Gta 5 (computerspel)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nipa18, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een tienjarige waarvan ik precies weet wat die hoort en kijkt en dat zijn niet dit soort dingen. Ook geen eigen mobiel dus er wordt ook niks doorgestuurd.

2. Cedi

Cedi Niet meer actief

Nou, prima toch? Heel fijn. Ik zeg alleen dat ik het snap als ouders ze wel gta laten spelen en ook als ze het niet doen. Verder moet elke ouder gewoon zelf beslissen wat het beste is voor hun kind.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee staat niets voor niets een leeftijdsaanduiding op.
    Mijn man en ik vinden dit beiden geen leuke spellen en tot nu toe hebben de kinderen hier nog niet om gevraagd. Als ze bij b.v familie komen waar de rest fortnite speelt zijn ze in notime weer beneden want ze vinden er werkelijk niets aan.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Natuurlijk laat een goede ouder dit zijn minderjarige kinderen niet spelen. Er is geen enkele reden om je kind voor de lol beelden te laten zien van ernstig geweld, moord, verkrachting, mishandeling en zaken als stripclubs en andere vrouwonvriendelijke zaken. Er zijn genoeg andere normale games waar je kunt schieten of racen.

Dat een kind (ongevraagd) kan worden blootgesteld aan verkeerde beelden is totaal anders dan het bewust opzoeken, het kind de handelingen zelf te laten uitvoeren (in het spel).

Ik zie dit soort heftige beelden trouwens nooit in het nieuws...

5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Natuurlijk laat een goede ouder dit zijn minderjarige kinderen dit niet spelen?

Dus elke ouder die het toelaat is dus een slechte ouder? Of wat wil je hiermee zeggen?

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als ze het huis uit zijn mogen ze het zelf aanschaffen. Al denk ik niet dat het hun interesse zal hebben.

Hier komt het niet in huis:)

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Precies zoals ik het zeg. De zaken die daarin voorkomen zie ik als zeer ongeschikt voor kinderen. Begrijp ook niet dat volwassenen er lol in hebben maar goed dat is nog wat anders. Ik laat mijn kind ook niet voor de lol beelden zien van moord of mishandeling en we bezoeken geen stripclubs voor de gezelligheid (zoals iemand hier aangeeft). Daarbij maak je als speler ook zelf deel uit van het geweld.

Er zijn meer dan genoeg andere leuke spellen.

8. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Laat ik vooropstellen dat ik GTA niets voor een 11 jarige vind.

Elk kind weet echt wel meer dat je als ouder weet, ookal denk je dat het niet zo is.
    Je kan je kind dingen 'ontzeggen' geen telefoon, geen youtube etc, maar het is beter om er over te praten.
    Mijn zoon 10 en dochter 12 weten wat verkrachting is, weten wat french kiss betekent en weten ook waarom ze niet met GTA mogen spelen.
    Het gaat erom dat je ze kennis laat maken met de wereld en alle onderdelen die erbij horen.
    Als ouders moet je ze leren om om te gaan met dit soort dingen en niet zeggen dat ze de leeftijd er nog niet voor hebben, maar praat op hun niveau met ze, dan is het later makkelijker om andere dingen ook te bespreken.

Die van 12 kijkt graag dood en verderf, prima, ze kan het goed scheiden.
    Of mijn zoon komt vragen hoe hij met bepaalde dingen om moet gaan.

Je zoon is 11, volgend jaar gaat hij naar het voorgezetonderwijs en dan gaat hij puberen en dan neemt hij echt niets meer van je aan.
    Dus klein houden, wat ik hier vooral lees, lijkt mij niet de oplossing. Wel erover praten en laat ze oefenen zodat ze later in reallife weten hoe het hoort.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jij zegt toch ook dat jouw kinderen geen GTA mogen spelen? Net als anderen in dit topic. Waarom is de rest zijn kind dan aan het klein houden, en jij niet? Ik ga ervan uit dat iedereen zijn kind, zodra dat ter sprake komt, wel uitlegt waaróm GTA niet gespeeld wordt, net zoals jij zegt?

tuc vindt dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Die woorden zou ik niet meteen gebruiken. Maar er is toch ook een reden waarom de overheid die games bestempelt als «niet voor minderjarigen»?

11. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bii sommige spellen vind ik de advies leeftijd te streng, gta 5 valt daar niet onder. Mijn man en ik zijn zelf gamers, maar no way dat mijn kinderen gta 5 voorlopig mogen doen. Mijn man speelt het zelf maar nooit waar zij bij zijn.

12. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik ben zelf een gamer en ben niet zo van de spellen als GTA maar af en toe speel ik het met een groep vrienden maar echt niet dat de kinderen het gaan spelen op die leeftijd. Zoals mensen al zeggen stripclubs, moord, met autos op elkaar in rijden en nu zijn wij echt niet zo super beschermend dat niets kan en mag, de oudste heeft ' gewoon' een mobiele telefoon met internet en zal echt wel eens dingen zien die wij niet weten maar je kind bewust voor een spel zetten waarvan je weet dat die dingen er in zitten vind ik weer een ander verhaal. Nee ze zullen niet opeens zelf voor de maffia willen werken of morgen een club openen maar voor kinderen van die leeftijd zijn er gewoon betere spelletjes te bedenken

Deel Deze Pagina