iemand ideeën over hoe ik dit kan aanpakken?

Discussion in 'De lounge' started by mellepel25, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    Hoi zpdames:D

Ik heb even een heel verhaal te vertellen...en het is niet echt iets vrolijks....maar ik heb echt even ideeën nodig want ik ben zo slecht in iets organiseren....

Een vriend van mij kwam er op zijn 25ste achter dat hij blaaskanker had. Ze hebben dat toen weggehaald met bestralingen en chemo. Vorig jaar..hij was nog net geen 30 kreeg hij ineens pijn in zijn rug. Met de gedachte dat hij tijdens het bomen klimmen (met zijn zoontjes;)) een verkeerde beweging had gemaakt ging hij naar de dokter, om uiteindelijk een week later erachter te komen dat de kanker alweer terug was. Doordat het teruggekomen was werd er nu besloten om zijn blaas te verwijderen maar toen ze verder gingen kijken, moest er nog wel meer worden weggenomen. Zo is hij zijn prostaat, zijn blaas en een nier kwijt. Verder hebben ze een stuk van zijn darm afgehaald en een stuk van zijn maag. Alsof dat niet genoeg was kwamen ze er ook nog achter dat er een tumor in zijn long zat. Ook die is weggehaald. Daarbij ging het wel om een tumor die goedaardig was, maar 90 procent kans had om kwaadaardig te worden. Hij is nu aan de 6 laatste bestralingen bezig en we hopen natuurlijk het allerbeste. Ik moet zeggen dat hij ondanks alles nog best goed uitziet. Laat ik het zo zeggen..hij straalt een enorme levenslust uit!

Die levenslust moet hij ook blijven behouden, want hij is alleenstaande vader van 2 jochies....6 en 8 zijn ze. Hij heeft die kinderen bij zijn ex weggehaald, omdat zij echt slecht voor ze was. Hij heeft zelfs met ze ondergedoken gezeten omdat zij ze bedreigde. Het afgelopen jaar hadden de kinderen wel weer minimaal contact met haar via msn en af en toe een bezoeksregeling omdat jeugdzorg dat zo wilde. Nu kreeg ik afgelopen week een sms van die vriend van me. Ik schrok me in eerste instantie helemaal wild, omdat ik alleen de eerste zin kon lezen omdat mijn smslijst vol was. Ik kon alleen lezen: Helaas moet ik je bij deze mededelen.....nou jullie kunnen wel bedenken wat er door mijn hoofd ging:$ Nadien kwam de hele sms en dat was ook wel schrikken..want zijn ex en moeder van zijn zoontjes heeft zichzelf van het leven beroofd. Nu wil haar familie niet bijleggen aan de begrafenis en wat doet die vriend van me nu...hij gaat zijn gespaarde centjes daarvoor gebruiken, omdat hij zijn kinderen een waardig afscheid gunt.

Die gespaarde centjes waren bedoeld om zijn kinderen een spectaculaire vakantie te geven van de zomer...maarja nu is dat geld dus weg.....en nu loop ik me al heel de ochtend af te vragen of ik niet iets kan organiseren waardoor ik geld kan verzamelen. Want zeg nou zelf....ze verdienen het gewoon om even lekker weg van alles te zijn en te genieten!!

Heeft misschien iemand ideeën hoe ik dit kan aanpakken?

2. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    ik had zelf al bedacht om via hyves een mail te versturen voor ideeën op te doen..maar dat kan niet, want hij heeft zelf ook een hyve en de kans is me iets te groot dat die mail via via bij hem terecht komt~!

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Allereerst; wat een triest verhaal :(
    Ik hoop dat je vriend er helemaal bovenop komt en dat hij die vreselijke ziekte met zijn levenslust gaat verslaan!

Ik vind het erg lief dat je iets op touw wilt zetten!

Misschien kun je de media benaderen, Hart van nederland ofzo, of de plaatselijke krant?
    Misschien zeg ik wel iets heel raars hoor, maar ik probeer ff mee te denken.... En ik zie dit soort dingen wel vaker bij Hart van Nederland, vandaar dat ik er op kwam.

En je hebt toch ook zoiets als Doe een Wens ofzo? Ik weet niet of dat voor kids of voor volwassenen is en wat de gedachte daarachter is, maar je kunt het natuurlijk ook voor de kindjes aanvragen, want die hebben in hun jonge leventje al een hoop meegemaakt!

Succes, ik vind het een lief initiatief en ik hoop dat die vakantie er komt!!

p.s had de moeder geen overlijdensverzekering? En begrijp ik nu goed dat haar eigen ouders niet willen mee betalen??

4. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lovenswaardig dat hij het uit eigen zak betaald, maar vind eigenlijk dat het een taak van haar familie is ....

Om op je vraag terug te komen, ik weet niet zo goed hoe je zoiets zou kunnen organiseren. facebook,hyves, via vrienden misschien patiëntenvereniging, maatschappelijk werk ?
    Meer ideetjes heb ik eigenlijk ook niet.

5. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Media! Hart van NL, Kranten, echt..
    Wat een lieve vent is dat zeg, en wat maakt hij allemaal mee! :(
    Lief dat je dit probeert op de lossen, in het verleden is er al eens een geldzamelingsactie hier op ZP geweest voor iemand met geen geld. :( Volgens mij mag dat hier niet meer! (anders had ik het hier ook gepost)
    Sterkte!

6. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    Die meid was pas 27 en aangezien ze haar geld liever aan andere dingen opmaakte denk ik niet dat ze een begrafenisverzerzekering had afgesloten.

Ik vroeg hem ook al of die familie niks wilde betalen maar dat willen ze echt niet. Ze zullen wel ontzettend kwaad zijn dat ze haar leven zo verknald heeft en het dan op zo n manier heeft afgesloten.

Ik was ook al aan het denken om hart van nederland of zo te mailen....denk dat ik dat ook maar eens ga proberen...ik houd jullie op de hoogte over wat ze gaan zeggen!

Ook de andere tips ga ik eens onderzoeken!

Zoals het er nu naar uitziet gaat hij dit trouwens overwinnen!!! Hij is echt zo ontzettend sterk...dat is gewoon niet te geloven. Daarbij heeft hij een hart van goud...zo kon ik bijvoorbeeld van de winter geen slee kopen voor mijn zoon..wat doet hij..hij besteld een slee....en nog meer van die dingen dat je denkt jeetje jongen..je hebt het zo moeilijik en toch denk je alleen maar aan anderen!

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

is dat niet iets voor die stichting opkikker ofzoiets?

8. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    weet iemand dan toevallig hoe ik het aanpak als ik een geldinzamelingsactie zou gaan doen...ik bedoel..ik wil dat geld niet op mijn eigen rekening ontvangen..zou ik daarvoor een aparte rekening kunnen openen..ik ga zo eerst maar eens mailen..maar dat hart in actie bestaat niet meer toch? hart van nederland wel..misschien weten die nog iets..

9. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    die stichting (opkikker) is er voor gezinnen met een langdurig ziek kind.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat je eventueel ook nog kunt doen is reisbureaus benaderen met dit verhaal. Wellicht is er één bereid om een zomervakantie 'weg te geven' voor deze man en kindjes. Ik zou dan wel persoonlijk mijn verhaal gaan doen bij de reisbureaus. Misschien best eng, maar wie weet.

11. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

Aug 7, 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Zelf reisbureaus, vakantieparken hotels, aanschrijven met het verhaal. Misschien zijn er ook wel mensen die zonder camera op hun neus iets leuks kunnen aanbieden.

12. mellepel25

mellepel25 Actief lid

Apr 30, 2010
    398
    1
    18
    Dat kan ik indd gaan proberen...dat durf ik ook wel:) en als ze het niet zonder camera doen dan kom ik wel met camera;) haha

13. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Of vakantieveiling oid? Is iig heel goedkoop met een beetje mazzel.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een ontzettend triest verhaal van een man met een hart van goud. Echt ongelofelijk, hij heeft al zoveel meegemaakt en ondanks alle ellende met zijn ex doet hij dit toch voor zijn kinderen!

Waar ik meteen aan dacht was ook de media aanschrijven, of vakantieveilingen mailen! Wie weet kunnen ze wel een vakantie sponsoren! En met geld inzamelen, ik weet dat sommige reisbureau's geld aannemen en die in een potje stoppen voor een bepaald persoon. Heb dit al eens meegemaakt met een bruiloft. Ze wilde geen geld ontvangen op de bruiloft maar vroegen om geld te storten of te brengen naar een reisbureau voor hun huwelijksreis!

Succes met je actie! Ik duim heel hard mee dat je wat kan betekenen voor die man met zijn 2 kids!

15. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Wat een ongelooflijk triest verhaal zeg en wat een man met een hart van goud. De nodige ideeen zijn al gegeven, hoop dat het je lukt om hun een leuke vakantie te geven.
    Vind het heel lief van je dat je dat doet. Succes met je actie.

16. tulip

tulip Niet meer actief

de media lijkt mij een goed plan en ook de reisorganisaties en alles wat ermee te maken heeft.

Had die ex ook geen spullen/woning ofzo meer die verkocht kunnen worden.

Share This Page