ik vind het zo dom dat ze glaasje draaien en nog duidelijk laten zien hoe het moet want we weten allemaal dat dat levensgevaarlijk is kinderen vanaf leeftijd 10 a 12 jaar oud kijken naar deze serrie wie weet doen hun het ok even met elkaar ik heb verleden jaar een oproep gezet omdat mijn vriendin zo stom was die dit ook gedaan had hoop ellende ik ben hier niet mee eens gewoon weet niet hoe andere erover denken gtz Citta
Ik ben het met je eens hoor citta. Er word echt een slecht voorbeeld gegeven. Het is echt gevaarlijk. En inderdaad kinderen van die leeftijd vinden dat interessant en zien de consequenties nog niet in.
Off topic, ik heb ooit eens van glaasje draaien gehoord, maar wat kan er gebeuren als je zoiets doet?
ik vind het ook nogal raar dat ze dat zo echt laten zien...idd kijken toch kinderen naar...of je er nou wel of niet in gelooft...sommige dingen willen mensen alleen maar verklaren omdat ze sommige dingen niet durven te snappen anyways wat speelt die frederick eng zeg brrr
Fafje :Inderdaad wat speelt die frederick eng ik denk dat hij dit ook gedaan heeft bij Rosa en daardoor zwanger is geraakt Chantal26: wat er gebeurt als je het wel zou doen is dat er geesten in je huis kunnen blijven hangen en vanalles kunnen doen tot je zelf helemaal door draait bijvoorbeeld dingen zo maar aan gaan in huis dingen ruiken ineens dingen horen enz lees mijn topic die ik toen de tijd opende van mijn vriendin die dat gedaan had
ja glaasje draaien vond ik ook niet echt een ding.. Klopt is gevaarlijk.. persoonlijk moet je geesten lekker hun ding laten doen en niet het met lot ouwhoeren.. Er zijn gevallen bekend van glaasje draaien dat mensen zelfmoord hebben gepleegd.
Dat glaasje draaien is inderdaad gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent, en het dan op tv zo laten zien, erg onverantwoord. Ik heb al genoeg shit mee gemaakt met overledenen zonder glaasje te draaien, wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik het wel ooit had gedaan brrrr. Gelukkig weet ik onderhand hoe ik een dolende geest kan weg houden en ook weg kan laten gaan, maar die angst wil ik gewoon nooit meer! Snap dit ook niet goed van RTL. Alhoewel.................kijkcijfers duhhh
Wat erg voor Maxime! Glaasje draaien is idd levensgevaarlijk. Ik snap ook niet dat ze het zo laten zien, zonder dat iemand (bijv Rikkie of Sjoerd ofzo om het in de karakters te houden) zou zeggen van jongen moeten we dit wel doen? Dit is heel gevaarlijk enz. Dan zouden kinderen ook snappen dat het niet zomaar iets is, maar dat er consequenties aan zitten.... Ik bedoel dat kunnen ze dan in de loop van de afleveringen wel laten zien maar dan kan het al te laat zijn. Nee vind het onverantwoord dat ze dit laten zien. Je kan je er zo onwijs veel ellende mee op de nek halen.
ja idd, een beetje uitleg dat het gevaarlijk is in de dialogen was wel slim geweest! Dit is typisch nederlands, zo laconiek...zo nuchter met dit soort onderwerpen omgaan...vind ik niet goed hoor...ondanks that i love gtst Echt erg voor Maxime, ik had eigenlijk gedacht dat ze direct naar Ludo zou gaan en het frederick betaald wilde zetten samen met Ludo omdat ze nu weer soort van herenigd zijn...maar ook leukd at ze het met Lorena gaat doen, perfecte combi hahaha
ik ben het met jullie eens,.... ik zei al tegen mijn souders, als ik nu aan het werk zou zijn (ik werk in het onderwijs vmbo) zou ik nu vast onwijs veel vragen krijgen van leerlingen hierover... dat kan in een groep als mijn klas echt killing zijn (veel overleden/zieke ouders)
Jaa mijn zusje van 12 begon ook al dat ze het wel eens wilde proberen. Ja dat krijg je dan.. Niet heel goed over nagedacht.. tegenwoordig kijken ook heel veel 'jonge pubers' naar GTST. Zeker zielig voor Maxime.. had ook verwacht dat ze naar Ludo zou gaan.. misschien wordt deze verhaallijn wel doorgetrokken naar de cliffhanger... alhoewel. Duurt nog wel erg lang..