Dag dames, Ik heb sinds een aantal dagen last van m'n banden, wanneer ik nies, te snel op sta of ga verzitten...voel dan soms echt scherpe messteken in m'n liezen en in m'n zij-flanken. Ook heb ik sinds een aantal dagen last van m'n onderrug was steeds erger lijkt te worden.. Is dit normaal zo vroeg in de zwangerschap? Ik ben nu 8+3 weken zwanger.
Volgens mij is dit wel heel vroeg voor bandenpijn, maar misschien kan het wel. Meestal begint dit rond de 15 weken ofzo. Het kan wel dat je al last hebt van het verweken van je bekken, dit voel je ook op meerder plekken dan alleen je bekken . Dit proces begint namelijk al vanaf het moment dat je zwanger bent.
Ik had het ook heel vroeg al. Na wk 13 werd het bij mij wat minder. Echt van die hele scherpe steken rondom je baarmoeder. En vooral als ik te snel van houding veranderde. Misschien ben jij ook HSP? Ik ben heel gevoelig op mijn lijf. Heb je dat normaal ook? De bandenpijn die ik nu heb is een stuk doffer dan eerst. Maar ik had gelezen dat naarmate je verder komt in je zwangerschap je banden dikker en stugger worden.
Heel goed mogelijk! Ik voelde het al met 6 weken doordat ik moeite had met me omdraaien in bed. Ben overigens ook hsp.
Zo vroeg is al heel goed mogelijk. Het waren bij mij zelfs de eerste tekenen van zwangerschap zonder dat ik nog een test had gedaan. Komt door de progesteron die je banden 'zwakker' maakt. En die is vanaf je eisprong in verhoogde mate aanwezig, zeker als je dan ook nog zwanger blijkt te zijn. Ik had/heb het vooral met snel opstaan en zitten, maar inderdaad ook niezen en zelfs te snel plassen waardoor mijn blaas te snel van volume veranderd. Niets aan te doen volgens mij als alleen maar rustig aan doen. En als ik een nies voel opkomen ga ik al een beetje voorover zitten om de schokken op te vangen.