Ik ben nu een week of 5/6 zwanger en voelde me ook zwanger ook al had ik steeds het gevoel dat het niet klopte. Dat kwam doordat de zwangerschap niet gepland was dacht ik steeds. Maar nu.. Ik heb sinds vanochtend helemaal geen symptomen meer, mijn borsten doen niet meer zeer en zijn niet meer opgezet, ik heb niet meer dat honger/misselijk gevoel en ik voel me ook niet meer zo lamlendig. WAT BETEKENT DIT? Ik heb net gelezen dat bij veel vrouwen die een miskraam hebben gehad de eerste symptomen ook ineens verdwenen. Het zal toch niet... En dat in combinatie met mijn 'het klopt niet' gevoel ben ik zoooooo bang dat ik elk moment kan gaan bloeden.. Zijn er dames die dit herkennen, vooral dat de symptomen weggingen en toch gewoon zwanger bleven? Help..
Ja ik herken het zeker! Had precies hetzelfde..en heb het ook al vaker gehoord. Blijf gewoon rustig...geniet ervan dat je je beter voelt en zolang je niet ernstig gaat bloeden is er niks aan de hand. Er is vast niks meid, geniet van je beeb in je buik. De eerste weken duren lang....maar ze gaan echt voorbij. Een voorspoedige zwangerschap gewenst! Liefs
die symptomen zeggen volgens mij niet zoveel. De een heeft ze heel erg en de ander helemaal niet. Als je je teveel zorgen maakt bel je morgen toch even de verloskundige?
Ja maar de symptomen zijn ineens helemaal weg, foetsie.. Ik had ze wel behoorlijk, nu niet meer.. Ik heb nog niet eens een verloskundige, bel mn huisarts denk ik maar even..
Maar had je ook dat ze van de éen op de andere dag verdwenen waren? Ik word ELKE ochtend wakker van de zere borsten en misselijkheid, eet altijd een crackertje in bed. En nu, ik werd juist wakker omdat ik helemaal niks voelde. Dat is toch raar..?
Ja dat had ik ook. Maar het kan zo volgende week weer terug komen! Tenminste zo was het bij mij....symptomen helemaal weg..week later weer terug enz. Als jij je er fijn bij voelt om de huisarts te bellen...moet je dat zeker doen. Maar zolang jij geen krampen en bloedverlies hebt kan hij ook niks voor je doen en een echo is ook geen optie. Het belangrijkste is dat je je niet teveel zorgen maakt..dat is slecht voor je beebje. Dikke knuffel hoor!
Maja: Ik wil je niet voor niks ongerust maken, maar ook geen valse hoop geven. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het gevoel dat het niet goed zat. Iedereen vertelde me dat ik me niet druk moest maken, dat het goed zou komen en dat het de eerste keer was, dus dat ik niet wist wat ik moest voelen. Maar je eigen instinct is de beste hoor. Bij mij draaide het een week later uit op een mk. Ben toen wel op controle geweest bij de vk maar omdat het pas 5w6dgn was was er nog geen hartactiviteit te zien. Bij mij waren idd ook de zere borsten van de ene op de andere dag verdwenen. Meid ik wens je veel sterkte in deze tijd van onzekerheid. Bel zeker morgen de dokter en eis van de vk een echo..... De krampen kwamen bij mij pas op de dag dat het vruchtje mij verliet en een week eerder is het al mis gegaan. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed zit, maar je moet je eigen gevoel volgen Ik zal voor je duimen dat het goed gaat!
Ik was ook zo onzeker, ben met 5/6 weken echt misselijk geweest ongie krampen pijn in mijn borsten enz. Maar na de 6e week was alles weg, en heb ook helemaal nergens meer last van gehad. Dus ik heb in totaal maar 2 weken echt verschijnselen gehad. Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt, zo onzeker. succes, hoop dat je snel kunt genieten.
Ik ben maar een week misselijk geweest, en verder alleen maar heel erg moe. Geen zere borsten of andere kwaaltjes. En toen de vermoeidheid verdween (eerder dan voorspeld) was ik ook helemaal van slag. Want toen was er niets meer aan mijn lijf dat bewees dat ik zwanger was behalve een klein buikje. En eigenlijk heb ik dat nog steeds. Vooral in de weekenden. Doordeweeks werk ik en loop ik m'n poten onder m'n lijf vandaan. Ga ik dan thuis op de bank zitten komt het hele circus opgang (daar had ik van de week al een topic over). In de weekenden ben ik toch wat rustiger zit veel. En dan komt mijn Blubje echt niet in actie hoor. Heb ik vanacht ook nog een vreselijke nachtmerrie gehad over een miskraam. Ik heb het niet meer! (zit ik ook nog in dezelfde week als een kennis die toen een mk kreeg). En het enige wat je kan doen is afwachten. Wat mij een beetje troost biedt is de gedachte dat als het misgaat het wss een kindje is waar van alles mis mee is. Ik weet niet, op de een of andere manier helpt dat (terwijl ik zelf een gehandicapt kindje nooit weg zou laten halen ofzo). Sterkte! Linda
Nou, de symptomen zijn weer in alle hevigheid terug. Ik word 's ochtends weer gewoon wakker van een maag die raar doet en mijn borsten die uit lijken te scheuren Vanmiddag heb ik een echo om te kijken hoe ver ik ben. Vind het zo ontzettend spannnend! Heb flink de bibbers.
Vanmiddag dus de echo gehad. Het was nog steeds heel klein! Ben nog maar een week of 5/6. Er was wel duidelijk een vruchtzakje te zien en met een beetje fantasie ergens een mini vruchtje verstopt. Nou moet ik over 2 weken weer komen, hopelijk zien we dan ook het hartje kloppen. Maar het wordt steeds wel echter nu! Hoewel ik het niet heel geruststellend vind dat er nog niet echt een vruchtje te zien was. En hij zei dat miskraam kans van 1 op 5 was is toch 1 op 10? En waarom moet ik eigenlijk weer komen? Waarom niet wachten tot 12 weken? Ben ik vergeten te vragen Ik heb 2 weken geleden een echo gehad, nu weer en over 2 weken weer! Is dat niet raar? Ik ben het trouwens nu wel al aan iedereen aan het vertellen, haha, kan me niet stilhouden..
hij wil ws over 2 weken weer kijken omdat er nu weinig te zien was. Puur om jou meer zekerheid te kunnen geven
Grr mn bericht van toen straks was net niet aangekomen wegens de constructie maar wel een geluk dat je lichaam je weer wat symptomen toespeelt verder wel sneu dat je je nog in die onzekerheid bevindt hoop dat de echo je over 2 weken een kloppend hartje laat zien wat zeker wel zo zal zijn ! verder sterkte met de tijd doorkomen, het loopt allemaal wel goed af hoor groetjes dreams
Maak je geen zorgen als je symptomen plots verdwijnen hoor, kan ook heel normaal zijn. Was bij mij ook zo, maar na een echo bleek alles normaal en nu alweer 17 weken zwanger. Leuk he, zo'n echo! Al heb ik wel het idee dat je nu nog steeds bezorgd bent omdat je nog een keer moet over 2 weken. Lexie74 heeft gelijk; het is puur om zekerheid te geven, het was nu net effe te vroeg om het goed te kunnen zien, dus daarom over 2 weken nog eens. Wees blij, kun je nog een keer van je frummeltje genieten. Je hoort idd wel verschillende kans percentages over miskramen. Hangt ook wel erg af van leeftijd en zo. Onder de 35 is 1 op 10 en daarboven 1 op 5 geloof ik.