustrie. Weet even de naam niet meer. Iets over de kleding berg, de wantoestanden en de terechte haat tegen het Westen.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.391
    21.773
    113
    Overigens is duur soms net zo verkeerd. Esprit en Prenatal scoorden slechter op arbeidsomstandigheden van de fabrieken dan bv de Zeeman.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Klopt. Dat schandaal in Bangladesh waar een fabriek ingestort was.
    Benetton, the Children's Place, Mango, Matalan, Primark en Walmart waren slechts een paar van de bedrijven die daar hun kleding lieten maken. Het was bekend bij de bedrijven dat het gebouw op instorten stond maar dat maakte hen niets uit. Gevolg: ruim 1100 doden.

Al deze merken zijn niet goedkoop (behalve Primark), toch zijn de arbeidsomstandigheden voor hun werknemers bar en bar slecht.

9. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    #29 Tegeirian, 26 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2017
    Het soort vlees dat je koopt zegt niet persé iets over hoe het dier behandeld is bij de slacht. Ook als je biologisch vlees eet is de kans groot dat het dier geleden heeft tijdens het transport en de slacht. Ik eet al tijden biologisch vlees, omdat ik geen problemen heb met vlees eten, maar wel wil dat de dieren goed behandeld worden. Ik had er alleen echt niet bij stilgestaan dat de dieren een goed leven gehad kunnen hebben maar bij de slacht nog erg kunnen hebben geleden. Dus n.a.v. dit item dat van de week in het nieuws kwam hebben wij vanaf nu besloten voor koopeenkoe.nl te gaan.

10. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik at ook alleen nog maar biologisch vlees. Toen iemand (een echte vlees eter!) mij erop wees dat ook deze diere worden geslacht.... Toen er helemaal mee gestopt.
    De dieren in het filmpje werden blijkbaar ook als duurder vlees verkocht....
    Koopeenkoe.nl lijkt een goed alternatief. Wel ben ik benieuwd waar ze hun koeien laten slachten, dat zag ik er niet bij staan....

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Filmpje kan ik niet bekijken. Ik koop mn vlees bij 1 slagerij die wel betrouwbaar is.

Qua kleding en vlees dus ook zegt de prijs niet alles. Bij kleding scoort de zeeman beter dan mcgregor. Laatst een broek bij de mcgregor gekocht en na 3 keer wassen had die nog een bepaalde rare geur. Hoef alvast geen gekleurde jeansbroeken meer van hun, dat is echt met puur gif behandeld.

Bijgevoegde bestanden:

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar wat had je dan verwacht? Dat biologisch vlees aan ouderdom is gestorven?

13. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Hahaha, sorry dat ik een beetje moet lachen, maar hoe dacht je dan dat die dieren op je bord terecht kwamen?

De koeien van koop een koe worden geslacht door een kleine slagerij. De koeien komen eerst een paar dagen bij de slager op stal, waar de slager ze van voedsel voorziet en kennis met ze maakt, zodat ze daar wennen en zonder stress geslacht kunnen worden. Als het moment van slachten daar is worden ze met 2 tegelijk de slachtruimte ingebracht. Ook dit zorgt ervoor dat er geen stress is bij de koeien. Het zijn kuddedieren en met z'n 2en zijn ze veel rustiger.

Dit is een artikel over de slager van de koop en koe-koeien:
    Slager van de oude stempel Jan Voordouw: "We hebben het altijd zo gedaan" - Dichtbij.nl

14. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ook het vlees van topkok Robert Kranenborg komt bij deze slager vandaan. Kranenborg heeft ook eens een aflevering DWDD University gedaan over "De Koe" (terug te vinden via YouTube) en tijdens dat college zeg maar heeft hij ook een filmpje laten zien van hoe de dieren bij "zijn" slager worden geslacht.

15. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nee natuurlijk niet:(
    Maar was wel een stukje bewustwording.. Merkte aan mezelf dat ik het aan het 'goed praten was'. Het blijft hoe het is, de dieren moeten worden geslacht voor ons. Biologisch of niet...

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    😂sorry maar wat dacht je dan dat er met die dieren gebeurt?

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Exact dit, ik las in de krant een artikel van een bioslager die zijn varkens koopt van een boer die zijn beesten vertroeteld, beesten lopen vrij rond, kunnen heerlijk in de modder rollen, krijgen duurzaam eten, etc. En vervolgens eindigen ze alsnog in dit abattoir. Het is een schande dat dit kan. Ze pakken nu alleen de mishandelaars aan, maar wat mij betreft wordt ook de directeur door de mangel gehaald. Deze mensen kun je alleen raken in hun portemonnee.
    Wat voor leven moet je hebben als mens dat je zo sadistisch kunt zijn naar dieren. Ik heb het filmpje gezien en los van dat het schokkende beelden zijn, ben ik vooral geschokt door het feit dat er mensen rondlopen (gewoon een normaal persoon met een normaal leven en misschien wel een gezin, e.d.) die dit uberhaupt kunnen. Wat maakt je zo dat je een ander levend wezen zo kunt martelen terwijl je al weet dat ze nog maar een paar minuten te leven hebben. Zijn dit allemaal verknipte mensen? Mensen met zware trauma's? Hebben ze ooit een gruwelijke oorlog meegemaakt? Lijkt me allemaal niet. En dat is zo creepy hieraan.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, maar dat is de natuur hè? Het enige verschil is dat dieren hun eigen prooi doodmaken, en wij mensen laten het door de slager doen. Ik vermoed dat de meeste dieren hun daden ook niet continu goedpraten. ('Zei de egel tegen de slak 'hè man, ik was me niet bewust dat ik je pijn heb gedaan. Volgende keer roep ik óf een diervriendelijke slager in of anders houd ik het bij grass')... ✌️🐌

19. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Naar de winkel lopen om een verpakt stukje vlees te kopen heeft helemaal niks met de natuur te maken....

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit verbaast mij keer op keer dat 'biologisch' als goedpraatwoord wordt gebruikt voor van alles en nog wat.
    Laatst kwam ik iemand tegen die dacht dat biologische koemelk prima kan als je kma hebt.
    Dit met slachten dus ook zoiets.

Deel Deze Pagina