Gruwelijke PMS

Discussie in 'De lounge' gestart door kannietslapen, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Dit heeft bij mij ook heel goed gewerkt. Ik boek nu nog regelmatig een sessie, maar in principe merkte ik na 4 behandelingen al resultaat. Mijn cyclus is weer netjes, niet pijnlijk en heb er ook mentaal niet zoveel last meer van omdat er balans is. Het is dat ik opmerk dat ik meer zin heb in chocolade dat ik weet dat m’n menstruatie eraan komt. Maar dat is niet zo erg, chocola eten. :p

Sophy en Havermout vinden dit leuk.
  2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ja het kan ook met bv acupressuur of magneten, er zijn ook niet-invasieve methoden.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Juist stress komt ook van dezelfde disbalans. Wij kijken echt naar welke symptomen horen bij elkaar zoals ze in je hele lichaam naar voren komen. Pms kan uit verschillende richtingen komen, we hebben dan ook geen "standaard behandeling" maar juist gericht op waar bij jou de crux zit en wat jouw lichaam nodig heeft om de balans terug te vinden.

Havermout vindt dit leuk.
  4. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Ik zou idd is Google op pmdd. Het is een neuro-endocrine aandoening. Er is een site van en een Facebookgroep waarin veel info te vinden is.

5. Smurf79

Smurf79 Actief lid

5 mrt 2015
    163
    54
    28
    Ik haak ook even in. Hebben pijnlijke borsten en darmen die in de war zijn ook daar mee te maken?

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Pijnlijke borsten zeker, diezelfde meridiaan loopt over de borsten.
    Darmen ligt er een beetje aan hoe dat zich uit. In het algemeen zou ik zeggen: als je de pms hebt met irritatie / depressie, zere borsten, opgezette buik, snachts wakker en je hebt dan ook last van je darmen, dan waarschijnlijk gaan de darmen over als we de pms vanuit lever/galblaas behandelen. Ik denk dat het dan secundair zal zijn bij die andere symptomen (maar zonder dat ik je klachten af wil doen als secundair. Het is alleen "niet de echte oorzaak").

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Zo ben ik er nog niet over uit of t na de menopauze een aaneenschakeling van de PMS hel week wordt of de betere week...In elk geval grappig is t niet, de week ervoor beroerd en dan nog een week die ellende. Met een cyclus van 28 de helft van je tijd dus, grrrrr

Deel Deze Pagina