Gruwelijke mishandeling slachthuis België

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Oedy, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap eigenlijk niet waarom het nu over slachten gaat, het topic gaat over het filmpje waarbij dieren worden gemarteld voordat zij worden geslacht.
    Ik heb het filmpje niet gezien, maar wel de tekst gelezen en ik vind het om te huilen dat dieren voordat zij worden geslacht ook nog eens zo worden behandeld.
    Slachten opzich vind ik al heel zielig, maar om ze dan ook nog zo te mishandelen...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Walgelijk.

Wij kopen altijd biologisch vlees, maar in hoeverre dat 'diervriendelijk' is weet je ook niet. Ik zou eigenlijk liever helemaal geen vlees meer eten. Nu eten we het zo'n 2 keer per week en heb nog niet genoeg goede alternatieven om helemaal te stoppen.

3. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

nee dit heeft idd niks met massa productie te maken dit is gewoon te ziek voor woorden kon wel janken toen ik het zag op tv ongelooflijk het is al erg zat dat die beestjes worden geslacht voor het vlees maar dan ook nog op zo'n manier nee dat kan echt echt niet wat een wagelijke monsters die dat doen dat zijn geen mensen dat zijn duivels ofzo varkens levend koken zou graag hun levend willen koken en zou er bij gaan staan lachen en ervan genieten sorry maar ben echt boos erom

4. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

5. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Maar dat het vlees goedkoop is, je werkt daar en je krijgt niet veel betaald., is dat dan een reden om een dier te gaan mishandelen??
    Als je weinig geld verdiend in de kinderopvang dan ga je die kinderen toch ook geen pijn doen of mishandelen op welke manier dan ook!

6. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ja afschuwelijk filmpje, echt mafkezen die die beestjes met opzet pijn doen! zielige varkentjes.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Koop een goed vergetarisch kookboek en je komt een heel eind.
    Je kan overwegen biologisch dynamisch vlees te kopen. De dieren worden in kleine slagerijen geslacht.
    De varkens van mijn oom gingen eerst lekker onder de douche en werden zo nog een beetje vertroeteld na de reis in de vrachtwagen.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit is iets psychologisch.
    Zo zouden militairen onder 'normale' omstandigheden ook niet over krijgsgevangenen heenplassen.

9. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Ik heb het filmpje wel gezien en ze worden zeker gemarteld tijdens het slachten.
    Varkens die uit hun verdoving wakker worden terwijl ze aan een poot aan de 'slachtbaan' hangen en dan bij volle bewustzijn de keel door wordt gesneden.
    Ik wordt er nog steeds misselijk van.

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat kun je toch niet vergelijken? Een militair in een oorlogsituatie leeft continu in doodsangst voor 'de vijand'. Die zal inderdaad, wanneer een vijandig soldaat gevangen is genomen, die angst op een bepaalde manier afreageren.

Een medewerker in een slachthuis kent die angst niet. En hoe slecht betaald, vervelend of vies het werk ook: hij heeft nog altijd een keus, en onder geen beding hoeft hij sadistisch met onschuldige dieren om te gaan.

M.i. zijn dit soort uitschot simpelweg psychopaten. De meeste seriemoordenaars zijn overigens in het klein begonnen. Wat mij betreft kunnen de straffen dan ook niet hard genoeg zijn voor dit soort lui.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee dat klopt, het is een andere situatie. Wat niet anders is is de machtpositie over het lot van een levend wezen. Er valt niet goed te praten wat hier gebeurt is en dat weten die mensen zelf ook echt wel.
    Alleen is de situatie waarin deze mensen werken niet normaal. Hij is kil en afgesloten plus dat de werknemers over een soort menselijke norm heen moeten stappen. Het is nogal wat om elke dag duizende dieren te laten sterven voor op ons bord. Het is niet een jager die twee zwijntjes neerschiet dit is massa productie met levende wezens. Dieren met een gevoel, die krijsen als ze pijn hebben en dan zijn varkens ook nog eens bijzonder inteligent. Een volwassen varken heeft een vergelijkbare inteligente als een kind van 5.
    Om dat werk te kunnen doen moet je als mens iets uitschakelen moet je jezelf over een grens heendwingen waarbij normale normen en waarde vervagen. In dergelijke situatie kan er binnen een groep iets heel geks onstaan wat er voor zorgt dat dergelijk gedrag vertoont wordt.

Nogmaals absoluut niet goed te praten maar je hebt wel heel snel je oordeel klaar. maar goed kennis geeft een keus en wanneer je er voor kies om met de kennis van nu dieren te consumeren uit de bio industrie accepteer je hem en houd je hem in stand. (In zn algemeenheid)

12. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63

Even hierover. Een kloteleven dus en dat slachthuis is het trauma. Dit filmpje is geen uitzondering, eerder regel. Nergens is controle, maar de psychologie is hetzelfde. Een mens trapt naar onderen en geeft zo gewoon het kwaad door dat hem van bovenaf wordt aangedaan. Daarom zijn altijd de meest onschuldigen het grootste slachtoffer, ze kunnen zich niet verdedigen en hebben niemand om naar onder te trappen. Dieren dus, of kinderen. Als je in zo'n slachthuis werkt moet je onmenselijk werk doen. Aan de lopende band, op een grove manier, zonder gevoel levende wezens die wel gevoel hebben afmaken. Dat moet je dus uitzetten in je hoofd, want anders kun je dit niet doen. Maar het heeft wel impact. Ergens weet je heus wel wat je aan het doen bent en dat speelt door. Die mensen zijn niet sadistisch, ze worden zo door het sadisme dat ze waarschijnlijk voor een prutsloon dag in dag uit moeten uitvoeren. En daarom kun je er dus ook vanuit gaan dat dit bijna overal gebeurt, als de omstandigheden maar een beetje hetzelfde zijn en dat is zo in de bio-industrie. Denken dat dit een incident is met mensen die in niets op jezelf lijken en in een inrichting horen is simpelweg oogkleppen op, vingers in je oren en lalalala roepen over waar je zelf aan meedoet door deze industrie te sponsoren.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Helemaal waar! En heel erg verdrietig :(
    Ik denk er al een tijdje over na maar ik overweeg serieus om vegetariër te worden (na de zwangerschap dan).
    Het dierenleed is verschrikkelijk en totaal overbodig als wij mensen ons eens inhouden. En dan doel ik op vleeseten alsof het chips is. Daarom mag van mij de btw op vlees flink omhoog! Vlees is een luxe product maar zo zien wij het al heel lang niet meer.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier zit zeker een punt in. Ik vind het deprimerend. Ik eet al jaren geen vlees meer en overweeg nu serieus om ook voor de rest van mijn gezin geen vlees meer te halen. Heb voor vanavond al vega hamburgers en shoarma. Misschien hebben ze het niet eens door :) Maar dit kan echt niet. En dierenleed als deze is echt een grote blinde vlek in onze samenleving. Echt vreselijk.

15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik vind het nog al grootspraak en dat is ook al wat ik eerder in dit topic aan gaf.
    Ik vraag me af of je dit filmpje hebt gezien?
    Want nogmaals, wat hier gebeurd heeft weinig met de massaproductie en vleesindustrie te maken.
    Nu scheer jij alles over één kam.
    Jij geeft aan dat het filmpje geen uitzondering is maar eerder een regel.
    Hoe weet jij dit?
    Ik geloof namelijk niet dat dit soort martelingen standaard gebeurt in slachthuizen en ik vind het nog al wat om te zeggen dat dit wel zo is zonder dat daar bewijs van is.
    Voor mij zijn dit gewoon zieke geesten die straf verdienen voor hun handelingen.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat ze straf verdienen is iedereen het wel over eens denk ik.
    Ik geloof zeer zeker dat dit soort wanstaltige praktijken vaker gebeuren. De vleesindustrie is geen industrie waar men trots op is, het gebeurd want men wil hun stukkie vlees maar hoe het precies gebeurd.. ja, dat staat allemaal wel in de wet beschreven dus dat zal wel goed zijn. Men wil het niet weten. En daar heb je de opzettelijke blinde vlek.
    Ik geloof dat er veel meer slachterijen zijn waar er op deze manier met dieren wordt omgegaan.
    De paardenslachterij in Argentinië was men ook zo geschokt over. Er was geen/zeer slechte controle, de banden tussen supermarkten en dit slachthuis werden per direct verbroken. Zo nu ook met de varkensslachterij in België. Waar is de controle?

17. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik hoop ook dat er meer controles komen want dit is verschrikkelijk.
    Toch wil ik me gewoon niet indenken dat dit soort wanstaltige praktijken standaard in de vleesindustrie plaatstvinden, ik hoop dat het een uitzondering is.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is aannemelijk om te denken dat dit vaker gebeurt om de simpele reden dat dit in het verleden meer dan eens aan de kaak is gesteld.

En hoe komt het dat jij denkt dat dit weinig te maken heeft met de massaproductie in de bioindustrie. Het gaat hier niet om suikerbieten maar om dieren die massaal geslacht worden. Ik denk dat jij en ik zwaar getraumatiseerd zijn als we ook maar 10 minuten in zo'n fabriek doorbrengen.

Het je niet willen indenken dat dit vaker gebeurt is bewust oogkleppen opzetten en wegkijken in de hoop dat je het niet ziet.
    Ze willen overigens uitbreiden met een MILJOEN dieren per jaar. :$

19. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik denk dat iedereen wel weet dat er miljoenen dieren geslacht worden en de aanloop er naar toe, geen pretje is (op zijn zachts gezegd).
    Maar dit is het bewust martelen van dieren zonder reden.

Deel Deze Pagina